Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Skrudde løs tjueørten teaklister i går for en real omgang med D1 + 2. Tok alt med meg hjem i bua, inkludert sofabenken og skyvelukene i hardtopen. Her gjenstår det en del (fin)snekring og montering.

I kveld har jeg planlagt rekkefølgen på alle oppgavene. Tror nok våren kommer altfor fort...

;)

Lakket dørken i styrhuset. Det ble blank dørk denne gangen. I morgen får vi se om det blir for blankt. Det så lekkert ut da jeg forlot Astor i dag. Lys i skott er det også blitt. Nå vurderer jeg å skifte ut de gamle amerikanske kontaktene med den typen vi bruker her. De kommer i tillegg til det som er lagt opp ombord tidligere. Man får aldri for mange kontakter.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Fjernet burkaen alt Tom R? Når er du på fjorden?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Satser på helga før Palmesøndag slik at vi har litt tid på oss til sjekk og småfix for vi går S-over

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Dævelen han tykje..Euklid ! Her er vannet helt stivt, men balsam for sjelen å se slike bilder. :smiley:

Stivt vann har vi hatt litt av tidligere i vinter; ser jeg fikk polert bort litt bunnstoff i løpet av gangene jeg var på tur i den perioden, glad det er over. Av og til lurer jeg på hva jeg som østlending i eksil driver med her blant alt regnet og forblåstheten, men slike tanker er lagt ganske langt bort nå om dagen. Så også i dag:

Har ikke akkurat gjort så mye på båten idag, men vi spiste lunch på akterdekket i strålende sol i Frognerkilen. Isen begynner å bli ganske tynn, så med litt nordavind forsvinner den fort. Og da er sesongen igang :yesnod:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Da har jeg startet jobben med å fjerne bunnstoff. Tok en drøy halvtime med malingskrape og balansering på snø og is... Skaffet meg i samme slengen litt arbeid med gelcoat sparkel også... Får slipe ned hjørnene på skrapen til neste økt.

Uansett så var det ikke så mange lag som jeg trodde, men litt usikker på om det er noe primer der, kom litt vel kjapt ned til glassfiberen...

2013-02-28-Elsi.jpg

Ser for meg at det i fortsettelsen blir å bruke litt bunnstoffjerner ala Owatrol eller lignende (må nok vente til det blir varmere i været) for å gjøre jobben litt lettere og ikke få flere skader på gelcoat.

Kjøpte inn 2x dieselpåfyllingsslanger som skal byttes etter at tankene er skikkelig rengjort.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...