Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Fikk den opp på slippen kl.23.30 i går.Dermed var det spyling med billysene som lyskilde en times tid.I dag er den smurt og polert,samt impregnert kalasjer.Venter på en o-ring slik at jeg får fylt opp drevet.Sjøsetting kl 24.00 i kveld.Phu,kjenner jeg er sliten nå :)

Vasket,støvsuget og ryddet igår og idag, det er dama mi som gjorde det meste :giggle: , eg satte opp 3 nye led lampe i salongen, håper det lyser bra, skal fortsette med vaskingen imorgen, satse på båttur til pinsehelgen. ps idag kjøpte eg ny flagg og stang.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

I dag har jeg montert Ladac 1204 laderegulator. Med orginalregulator klarte jeg aldri å få mere enn rundt 30amp ut av dynamoen min som er 70amp. Med ladac fikk jeg no ca 72amp!!! og ladespenning på 14,5 volt. Virker på meg som dette med ekstern regulator med sensing på batteriene er helt genialt. Batteriene står no på lading for å få de helt på topp for så i morgen å måle ladespenningen med fulladete batterier

Har montert min oppgraderte Lowrance kartplotter som kvitterte med å fortelle at den ikke har kontakt med GPS-modul. Hastverk er lastverk. GPS-antenna som ikke ble levert inn sammen med

plotteren til oppgradering lever sitt eget liv med gammel SW-versjon. Så ny tur i båten og ned med den. Burde selvsagt tenkt på at en dings til 2-3 lapper inneholder saker som må oppgraderes :ghost:

På den annen side; en tur i båten er aldri feil :giggle:

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Tok den OPP om tirsdagen, da var det to år siden sist - i fjor rakk ikke tiden til, så den hang bare i krana og ble spylt under - å stå over ett år gir ikke dobbelt arbeid, men vel så det. Nå er den vasket å blitt fri for skjell. Pusset ned der det trengtes, og primet i bunn. I morgen kommer bunnstoffet på + polering av skutesiden, da er det bare kosen igjen til den er på vei ut igjen til torsdag.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...