Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Montert fjernstyring til ankervinsj fra nettbåt. Har aldri hatt det så fint og enkelt som når det ble koblet. Satt på en stol nedi lasterommet på Nw og koblet med kaffikoppen rett ved siden av. Testet på fjorden i dag.. Fjernstyringen fungerer perfekt. Billig er dem og...

Endelig ble det Bobåt

Først bort til kommunegrensen mot Grimstad for å se på en ny og ikke helt vellykket hytte, så uttaskjærs på nesten flatt vann for å fylle diesel i Ulvøysund og deretter kosekveldstur i skjærgården rundt Brekkestø med kjerringa og litt vin. Det ble jo en flott dag, likevel.

-kjøpt den! (En av de lykkelige dagene i en båteiers liv...).

Selv om det bobler av ideer mht shining, oppgradering og tyverisikring, så håper jeg at i en 13' Mørebas skal det la seg gjøre å få en god fordeling mellom antall timer med stell og antall timer på sjøen.

Montert Garmin 4012, Garmin radar. Hoppet over antennen til 4012 og kjørte over på Trimble- slik at alt virker sammen. Nå er det slik at jeg både kan kjøre kartprogram på PC og Garmin samtidig. Deretter AIS B m/antennesplitter som virker sammen med det andre. Ny rodkicker fra Selden også montert. To mann to dager.

Har fått lastet inn Navionickart i Lowranceplotteren jeg fikk på plass for en tid siden. Veldig fornøyd med plotteren etter den sedvanlige "prøvetrykkingen" :-). Testtur en dag til uka. Fikk også lagt ut Jolla så nå er det meste på plass til ferien.

Misset dessverre treffet på Sand men håper suksessen gjentas til neste år.

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

vaska et par puter etter et lite soppangrep i vinter. Putene ble ved en missforståelse liggende i båten og er nå full av svarte prikker..

Tok også en liten prøvetur og sjekka farten.. fortsatt bra:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...