Euklid Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Droppet den planlagte turen på treningssenteret i kveld og stakk rett til båten etter jobb. Det var lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Ut på tur Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 (redigert) Brukt masse tid på å tenke på vårens prosjekter... Åhhh, nydelig bilde Euklid. Redigert 25.Februar.2013 av Ut på tur (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Skrudde løs tjueørten teaklister i går for en real omgang med D1 + 2. Tok alt med meg hjem i bua, inkludert sofabenken og skyvelukene i hardtopen. Her gjenstår det en del (fin)snekring og montering. I kveld har jeg planlagt rekkefølgen på alle oppgavene. Tror nok våren kommer altfor fort... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Startet å lage navneplater i eik. Laget sjablonger i papir, klippet ut og tegnet på det velklingende navnet: RAN Blir vel maling og etterfølgende lakk siden en dag. Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Kledd ny pentry. :) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
puddingen Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Dævelen han tykje..Euklid ! Her er vannet helt stivt, men balsam for sjelen å se slike bilder. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 (redigert) montert ekkolodd lørdag og smurt opp fjernkontroll. Oljeskift på motor i går. Bunnsmurt i dag. Snart på sjøen.... Redigert 26.Februar.2013 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stranden Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Bestilt vannfast finner til nye puter og solseng. Sitér dette innlegget Båt: Draco Suntop 1800 Har hatt: Selco Selsprint Link to post
Astor Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Lakket dørken i styrhuset. Det ble blank dørk denne gangen. I morgen får vi se om det blir for blankt. Det så lekkert ut da jeg forlot Astor i dag. Lys i skott er det også blitt. Nå vurderer jeg å skifte ut de gamle amerikanske kontaktene med den typen vi bruker her. De kommer i tillegg til det som er lagt opp ombord tidligere. Man får aldri for mange kontakter. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Polert, og det begynner jeg å bli rimelig lei av. Godt jeg snart er ferdig Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Fjernet burkaen alt Tom R? Når er du på fjorden? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Ligger inne Skal på vannet i god tid før påsken, forutsatt at det ikke er is vel og merke. Hva med deg? Når planlegger du sjøsetting? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Satser på helga før Palmesøndag slik at vi har litt tid på oss til sjekk og småfix for vi går S-over Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Euklid Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Dævelen han tykje..Euklid ! Her er vannet helt stivt, men balsam for sjelen å se slike bilder. Stivt vann har vi hatt litt av tidligere i vinter; ser jeg fikk polert bort litt bunnstoff i løpet av gangene jeg var på tur i den perioden, glad det er over. Av og til lurer jeg på hva jeg som østlending i eksil driver med her blant alt regnet og forblåstheten, men slike tanker er lagt ganske langt bort nå om dagen. Så også i dag: Sitér dette innlegget Link to post
Discovery 2 Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Sjekket stormfortøyninger, alt så bra ut! Tømt avfukter.... Sitér dette innlegget G. Link to post
Figaro Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Har ikke akkurat gjort så mye på båten idag, men vi spiste lunch på akterdekket i strålende sol i Frognerkilen. Isen begynner å bli ganske tynn, så med litt nordavind forsvinner den fort. Og da er sesongen igang Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Flyrikk Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Båten har fått ny bensinpåfyllingsslange + lufteslange. Dyyyyyyrt! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
All In Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Kjøpt ny vøtt;-) må selge gammel nå. Anyone? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Leit att det er så mye lettere å kjøpe enn å selge Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Fjernet batteriene. Tungt som juling å buksere opp fra kjeller´n. Skal ha nye gelèbatterier. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 nå er båten polert, treverket er fettet opp med teak fett. (bie voks) ble nydelig. vi gleder oss til påske... Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Astor Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 I morgen går burkaen over soldekket. Nå skal det vaskes. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sanztra Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Da har jeg startet jobben med å fjerne bunnstoff. Tok en drøy halvtime med malingskrape og balansering på snø og is... Skaffet meg i samme slengen litt arbeid med gelcoat sparkel også... Får slipe ned hjørnene på skrapen til neste økt. Uansett så var det ikke så mange lag som jeg trodde, men litt usikker på om det er noe primer der, kom litt vel kjapt ned til glassfiberen... Ser for meg at det i fortsettelsen blir å bruke litt bunnstoffjerner ala Owatrol eller lignende (må nok vente til det blir varmere i været) for å gjøre jobben litt lettere og ikke få flere skader på gelcoat. Kjøpte inn 2x dieselpåfyllingsslanger som skal byttes etter at tankene er skikkelig rengjort. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Astor Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 I dag ble det storvask. Godt å ha store vanntanker slik at det er greit å få spylt vekk vannet. Fine dager i havna om dagen da sola har begynt å varme. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
FM 8-12 Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Satt tilbake toalettet etter konklusjon..ingen feil bare å smøre opp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.