Scand 360 dc Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Startet opp steinknuseren etter vinterdvalen.....starta lett å sveiva så fint at det var en fryd..... Rart med disse gamle ford'ene (2715). Det er jo ikke akkurat en ny konstruksjon, men utrolig traust å enkelt liksom. Når den får sitt stell så virker den å være trofast....Deilig å se enden på vinteropplaget nå.....:) god vårpuss til alle som er glad i havet..... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 (redigert) ezach skrev On 19.2.2014 at 23.37: Sjekket om Autosol kan gi rekkestøttene en facelift. Det ble jo litt bedre enn før, som vi ser i forgrunnen. Noen tips for å få bort enda mer av korrosjonen? 3M polerkräm för metall i tub. Bäst i alla tester och fungerar bra för hand och med maskin får du ett fantastiskt resultst. Du lägger 2lager vax efteråt och får ett mycket bra resultar. Används även inom läkemedelsindustrin för att få topp finnisch på rostfritt/syrafast Redigert 21.Februar.2014 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 21.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Hentet disse på posten. Når de kommer på plass nå er alle gjennomføringer fra Trudesign. Har tro på disse. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Montert nytt toalett, septikslanger, ny 19mm lufting med ny slange, ny tankgjennomføring for lufting og ny pumpe til septiktanken. Skiftet startbatteri og forbruksbank med nye kabler. Mye arbeid men herlig at alt er nytt! Demontert kasse for ankervinsjen for å klargjøre lakkering under fenderlisten så fort det blir 10-15 grader ute. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Helgen gikk med til blant annet å isolere varmluftslangene til Ebær'n. Sånn i tilfelle det skulle slumpe med en ikke altfor varm kveld i løpet av sesongen... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Feilsøkt meg gul å grønn på en mercruiser 260, klapre lyd som ble fortalt var løftere som ikke hang med.. Demontering av eksos kne og toppdeksel uten funn, dobbelt opp med oljerens og filterbytte.. Lyden enda tilstede.. Etter mange timer og mye skitne fingre fant man feilen.. Eksos flaps uten gummi... Aaaaaarhh... Men, lyden lokalisert og venter på nye shutters Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Demonterede pyntelisterne langs siden af båden. De var sjofle, men på den anden side har de ikke været ordnet siden båden var ny for ti år siden: Igang med excentersliberen og vips: Og så en første gang lak. Ud af 4-5 lag, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Gikk du rett på med lakk uten noen form for olje først? Driver og lærer. :) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Fjernet det gtamle bordet ombord. Satt i akterkant - innfelt i siden - og bak det var det mye "snaskens". Godt å få av og rengjort der ja. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
MajorAndy Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 (redigert) ezach skrev On 23.2.2014 at 19.36: Gikk du rett på med lakk uten noen form for olje først? Driver og lærer. :) Øh, ja.. Er bestemt ikke håndværker, så kan sagtens være helt galt afmarcheret. Skal man oliere træet inden man giver det blank lak? Det lyder mærkeligt på mig. Redigert 23.Februar.2014 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 ezach skrev On 19.2.2014 at 23.37: Sjekket om Autosol kan gi rekkestøttene en facelift. Det ble jo litt bedre enn før, som vi ser i forgrunnen. Noen tips for å få bort enda mer av korrosjonen? Ja, jeg har et tips. Det er flere forskjellige muligheter, men du må bruke maskin for å få skikkelig resultat. Du kan f.eks. gå på biltema og kjøpe et poleringssett med tekstilskive og voks. De har tatt inn litt mer av slikt utstyr, og har både til drill og vinkelsliper. Utstyret for drill kan du med fordel bruke på rettsliper isteden hvis du har tilgang til det, den har litt mer fart. Først bør du imidlertid syrebeise. Gå opp på Proffpartner og kjøp deg en boks med syre for syrevask av rustfritt. Spør etter Jim, han vet hva du skal ha. Polering etterpå Ser forresten at du holder til i Fredrikstad. Hvor ligger du? