Rune Totland Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 (redigert) Kokt og drukket kaffe ombord sammen med fruen, etterpå har jeg skrapet/pusset lakken av 6 kofilnagler og smurt med linolje/terpentin. Har 3 stykker igjen til senere. Redigert 31.Januar.2013 av Rune Totland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Oppussing i salongen. Kvalitetstid. Rene påskeværet ute i dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lgboat Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Idag har jeg pumpet ut ca 2,5l kald, svart, tjukk motorolje fra bunn av bunnpanna ettersom jeg fikk den ideen at det som lå der måtte være det verste av det verste. Etterfylte med ny olje, og så er det bare å vente til oppstart når den verste isen har gått. Noen andre som har en formening om hvor smart/dumt/unødvendig dette var? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Meldt meg på regatta, snart er sesongen i gang. :-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bitteliten Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Tømt "Bitteliten V" for våre eiendeler. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Satt på lading på batteriene. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Limt det andre store dørkpanelet med assistanse fra Ajoda Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Banarne Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Ikke så mye med min, men har skjært ut all innredningen (mahogney) i båten jeg fikk plukke ren :) masse bra hele plater og bordinger. Til helga går dollbord og overbygg. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Enzo Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Full pussing,maling osv de siste to dagene så nå er hun klar til ny dyst 10mnd siden siste bunnsmøring og to mnd siden hun ble spylt sist. Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Hentet avfukteren etter noen prøvedager med mildvær, nå er det meldt kaldt igjen og ønsker ikke å risikere at den fryser i stykker. Har ikke hatt noe hygrometer ombord, men kunne ikke merke noen forskjell på "luftkvaliteten" etter en liten uke med avfukteren på.. Nå er båten generelt lite plaget med kondens, men jeg får kjøpe et hygrometer slik at jeg kan måle resultatet ved neste periode med mildvær. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Bygger du korallrev Enzo? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Japp. Pent blir det og Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Løper no for 2 uka på rad nedi båten før jobb, etter jobb og gjerne en tur før legge tid og sjekker at sikringene på brygge anlegget står. Sliter når det blir skikkelig kaldt med anlegget på brygga. Er i tillegg barnevakt for en P50 som ikke bør bli frossen..Heldigvi melder de varmere vær no. Er det Diana V du passer på? Ser hun ligger og fryser nedi elva der..hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
kvimms Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Lagt på carbonfilm på dashbord :) Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Samt montert kamera i maskinrimmet, Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Ikke gjort så mye med, men bestilt to stk. 50 W solpanel og regulator til båten. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Compromise Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Sett på webkameraet at det er is rundt båten. Blir ingen tur i helgen da Sitér dette innlegget /per Link to post
zimsen Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Kjøpt inn alt av oljer , rengjøringsprodukter og kalesje impregniering! I morgen blir det ny runde for å få fatt på nytt startbatteri , og oljefilter! Håper på tidlig vår! Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
Compromise Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Samt montert kamera i maskinrimmet, Dette så veldig bra ut. Hvor fikk du kjøpt filmen? Sitér dette innlegget /per Link to post
kvimms Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 http://www.metrorestyling.com/3M-DI-NOC-Carbon-Fiber-Vinyl-s/4083.htm Finnes i flere farger, utrolig lett å jobbe med og blir perfekt resultat :) Dette så veldig bra ut. Hvor fikk du kjøpt filmen? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Eller på Biltema: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Karbonfiberfilm-3D-33592/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
kvimms Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Har prøvd en del film, og verdt hver en krone å kjøpe 3M sin film, formes lett og fin å jobbe med.Men til rette flater uten at du trenger å få filmen rundt kanter osv duger nok biltema også! Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 http://www.metrorestyling.com/3M-DI-NOC-Carbon-Fiber-Vinyl-s/4083.htmFinnes i flere farger, utrolig lett å jobbe med og blir perfekt resultat :) Takk skal du ha. Det ser ut til at de har et bredt utvalg av film. Jeg er avhengig av å få lagt filmen rundt i ganske krappe hjørner, så det blir nok å gå for film fra 3M først som sist hvis jeg velger å legge film. Sitér dette innlegget /per Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Har startet opp båten og samtidig kjørt varmeren, alt virker jo . Ble litt misunnelig på innlegget til kvimms, vil ha ny plotter jeg også Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Sammen med ipoden har jeg alt jeg trenger nå :)Monterte opp ekkolodd med det samme jeg var i gang, så nå er d splittskjerm med ekkolodd, maskinrommskamera og kart :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.