Bitteliten Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 . Jeg bliver aldrig så god, men er har fået lyst til at forsøge ting, jeg ellers ikke ville turde ved at se på andre herinde. Enig! Som en på jobben sier "det er bare lagd av mennesker, derfor kan det fikses" Link to post
Geir Hel Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Fått bunnpluggen til min nye båt Endelig båt igjen Link to post
Tom Rør Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Ny skute Geir? Plast denne gang! Link to post
M/S AIOLOS Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Fått bunnpluggen til min nye båt [] Håper du har innfesting til den pluggen. Link to post
kjeros Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 I dag har det blitt litt innvendig og utvendig småvask. Alle årets klistremerker er nå på plass. Tok med bordplata og benkeplata hjem for noen runder med teakolje. Det frister ikke å grise med dette i båten. mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Sofaseileren Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Har saget ut ny døråpning til toalettet. Snur om på hele toalettinnredningen, og mente at ny døråpning ble et noe trangt kompromiss, men ble positivt overrasket. Nå blir det toalettrom med ståhøyde, og jeg slipper å demontere toalett og septiktank for å nå aktre del av motoren. Skrudde opp påfyllingslokket på rattpumpe på poopdekk og fant det ganske tomt for olje. Fant lekkasje nr 3 i koblingsboksen for styringa i motorrommet . Må nok tappe all resterende olje av systemet, og skifte noen simringer / pakninger før jeg etterfyller. Link to post
Geir Hel Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Ny skute Geir? Plast denne gang! Jess plast det går i nå Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 (redigert) [] Håper du har innfesting til den pluggen. Hehehe de få gjennomføringene skal studeres ja Bunnpluggen skal skrus på denne saken.. Er ikke motor,men følger med drev Redigert 24.April.2012 av Geir Hel (see edit history) Endelig båt igjen Link to post
FM 8-12 Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 En ancas queen jo geir. Grattis Link to post
Geir Hel Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 En ancas queen jo geir. Grattis Takker.Eg tar imot det eg får,for å komme meg på sjøen igjen. Det blir dorgefart til eg finne rette motoren til den (passere 30 knop) Endelig båt igjen Link to post
FM 8-12 Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 V8 billig å rask Link to post
Pjolter Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Satte båten på sjøen endelig Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
SoBo Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 I dag har Steyern fått ny olje og nytt oljefilter. Monterte i samme slengen en slange i fra bunnpanna med mulighet for enklere å få tappet ut olja.(har trøblet med dette oljebytte greiene siden jeg monterte motoren) Tappeplugg ble skrudd ut og overgang,bend,slange og blindeplugg ble som nevnt montert. Her montert i avtappinghullet ibunnpanna. Andre enden av slange med blindeplugg. Nå enkelt å komme til olja med eks.vis vakumsuger. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
egilwh Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 I dag har jeg gjort noe for noen andre sin båt. Jeg har hjulpet til med å bytte propell, pusset og høyglanspolert messinglister, og hjulpet til med å montere de tilbake. Så har jeg fyllt prøvevæske på dysetesteren, slik at jeg er klar til å ta dysene til han når han har satt ut. Og takk for det, Toro! :) Hilsen han andre! -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Prolimit Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 I dag har jeg trykk og vaccumtestet begge drevene VP 290DP, det ene var bra og det andre lekker ved inngående axel og ved girvelger. Nye tetninger, lager og spennhylse bestillt. Lagd handleliste till Maritim ettersom jeg skal till Norge å legge igjen noen båtlapper til helgen. Ganske mye som er billigere i Norge enn i Sverige Sverre Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
egilwh Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 I dag har jeg bare pusset litt på propellen (er nå blitt reservepropell), den Toro var så grei å hjelpe til med å få av. Båten ble sjøsatt på mandag morgen, og siden det var første gang jeg sjøsatte båten tørr (lå i boblehavn i fjor), så hadde jeg for sikkerhets skyld rigget meg til med ekstra 220V pumpe. Forrige eier var plaget med mye lekkasjer ved sjøsetting.... Båten tok inn noen dråper med vann, og mine vanlige lensepumper gikk ikke i det hele tatt. Det viser bare at dersom man er grundig nok med grunnarbeidet, så er det ingen sak. Etter å ha jobbet på spreng siden påske, så har jeg bestemt meg for å ta denne uken fri, starter opp på søndag kveld igjen. - Overbygg og dollbord skal skrapes og lakkes opp på nytt - Skrogsider skal ha noen ekstra lag med lakk - Hyttetaket skal få seg et par strøk med Shipolin - Inne skal det bygges nytt instrumentbord - Eltavle skal flyttes og bygges opp på nytt - Fordekk har noen nater som må fikses og coelan/extremcoat må repareres over disse natene - Kartbord skal bygges om - Diverse lakking her og der innvendig - Diverse ideer til små praktiske detaljer skal prøves ut og bygges Håpet er å være helt klar til begynnelsen av juni.... Det vil si; så klar som kan bli når man har mange tanker og ideer, listen er mye lenger. -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Hekkbølgen Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Snekka har fått av seg preseningen og påmontert sommer kalesjen. Den ble ekstra fin siden jeg jeg har hatt kalesjen på "service" i vinter. Nye vinduer på siden bak, hvor det tidligere var bare kalesj, omsying av alle sømmer, rens og impregnering. Får begynne med båtvasken til helga :-) Link to post
egilwh Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Og glemte selvfølgelig; har bestilt Halyard lyddemper og vannavskiller som forhåpentligvis blir levert i slutten av mai. Har allerede satt inn skroggjennomføring under vannlinjen for kjølevannet og fjernet gummimuffen i hekken som kjørte eksosen ned under vann. Går i øyeblikket med "strake 5" rør"! -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Zach Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Fjernet gammelt skrogbekledning - av "teddytype". Ble vel limt ca 1986, (og burde vært skiftet av forrige eier). Flekket og fuktskadet. Heftet ikke leger til skroget. Meget stygt m.a.o. Så nå blir det å lime på nytt. Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Montert inn komplett (håper eg..) propanpakke med rør og gasskasse til komfyr nede i byssa og prøvesteikt pizza Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Polarn Svart 24.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Endelig litt opphold i været. Får ta båten nedenifra og opp i år. Kjøpt inn bunnstoff og rubbet de 2 nederste trinnene. Resten av skroget er ganske blankt etter jeg brukte den one stepen i fjor. Tror jeg bare vokser resten i år. Toppen må rubbes og poleres da. Fått av de nye propellen min og skal rubbe den jeg har kjøpt av Worry her på bp. En litt tyngre prop da den nye jeg kjøpte var noe lett. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SoBo Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Det ble en anledning til en liten tur nedom motorrommet i dag også(innimellom regnbygene) Byttet dieselfilter og zinkanoder på motoren. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Geir Hel Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Har gått gjennom båten for å se hva som er i den og tatt hjem kalesja til vask Endelig båt igjen Link to post
Stella Ulefoss Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Har vert i Arendal i dag og hentet propellen, reiner med å bli ferdig til lørdag da er det utsett Jan Martin Link to post
ezach Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Nå er landstrøm-anlegg à la pløggændplej på plass. Denne helgen er planen at varmeapparat skal inn. Deretter planlegge snekring av hjørnebenk, som senere skal utvikles til en hjørneSOFA. Lekkasje i akterdekk skal utforskes og tettes (når jeg finner ut hvordan...). Senere med varmere vær må vindskjermen i overbygget også tettes for lekkasje. Epoxysparkling over delaminert teakfinér. Og ja, dekksluka er også lekk... Tror denne helgen kommer til å gå unna! ;-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn