Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

- Begynt og slipe teak og treverk så det blir klart til beising og lakkering.

- Begynt på fullføring av landstrøm opplegget. Er kun igjen tre punkter med kontalter og skifte aut.sikringer.

- Boen heltre eikegulvet begynner å komme seg også.

- Hengt opp tre nye lamper.

- Bråstakk innover til Maritim på slependen og kjøpte 5 nye dørkringer.

Mvh. Leon

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Legger opp trekkerør og opplegg for kabler i maskinrommet. Neste gang jeg møter en spebygget, langarmet dverg, som undrer seg på hva han skal bruke livet sitt til, så skal jeg fortelle ham at han har uendelige karrieremuligheter innen montering av innstallasjoner i fritidsbåter....

Tok båten opp på land, første gang for meg med den "nye" båten, under vannlinje skroget så fin og bra ut og ingen skader, bortsett fra dårlig malerjobb. eg lar den tørker til mandag så begynner eg å jobbe.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Drenert dieseltanken. For første gang var det vann i bunnen. Drenerte til det kom bare ren diesel. Fulgte opp suksessen med å drenere første dieselfilter (det nærmest tanken). Der fant jeg ikke vann, men det er vel i alle fall en god ide å skifte det filteret i morgen?

Laholm

Flott dag i båthavna!

Skrapet og spylt bort løst bunnstoff.

Vasket skroget. Biltemas felgrens er svært effektiv for å få bort gulstripa i vannlinjen samt andre gjenstridige flekker. Skroget er nå klart for polering.

Montert nytt solcellepanel.

Hele dagen gikk med til å lokalisere lekkasje i akterkabin.

Noen som kan stille opp med 2 stk syrefaste bolter 6x150 mm i Råde båtforening, Krogstadfjorden i Østfold søndag, så kommer jeg i mål!

mob/sms: 99514222

:flag:

Kan ikke fatte at Tristan har konstruert rekka på akterdekket med enkle skruefester og ikke gjennomgående bolter.

:sad:

Blir det tid igjen søndag, skal Eber'n monteres.

:wink:

Men det tar vel mer tid enn som så...

:eek:

Solgte Skibsplasten da jeg ikke har tid til å fullføre den. Kjøpte meg karplotter kombinert med ekkolodd til Polarn + kart.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Idag har jeg hatt siste tur med den gamle motoren før ny helt ny blir satt inn :thumbsup: . Fisk ble det også, skikkelig blårøyk også. Synes litt synd på de som satt på bryggene sine i et helt nydelig vær for der kom jeg og krydret dagen for dem med gratis blårøyk :giggle:

Driver på nå, må ta litt pauser innimellom. Rubber, polerer og vokser så arma detter av. Kanskje jeg rekker et lag med bunnstoff også...

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Endelig er pussen i gang. Bare 6 dager til sjøsetting :-)

Startet motor og den puttet i gang på første forsøk :-) håper på en bedre sommer enn i fjor, da jeg lå i havn stort sett hele sommeren med motorproblemer. Det er fixet nå og jeg krysser fingrene for en motor uten problemer i sommer!

Har vasket under fenderlist og fatter har skrapt bunnstoff. Skal polere og stoffe i morgen.

Det var forresten en lidelse å ha båten på land når jeg så utpå fjorden. Blikk stille og kanonvær....

Kk

imag0364.jpg

Nok en kjempefin soldag i havna!

Skroget polert (overbygget venter jeg med til vi er sjøsatt). Diverse vask og shining innvendig. Propellen blankpusset med poleringsskive på vinkelsliperen. Sjekket at ankervinsjen snurra og gikk slik den skulle. Sugd opp dieselprøve fra tankbunnen (ren og fin). Montert filter på dieselslangen til Eberspächer'n.

I morgen er det først tur til Maritim for å kjøpe bunnstoff og sinkanoder, deretter stoffing og annet småplukk.

SÅ er vi klar til å avtale tid for utsetting!

:sailing:

imag0364.jpgNok en kjempefin soldag i havna!Skroget polert (overbygget venter jeg med til vi er sjøsatt). Diverse vask og shining innvendig. Propellen blankpusset med poleringsskive på vinkelsliperen. Sjekket at ankervinsjen snurra og gikk slik den skulle. Sugd opp dieselprøve fra tankbunnen (ren og fin). Montert filter på dieselslangen til Eberspächer'n.I morgen er det først tur til Maritim for å kjøpe bunnstoff og sinkanoder, deretter stoffing og annet småplukk. SÅ er vi klar til å avtale tid for utsetting! :sailing:

Lenge siden jeg har vært nedover der, men er det Larkollen vi ser i bakgrunnen eller er jeg helt på bærtur?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...