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars Kirkeng Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Hvordan lakk bruker du? Jeg har lakket en del med epifanes, synes den gir fint resultat og varer lenge :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Hvordan lakk bruker du? Jeg har lakket en del med epifanes, synes den gir fint resultat og varer lenge :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 (redigert) MajorAndy skrev On 23.2.2014 at 20.48: Skal man oliere træet inden man giver det blank lak? Det lyder mærkeligt på mig. Nei, men du bør tynne de første strøkene 50/50 Edit: Ps, ikke ekspert på dette jeg heller, men har en her i stua Redigert 23.Februar.2014 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ezach Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Komodo skrev On 23.2.2014 at 20.57: Ja, jeg har et tips. Det er flere forskjellige muligheter, men du må bruke maskin for å få skikkelig resultat. Du kan f.eks. gå på biltema og kjøpe et poleringssett med tekstilskive og voks. De har tatt inn litt mer av slikt utstyr, og har både til drill og vinkelsliper. Utstyret for drill kan du med fordel bruke på rettsliper isteden hvis du har tilgang til det, den har litt mer fart. Først bør du imidlertid syrebeise. Gå opp på Proffpartner og kjøp deg en boks med syre for syrevask av rustfritt. Spør etter Jim, han vet hva du skal ha. Polering etterpå Ser forresten at du holder til i Fredrikstad. Hvor ligger du? Takk for tips. :) Båten har tilhold i Krogstadfjorden i Råde. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 23.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2014 Byttet denne: Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 (redigert) Komodo skrev On 23.2.2014 at 21.03: Nei, men du bør tynne de første strøkene 50/50 Edit: Ps, ikke ekspert på dette jeg heller, men har en her i stua Pyha, så har jeg gjort det rigtigt. Skal mellemslibe i dag og ny omgang på. Men køber nok en maske, for jeg var lidt tung i hovedet i går, synes jeg Lars Kirkeng skrev On 23.2.2014 at 20.59: Hvordan lakk bruker du? Jeg har lakket en del med epifanes, synes den gir fint resultat og varer lenge :-) Jeg bruger noget skibslak fra farvehandleren. Brugte det same til to lister i forfjor og det blev blankt og fint. Her valgte jeg dog ikke at slibe helt ned først, men bare at slibe de områder, hvor lakken havde løsnet sig. Det er sikkert fint ud fra en praktisk synsvinkel, men kosmetisk blev det ikke så pænt... Redigert 24.Februar.2014 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 MajorAndy skrev On 24.2.2014 at 10.29: Pyha, så har jeg gjort det rigtigt. Skal mellemslibe i dag og ny omgang på. Men køber nok en maske, for jeg var lidt tung i hovedet i går, synes jeg Jeg bruger noget skibslak fra farvehandleren. Brugte det same til to lister i forfjor og det blev blankt og fint. Her valgte jeg dog ikke at slibe helt ned først, men bare at slibe de områder, hvor lakken havde løsnet sig. Det er sikkert fint ud fra en praktisk synsvinkel, men kosmetisk blev det ikke så pænt... Jeg hadde kanskje lagt noen strøk med beis først MajorAndy slik Nord West gjør 2 til 3 strøk mahogany beis! Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Bestilt ny kalesje fra Hansen Protection Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Har initiert montering av autopilot og en motorservice til våren. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Astor Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 (redigert) Lagde maler til den nye benkeplata. Har bestillt Fibo Trespo belegg lik det gamle Rexpatex som ble solgt i "gamle" dager. Farge sandgrå. Siste innvendig bortsett fra å lakke dørken i salongen. Blir "Gjør-det-selv-sider" i Båtens Verden til våren. Vasken er tatt ut og får en oppshining i kjellern hjemme. Redigert 24.Februar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Erica100 Svart 25.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2014 I dag har takluken blitt demontert lagt på ny tetningsmasse og teaken rundt er blitt pusset ned og behandlet med ny olje :) Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 I forbindelse med forvandlingen fra gammel Baltic til "ny" Baltic fikk jeg nye dekaler i posten i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Vært ute å luftet skuta i dag, godt å komme på sjøen :) Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 26.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2014 Fikk noen timer på sjøen i går :-)) deilig Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.