Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Feilen var (tror vi) for liten minus kabel mellom forbruk og start.. Med høye ladestrømmer, ble det spenningsforskjell mellom - og -. standard opplegg i Bavaria? Og de høye ladestrømmene skyldtes? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Hittil i dag har jeg vært og tatt mål for å få på plass vindskjerm som "raver" 70cm, nesten like høy som masten og mer enn dobbel så høy som originalskjermen. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Standard i Bavaria, ihvertfall motorbåtene med 2 motorer og 2004 modell. Klønete design spør du meg, men det gjør de sikkert ikke :-) Skal sjekke venners 2006, 2003 og 2004 modeller iløpet av helgen. mvh bavaria32sport Den første som kjøpte en slik, nå har 5 venner/bekjente kjøpt samme :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hekkbølgen Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) Idag har jeg montert ferdig batteriovervåkeren. Koblet og sjekket ledninger for å få det riktig. Første gang klarte jeg nemlig ikke det.. Fikk bare spenningen på batteriet og amper inn via landstrømladeren. Ikke dynamoladinga og ikke forbruk når landstrømmen var koblet fra. Men nå ble det perfekt. Begge minuskablene fra hhv landstrømmen og dynamoen måtte gå inn på shunten. Ikke bare den ene.. Strøm er rare greier. Men man lærer litt av knotinga :-) Kjøpte en Nasa overvåker på Seasea. Redigert 29.Juni.2012 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Har vært å henta nasa batteriåvervåkeren min i dag også, samt noen koblingskinner og sikkringsholdere til høstens oppgraderinger. Kartplotter blei montert i går :-) Sitér dette innlegget Link to post
Vegardlw Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 omsider klar for sjøsetting som skal skje klokken 20.00. har fått montert sammen innsugsmanifoilen og intercooleren. mye knot for å få montert dette og en del ekstra demontering måtte til, men nå maler den som en katt igjen (altså motoren) Første tur i morgen. ENDELIG! Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Klargjordt for montering av ny varmtvannsbereder. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Hei. I dag har jeg brukt den fra Farsund til mandal mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
glalaks Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 Fikk båtførerbeviset i posten i dag:) så var ute å prøvde om jeg var bedre til å føre båt enn før.. Men det var da ganske likt synes jeg.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Omegaen Svart 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2012 har begynt å montere sittebenk bak.. bare litt ryggstøtte og maling som gjenstår nå.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Salt Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 i går: satt opp ny amatør-UHF/VHF-antenne på pushpit - den forrige brakk av. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
pauc Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Ferdig med elektrisk kobling av ankervinsj. Puh! Mye å holde styr på med endestoppbryter og fjernkontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 I går fikk jeg montert og koblet ny varmvannsbereder. Nå gjenstår oppbyggingen av sittegruppe. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Monterte ekkolodd og Autopilot i går. Begge av god gammel årgang, men fortsatt velfungerende. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
egilwh Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Har fått ut den gamle berederen.... fikk montert inn ny trykkvannspumpe her om dagen og fyllt opp vanntankene og satt på trykk. Deretter tømte jeg systemet for luft og satte på varmen på berederen. Det gikk vel en halvtime eller kanskje tre kvarter til jeg hadde et kraftig smell, og hele kabinen var fylt av damp..... Fikk slått av strøm og vannpumpe, og regnet med at det var da voldsomt til smell fra den overtrykksventilen.... får kikke litt på den når det kjøler seg ned. Det viste seg at det ikke var overtrykksventilen som slo ut, men slangen som var koblet til varmtvann ut som hadde blåst av. Tenkte først at slangeklemmen ikke var dratt til ordentlig, men syntes vel smellet og trykket var noe høyt. Best å sjekke litt nærmere.... Kan vel tenkes at overtrykksventilen ikke fungerte som den skulle??? Diameter på denne er ca 33cm m/isolasjon i endene. Åpningen får å ta ut tanken er på 37cm, så det skulle normalt gå greit, som man ser på isolasjonen måtte jeg slite litt. Her er tanken uten isolasjon, og den har jo blåst seg opp litt. Godt at det var slangen/slangeklemme som blåste av og at ikke tanken eksploderte, jeg jobbet nede i motorrommet en meter eller to fra tanken. Det viste seg at 1.) termostaten var gåen, og 2.) overtrykksventilen ikke virket i det hele tatt. Ihvertfall, i dag blir det en tur til Maritim for å kjøpe ny bereder. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Dalton Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Godt det bare var slangen, ja. Sjekk denne: Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Astor Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Etter ferieturen oppdaget vi en liten lekasje i et vindu i akterkabinen. I dag skal dennelekasjen være borte. Tech7 tok jobben. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
torbi Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Målte plass til kartplotteren, har tenkt å kjøpe en ny no snart. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hustvedt Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 (redigert) Limte fast dekselet til en av taklampene i kabinen som var falt ned i noen bølger... (altså dekselet til lampen som er falt ned...ikke kabinen ) Redigert 2.Juli.2012 av Hustvedt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 hadde en liten tur på fjorden og fant ut at vindusviskerene visker ned på dekket i stedet for på vindskjermen, så de ble justert. frisket også opp i gamle kunster og spleiset litt tauverk som kan være kjekt å ha.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Stranden Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Har lagt verranda teppe i båten. Så nå ble det lunere Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
egilwh Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Installert en ny Isotemp bereder på tirsdag etter at den gamle ble litt oppblåst. I går; Dyprenset, pusset og beiset et dollbord som skal lakkes. Skiftet olje, oljefilter og dieselfilter. Startet på å lage en vinkelbrakett for å flytte oljefilteret, da det er VELDIG vanskelig å komme til å få skiftet nå. Kappet til en passe bit av hæljernet på gamlebåten som er kondemnert (gjenbruk!!!) og fikk sandblåst og primet. Skal ta den med i båten i dag for å fintilpasse. Forhåpentligvis blir det færre stygge ord ved filterbytte til neste år. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Javi Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Bygget sammen sittegruppe igjen på tirsdag etter å ha montert ny varmtvannsbereder. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Skiftet dieselfiltre og sjekket oljenivå i begge motorene. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 I dag har jeg tenkt på båten mens jeg har malt huset Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.