Lars H. Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Jeg brukte lang tid med å frese ut bokstaver på baksiden av teak-planken før jeg gikk løs på selve jobben på forsiden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Banarne Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Du freste for frihånd altså? Tja,jeg kan vel kanskje prøve meg på noe furu plank og se om jeg får det til Får jeg et resultat likt ditt så er jeg fornøyd Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Inter 9000 Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 (redigert) Byttet zink og stoffet litt i vannlinjen.. Har bare polering igjen. hihi. Fantastisk greit med innendørs opplag :-) Redigert 6.Februar.2013 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Erik Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Montert Co/Gassalarm, isolert Varmluftslangen, og holder på å felle inn den nye VHF'en i instrumentpanelet ved kartbordet. Det skjærer meg i hjertet å skjære i teak innredningen, men tror det skal bli bra når det er ferdig Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
puddingen Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 (redigert) Imponerende innholdsrikt " gutterom " Lars H. Har makent klammerverktøy i boden her og ! Noe av det jeg `glemte` å levere da jeg slutta i NRK... Redigert 6.Februar.2013 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Denne skyvelæren av merke Mauser (og litt til) "glemte" jeg å levere inn da jeg sluttet i NRK i 1986. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/B Nordheim Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 (redigert) Kremt,.............aha så det er der lisenspengane har havna.......synest det mangla ei slikt skyvelære i vaktmesterfrakken til Trond Viggo :lol: Redigert 6.Februar.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Jaja, det er gort det blir brukt til ei god sak då :giggle: Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Worry II Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 vaktmesterfrakken til Trond Viggo Jeg er sikker på at Lars fikk med sen en slik en også Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 I dag har jeg vært på årets første ettermiddagstur etter jobb. Hvilket liv! Etterpå har jeg strammet wiren på rekkestøttene. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Skrevet kontrakt og betalt. :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 vaktmesterfrakken til Trond Viggo Jeg er sikker på at Lars fikk med sen en slik en også Eller.....var det Trond Viggo som rappa vaktmesterfrakken til Lars H Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
torbi Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Sjekket båten, står fint på land med bukkene på. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Banarne Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Idag har jeg ryddet heftig i det elektriske anlegget, en stappfull bærepose med ledninger til overs :wacko: Sent from my GT-P5100 using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Eureka Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Bestilt ny krane til byssa, dusjkrane til "badet" og dusj til cockpit, samt sikkerhetsliner. Etter å ha sjekka 5-6 nettbutikker kom jeg til at Seatronic hadde de desidert beste prisene på dette innen VVS. -og jeg som lovet meg selv å motere ferdig alt jeg har liggende, før jeg handlet mere... men uten kraner ville jeg ikke blitt ferdig med varmtvannsberederen.. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Saget til ny benkeplate, ferdig med siste delen. Bruker hvit baderomspanel, det er ikke lett og sage disse platene uten at fineren flysses opp. Tips hvis det er andre som tenker og bruke det er og bruke pusse maskin med 80papir på kantene. Har også sjekket tverrsnitt på kablene på den nye laderen. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Montert "bakke-kamera". Nå kan jeg se når jeg bakker inn på plassen min. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 (redigert) Eller.....var det Trond Viggo som rappa vaktmesterfrakken til Lars H Eller for å si det på en annen måte, hvem var inspirasjonskilden til Trond Viggos "Vaktmester'n.... Når det gjelder båten(e) har jeg ikke gjort noenting, men det er vel på tide å starte litt pent. Bare tre måneder til den første skal på vannet igjen. Redigert 8.Februar.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lars H. Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Eller for å si det på en annen måte, hvem var inspirasjonskilden til Trond Viggos "Vaktmester'n.... Det skal jeg ikke si noe om, men når det gjelder saken om å "beholde" saker og ting når en slutter i en jobb, er vel avbiteren på bildet under det jeg har brukt mest i de over 25 årene siden jeg sluttet i NRK. Det verktøyet må ha vært av god kvalitet. Lurer på om "billig-TV" selskapet TV2 utstyrer ingeniørene med slikt kvalitetsverktøy, eller om det går i Clas Ohlson eller Biltema der? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Hentet båtputene hos firma som syr. For sjette gang. I dag hadde de strammet putene som hadde krøll i stoffet. Men strammet de så mye at de ble for korte. Nå skal de inn for syvende gang. Nå gir jeg snart opp. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BOBO II Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Hentet båtputene hos firma som syr. For sjette gang. I dag hadde de strammet putene som hadde krøll i stoffet. Men strammet de så mye at de ble for korte. Nå skal de inn for syvende gang. Nå gir jeg snart opp. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
BOBO II Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Hentet båtputene hos firma som syr. For sjette gang. I dag hadde de strammet putene som hadde krøll i stoffet. Men strammet de så mye at de ble for korte. Nå skal de inn for syvende gang. Nå gir jeg snart opp. Hvilket firma har du brukt siden du har vært så uheldig? Skal ha sydd nye puter selv og ønsker ikke gå i samme fella selv. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
puddingen Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Og jaggu hadde jeg makan avbiter også Lars H. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Solgte gamle eber varmeapp.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Dalton Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Samme som før... Venter på varmere dager... Ser på båten der den ligger nedpakket, og drømmer om vår... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.