Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Fikk gjort litt i går ....

Fikset et 12v uttak der automatsikringen var gått

Tømt og rengjort sjøvannsinntaket.

Drenert dieseltankene

Fikk vasket hele motorrommet :smiley:

Klargjort for utvidelse av forbruksbatteri banken.

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Jaja, da sitter jeg her med nål og tråd igjen ..

Tidliger i vinter var det komplett gardinsett og ny ileggspute for bredere seng i aktercabinen. Nå skal nye senga få overmadrass. Jeg skal ikke kjøpe symaskin ! :-) Synd senga ikke er helt firkantet :-( Også har jeg vært så heldig og måtte på Ikea i dag for å kjøp denne... Anbefaler ikke den plassen !

bilde

Redigert av Worry II (see edit history)

"Burkaen" med stativ ble tatt av i helgen. Startet motor etter 5 mnd stillstand, OK, startet Eber, OK, sjakket baugpropell, OK. Montert kutterstag og lensetakler etter vinteren. I morgen skal båten over fjorden til Vollen, hvor den skal på land før helgen. I helgen er det dugnad med skraping , priming og stoffing. På tilbaketuren til Padda skal den innom Gran Seil på Fornebu for å få seilene montert etter vinterlagring og vedlikehold.

Så er sesongen i gang.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Vært bak garasjen og sett på arbeidet til han som monterer baugpropell tunellen min,ser veldig bra ut. :thumbsup:

Kom igår,skar hull og grovstøpte,tilbake nå for finpuss og overflatebehandling.

Deretter skal jeg legge opp strøm og montere resten,gleder meg. :smiley: :smiley: :smiley:

Hold kjeft,når du snakker til meg!

I dag har jeg polert ferdig utendørs og stoffet. Testet også at motoren startet, og det gjorde den på første slaget. Det blir sjøsetting imorgen kl.10:00!!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Forflyttet meg til sommerhavnen.endel vind og noe skvalp innover Tønsbergfjorden fra tønna. Resultat:

De nyvaskede vinduene ser ikke lenger nyvaskede ut, er meldt at naturen skal fikse av salting av dekk og vinduer i morgen. "time will show".

Reiser på jobb allerede fredag, blir derfor ikke noe mer tur, før i Mai.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vasket vekk vinterens møkk og svarte renner.

I år prøvde jeg Jif Båtvask. Den ikke levde helt opp til reklamen, men var ikke langt unna.

Litt polering i morgen tenker da det er meldt samme flotte været.

Også håper jeg på tur i helgen :-)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Speiderskøyta i Søgne gikk på vannet mandag, i dag ble sjette strøk extreemcoat lagt på den nye masta, og jeg håper den er klar for montering i helga.

Hentet nyrenoverte seil hos seilmakeren i Vågsbygd. I kveld blir det trekking av kabler til lanterne, dekkslys og VHF igjennom masta.

Ungene er storfornøyd også ettersom jeg fikk hentet sommerfun som har vært avgårde for montering av ny motor i vinter.

Guttungen har sjøsatt snekka og skal på Vhf kurs i kveld. Virker som om sommeren kommer snart!

Mons

I dag klokken 10:10 var Trudelutt på vannet, og 5min senere vel fortøyd på fast plass.

Skipshunden som hadde sittet i bilen under operasjonen, var rask ombord for å inspisere at alt var OK. Så ble det støvsuging og vask innvendig. I morgen fyller vi opp båten med dyner, tepper, TV osv. osv. og ligger over i båten før vi drar til Oscarsborg fredag morgen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fruen har snart lagt sin siste hånd på verket før helgturen. Jeg holder meg litt i bakgrunnen slik at jeg ikke forstyrer vindusvasking og støvsuging. Vil nødig gå i veien. Blir fint å komme seg utpå igjen.

Vannet er kommet på bryggene og ting normaliseres.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...