Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Idag har jeg pumpet ut ca 2,5l kald, svart, tjukk motorolje fra bunn av bunnpanna ettersom jeg fikk den ideen at det som lå der måtte være det verste av det verste. Etterfylte med ny olje, og så er det bare å vente til oppstart når den verste isen har gått.

Noen andre som har en formening om hvor smart/dumt/unødvendig dette var?

Limt det andre store dørkpanelet med assistanse fra Ajoda

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ikke så mye med min, men har skjært ut all innredningen (mahogney) i båten jeg fikk plukke ren :) masse bra hele plater og bordinger. Til helga går dollbord og overbygg.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Hentet avfukteren etter noen prøvedager med mildvær, nå er det meldt kaldt igjen og ønsker ikke å risikere at den fryser i stykker.

Har ikke hatt noe hygrometer ombord, men kunne ikke merke noen forskjell på "luftkvaliteten" etter en liten uke med avfukteren på.. Nå er båten generelt lite plaget med kondens, men jeg får kjøpe et hygrometer slik at jeg kan måle resultatet ved neste periode med mildvær.

Løper no for 2 uka på rad nedi båten før jobb, etter jobb og gjerne en tur før legge tid og sjekker at sikringene på brygge anlegget står. Sliter når det blir skikkelig kaldt med anlegget på brygga.

Er i tillegg barnevakt for en P50 som ikke bør bli frossen..Heldigvi melder de varmere vær no.

Er det Diana V du passer på? Ser hun ligger og fryser nedi elva der..hehe

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...