Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Ref. innlegg #2699. I dag limt belegg på begge sider under vinduene. Ikke helt fornøyd med resultatet, jf. bildet. Brukte øyemål og startet limingen i høyre hjørne (øverst), men ikke så lurt. Ble ca 5 mm for kort nederst på kanten (og for mye belegg på den andre). Ikke enkelt å få belegget tilpasset 100 % på forhånd. "Pyntet" kantene med Tech 7. Uansett, ikke så enkelt å få kantene pene under veggplatene når belegget må avsluttes der. Har imidlertid tenkt å male veggene (vannskade), og da får Tech 7 samme farge som veggen. Bør bli bra. På den andre siden startet jeg med å merke midten først, og da fikk jeg belegge til å passe bedre. (Tech 7 på kantene her også).

Mellom vinduene brukte jeg Tech 7 som lim. Belegget limte jeg med lim for gulvbelegg og lot det tørke noe først slik at det heftet.

skrogbelegg.jpg

Lykken kan være en problemfri overføringstur med den nye bruktbåtenyesnod.gifLørdag gikk turen fra Dronningen i Oslo til Stella Polaris nye hjemmehavn i Fredrikstad. Det ble en flott dag i solskinn og på flat sjø. Båten er en Tresfjord 26AC i godt voksen alder men med ganske ny drivline. Min erfaring med båtdiesler over 36 HK var lik null fra tidl båter. Det sitter et "smykke" av en Yanmar på 72 HK i denne båten og den imponerte meg med sitt "trøkk". Ja hva fikk jeg gjort med båten,- jo lært den å kjenne på den 56nm lange strekningen, planlegge noen forbedringspunkter i interiøret og en tidsmessig supplering med 12v uttak til kartleser, IPad og mobillading. Tidligste sesongstart i mitt liv, noe som kan være starten på vår hittil beste sesongthumbsup.gifMvh

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Igår vasket eg skroget opptil fenderlist, idag polerte skroget, det ble fin og blankt :cool: , skrapte vekk løse maling under vannlinje og flikket med primer, skal fortsetter med det i morgen etter jobb...

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Lykken kan være en problemfri overføringstur med den nye bruktbåtenyesnod.gifLørdag gikk turen fra Dronningen i Oslo til Stella Polaris nye hjemmehavn i Fredrikstad. Det ble en flott dag i solskinn og på flat sjø. Båten er en Tresfjord 26AC i godt voksen alder men med ganske ny drivline. Min erfaring med båtdiesler over 36 HK var lik null fra tidl båter. Det sitter et "smykke" av en Yanmar på 72 HK i denne båten og den imponerte meg med sitt "trøkk". Ja hva fikk jeg gjort med båten,- jo lært den å kjenne på den 56nm lange strekningen, planlegge noen forbedringspunkter i interiøret og en tidsmessig supplering med 12v uttak til kartleser, IPad og mobillading. Tidligste sesongstart i mitt liv, noe som kan være starten på vår hittil beste sesongthumbsup.gifMvh

Gratulerer med ny flott skute!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Starta prosjekt med møblering og styreposisjon på flybridge.

Si ifra hvor du finner møbler da... Trenger jeg også :-)

Har ellers byttet olje på begge motorer i dag, fylt opp lampeoljepå Eber'n og støvsugd hele båten. Luftet godt ut og hatt eddik i toalettet . Skuta er nå klar for bruk !

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Si ifra hvor du finner møbler da... Trenger jeg også :-)

Har ellers byttet olje på begge motorer i dag, fylt opp lampeoljepå Eber'n og støvsugd hele båten. Luftet godt ut og hatt eddik i toalettet . Skuta er nå klar for bruk !

Mvh

Pjolter

Nettbaat

545713_10151599033905430_709225429_24310543_1878719158_n.jpg

Kjøpte også kontroll spaker, kabler, hydr.styring, ratt, dobbel sofa bak (90cm) synkronisatorer, stoltrekk, hydr. slanger, svingbare konsoller til stolene, terrassegulv.

Styrekonsoll er alu. Men har foliert den med karbonfiberlook i dag. Fant ikke konsoll til sofaen, så der har laget en i syrefast.

Nå gjenstår det å få kabler og slanger ned til maskinrom.

I dag har jeg ikke gjort en dritt med båten!

La ned 20 timers jobb i å lokalisere og utbedre lekkasje på akterdekk/-kabin i helgen + starte montering av Ebær'n.

Så mandag ble nummer 2 med på en ryddesjau (hun hevder Tristan er nr. 1), og 1. mai var det en etterlengtet tur på fjorden.

:-)20120501_16.16.16.jpg

Redigert av ezach (see edit history)

Etter ei flott langhelg med HT-spyler, vaskemidler, pussefiller, polish, sinkanoder, støvsuger og bunnstoff, ble skuta sjøsatt i 20 varmegrader i ettermiddag. Yanmar'en brumma i gang på første snurren som vanlig, og oppførte seg eksemplarisk de 200 metrene fra kranen og til båtplassen.

Det eneste som mangler nå er at "Gislefoss-familien" kommer opp med en serie gode langtidsvarsler utover sommeren!

:flag_bp:

imag0372.jpg

Vasket hele skipet utvendig og innvendig.

Startet på å rett opp tabben jeg klarte å gjøre forrige sesong med en anbefalt teakolje som har laget hinne.

Ser ut til å bli bra.

Skal legge ut bilder når jeg er ferdig.

-M-

I dag har jeg kjørt mesteparten av interiøret til Haraldrud gjenbruksstasjon. Neste lass blir skrogbiter. :)

HeHe! :giggle:

Mye god peisved der....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...