Roger jo Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Careka skrev On 14.4.2014 at 15.34: hvorfor tar du det denne veien ? roger-jo ? VannTro skrev On 14.4.2014 at 15.36: Det skjønner ikke jeg heller. Om man behandler med klorvann så er det vel om å gjøre å få satt hele systemet med klor ? Da er det vel like greit å skylle "riktig" vei til slutt ? Careka skrev On 14.4.2014 at 16.50: og det må bli mye vanskeliger å få løftet ut evt slim og slag som løsner fra tankveggen. (belegg) Kan godt løfte litt klorvann opp i påfyllinga, men så ville jeg ha tatt alt ut fra laveste punkt og skyllt godt. Hele systemet har stått med klor vann i vell 24 timer. siden jeg fylte opp hele systemet i går, I dag startet jeg bakvasking av tanken etter å ha stengt krana til vannpumpa. Fordelen er at en også får vasket oppunder taket i tanken og en kan la humla suse og gjøre noe annet mens tanken skyller seg selv grundig. Har alltid full trykk på vann inn. Har aldri observert noe slim belegg ved utskylling, heller ikke når jeg er er ferdig med tankspylingen og åpner kranen og skyller ut røra med vannpumpen til vann kranene til klorvanner i røra er vek. Jeg tar noen bakvasker av tanken på plasser der vannet er bra i sesongen. Har drukket tankvannet i 30 år. Skal en fylle tanken med klor vann og pumpe det ut må en fylle og tømme tanken flere ganger slik tar tid, når en har litt størrelse på vanntanken. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Chilli Solbris Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Fikk skrapet en del bunnstoff og kjørt sodablåseren god og varm. Skraper det værste først og blåser skroget gullende rent. Gelcoat tar ikke skade og alt av skavanker kommer frem. Investeringen i blåseutstyr var ikke dumt! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Popeye70 Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Fikk endelig flyttet til sommerplass, og montert rekka igjen. Oppdaget at to av fortøyningstauene mine flyter, så da må jeg ut på jakt etter nye. Passer i grunnen helt greit, da det 16mm-tauet jeg bruker er akkurat så tykt at jeg sliter med å få løkka gjennom pullerten. Må ned på 14mm synketau. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kaskazi Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 (redigert) Montert krybbe til ny redningsflåte. Brukte ganske lang tid på en forholdsvis enkel jobb pga. en utrolig dårlig bruksanvisning. Tror Plastimo har noe å lære av IKEA der! Redigert 14.April.2014 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Vasket båten. Lagt på bunnstoff. Jotun Non-stop ble det iår. Og Jotun aqualine på drevet. :) Rakk også å olje alt av teak. På onsdag er det sjøsetting! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Geir Hel Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Sjøsatt den Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
TomErik1972 Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Vasket innsiden, renset teak og behandlet den med Jotun teak sealer. Sjekket olje, kjøleveske og hydraulikk. Sjøsetting 0800 i morgen :) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 I dag har jeg fått byttet olje og oljefilter. Sjekket lading og syrevekt på batteriene + smurt inn batteripolene med syrefri vaselin. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Chilli Solbris Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Skrapet enda mer bunnstoff og er enda mer fornøyd med investeringen i sodablåser! Det nærmer seg sparkling av sår i gelcoat og priming. Ingen tegn til dårlig støping i skroget på min solide Tresfjord! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Rune Totland Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Ryddet, pusset og oljet verktøy, småregner og er litt surt så jeg får rigge seil til helga i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Jeg har polert alt under fenderlista, så da er båten klar for stoffing. Jeg foretrekker å polere før jeg stoffer, for da slipper jeg å få poleringsflekker på det nye bunnstoffet. Det som blir av overlapping og sprut fra poleringsmaskinen på det gamle bunnstoffet vasker jeg bare vekk med litt white spirit. Resten av poleringen får vente til jeg har gjort det som må gjøres før sjøsetting. Jeg har også skrudd av trinnene til badestigen, pusset dem ned og oljet dem med Benar UVR. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Byttet to slike....på tide sier noen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Synes det ser helt fint ut, jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Lurer på å koke suppe på den Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Kan jo prøve å blåse det rent? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Dette skal jeg gjøre nå;-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Er det finfilteret? Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Har rengjort gløder og sil til dieselvarmeren: Og jeg fikk start på den igjen - etter femte forsøk :-) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Geir Hel Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Fått den him. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Woody Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 (redigert) TomErik1972 skrev On 15.4.2014 at 19.08: Vasket innsiden, renset teak og behandlet den med Jotun teak sealer. Sjekket olje, kjøleveske og hydraulikk. Sjøsetting 0800 i morgen :) Hvis rubbing, polering og voksing kommer i tillegg, er jeg glad jeg har trebåt. Mye mindre arbeid. Redigert 18.April.2014 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
freelander2002 Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Lufte båten i fineværet :) Svartestilla i fjorden her , håper et er like stille ute på Breisunddjupet :) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
valvolainen Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 polert og vokset, stoffet, satt på akselsink. Skal ned med tauverk og slikt etterpå. Sjøsetting imorgen tidlig!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Sodablåst! Det begynner å bli bra...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
nomen Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Polering,polering og atter polering. Blir fint,da. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Pjolter Svart 19.April.2014 Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 Skiftet Impellere, Oljefilter, Dieselfilter på begge motorer, Vasket og polert, Oljet og lakket hele skuta, montert vannfilter, Fylt opp batterier med batterivann samt pumpet opp gummibåt :) straks på vannet igjen.... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.