Terje_F Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Rubbet og polet targabøyle, byttet dekkskontakter, montert laderegulator på solcellepanelene, montert sammen innredning etter bytte av septikslanger, pumpe og skroggjennomføringer og nesten lagt ferdig ny teakdørk! Puh... Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Renset teak etter en tabbe utført forrige sesong. Hva tabben var er jeg usikker på. Heretter blir det kun boracol og grønnsåpe. Teakolje er historie heretter. -G- Sitér dette innlegget Link to post
Choaker Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Polert og vokset hele båten mer eller mindre, og impregnert kalesjen. Lagt på plass årer og annet utstyr. Snart klart for sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
MrQuiet Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Laget trebukker og flyttet båten fra henger'n til bukkene. Gikk smertefritt, selv om jeg var alene. Skal heve vannlinja, vaske og polere i løpet av helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Byttet startbatteri...kjøpte dette:http://www.varta-automotive.no/index.php?id=515&artikelNr=5954050833132 Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Fikk den opp på slippen kl.23.30 i går.Dermed var det spyling med billysene som lyskilde en times tid.I dag er den smurt og polert,samt impregnert kalasjer.Venter på en o-ring slik at jeg får fylt opp drevet.Sjøsetting kl 24.00 i kveld.Phu,kjenner jeg er sliten nå :) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Vasket,støvsuget og ryddet igår og idag, det er dama mi som gjorde det meste , eg satte opp 3 nye led lampe i salongen, håper det lyser bra, skal fortsette med vaskingen imorgen, satse på båttur til pinsehelgen. ps idag kjøpte eg ny flagg og stang. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
cavaler Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 I dag har jeg montert Ladac 1204 laderegulator. Med orginalregulator klarte jeg aldri å få mere enn rundt 30amp ut av dynamoen min som er 70amp. Med ladac fikk jeg no ca 72amp!!! og ladespenning på 14,5 volt. Virker på meg som dette med ekstern regulator med sensing på batteriene er helt genialt. Batteriene står no på lading for å få de helt på topp for så i morgen å måle ladespenningen med fulladete batterier Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Montert nye fenderholdere. Hatt båten på vannet i 6 dager denne sesongen og brukt den 5 av de hittil.. Lover godt :-) Sitér dette innlegget Link to post
-Balder- Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Holdt på montere Vhf tar sin tid med trekke kabler og slikt så er det bare finne ut av koblinger og få opp antenna til uka :) Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Har montert min oppgraderte Lowrance kartplotter som kvitterte med å fortelle at den ikke har kontakt med GPS-modul. Hastverk er lastverk. GPS-antenna som ikke ble levert inn sammen med plotteren til oppgradering lever sitt eget liv med gammel SW-versjon. Så ny tur i båten og ned med den. Burde selvsagt tenkt på at en dings til 2-3 lapper inneholder saker som må oppgraderes På den annen side; en tur i båten er aldri feil Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Choaker Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Sjøsatt Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Polert Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Vasket og polert overbygget Kontrollert/justert ventilklaringer Hengt på gummibåten Tatt prøvetur Alt virker tilsynelatende slik det skal, og vi ser nå frem til pinsehelgen og at langtidsvarselet holder stand! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Vært på rundtur i indre Oslofjord i helgen Sitér dette innlegget Link to post
Ariel . Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Klargjort og kjørt båten frem til sjøsetting i morgen tidlig Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Enes 44 Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Hatt en fin laaaanghelg 16.-19. i Nordfjord, og 19. - 20. i Kalvåg, med nydelig skalldyrsaften på Knutholmen :-) Sitér dette innlegget Link to post
SparcOne Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Har hatt en flott dag på Lille Herbern, fått montert ferdig landstrøm, lader og nytt start + forbruksbatteri. Avsluttet med en fin tur med kona og hunden :) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Har lånt utstyr og sjekka tenninga på TAMD41B. Leste i en tråd her at volvoen var veldig kresen på tenninga. målte den til 1,9. Itabellen står det 1,8. Etter justering går den utrolig fint og nesten ingen røyk. . Veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Skrape, skrape, skrape, skrape, skrape.... 10 år med bunnstoff skal vekk... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
ezach Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Manuell mekanisk jobbing? Vil du ha et par tips som forenkler arbeidet? :) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Har hengt opp gardiner og annet tvilsomt interiørvas i ca 50 graders varme. Spylt pollen av båten, den var blitt gul som en post-it lapp. 25 timer til pinsetur... Sitér dette innlegget Link to post
kirokiro Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Solgt den Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Tok den OPP om tirsdagen, da var det to år siden sist - i fjor rakk ikke tiden til, så den hang bare i krana og ble spylt under - å stå over ett år gir ikke dobbelt arbeid, men vel så det. Nå er den vasket å blitt fri for skjell. Pusset ned der det trengtes, og primet i bunn. I morgen kommer bunnstoffet på + polering av skutesiden, da er det bare kosen igjen til den er på vei ut igjen til torsdag. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Careka Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 vaska, vaska og det gjorde jeg i går også.- pokkers svarte rennestriper, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.