Tom Rør Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Montert slangene til kjølevannet, montert nye zinker, samt stoffet! Lang dag, men nå er det snart sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 I dag er båten sjøsatt etter hele vinteren på slippen, den har fått nyoverhalt og større motor, ser lovende ut så langt, så det blir prøvetur en av dagene i uken Rune Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Mens jeg venter på mildere vær har propellen fått en runde med autosol. De små tingene... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Montert kamera i motorrommet, og satt på navn på skuta. Har fartet rundt uten navn i tre år, så det var på tide Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Montert kamera i motorrommet, og satt på navn på skuta. Har fartet rundt uten navn i tre år, så det var på tide Og koblet video kabelen inn på plotteren:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Astor Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Tørket støv og ryddet. Gått over motorene nok en gang. Kvalitetstid..... Bare mastekamera som ikke fungerer. Regner med at det er en dårlig kontakt. Tar det når finværet kommer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
All In Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Montert kamera i motorrommet, og satt på navn på skuta. Har fartet rundt uten navn i tre år, så det var på tide Hva slags kamera har du montert her? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Oceancraft 28 Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 har jo VP D4 som har gått ut på garantien, så da var det bare å bite i det sure eplet å komme igang med å bytte eksosbend osv. En j.... jobb. Og btw, DPH drev er VELDIG tunge .Imorra blir det nye zinker, skifte olje på drevet, dieselfiltre osv. Våren, hvor er du?? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Sea Ray, har du sjekket om dine likevel er dekket av bytteprogrammet VP har selv om reklamasjonstiden er over... http://www.batmagasinet.no/artikkel/eksosbend-m%C3%A5-byttes-p%C3%A5-volvo-penta-d4-og-d6 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Demontert stoler og diverse beslag på dørken, slik at jeg kan slipe/skrape og lakkere opp teakdørken som har fått litt hard medfart etter forrige eier. Kunne ha gjort det lettvint, men det er liksom for...lettvint... Som flere andre venter jeg på mildere temperatur, slik at det er koselig å dra ned i havna igjen. Nå var det bare kaldt. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Oceancraft 28 Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Sea Ray, har du sjekket om dine likevel er dekket av bytteprogrammet VP har selv om reklamasjonstiden er over... http://www.batmagasinet.no/artikkel/eksosbend-m%C3%A5-byttes-p%C3%A5-volvo-penta-d4-og-d6 Jeg har prenta inn serienr. mitt der, og ingenting kommer opp. Ser flere har samme problemet, men må alikevel bytte. Vel vel, da er det ihvertfall gjort, og jeg slipper å "sitte på anka" for vann inn i motorommet, hele sommeren hehe Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Og koblet video kabelen inn på plotteren:) Sjølsagt Hva slags kamera har du montert her? (iPad) Det jeg har i maskinrommet, er et kinakamera som Ella skaffet meg, men det jeg har ute som "ryggekamera", er et originalt Garmin. Ganske heftig å kunne se hele hekken og begge hjørnene på båten på kartplotteren når jeg bakker inn i båsen Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Garmin er bra på dette. Trenger bare et videosignal. Jeg har et trådløst kamera fra abteknikk.no i masta. Monterte det i 2009 og er nødvendig når man bakker inn og jeg står nede og styrer, Greit å slippe å dra ledninger. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Adi Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Garmin er bra på dette. Trenger bare et videosignal. Jeg har et trådløst kamera fra abteknikk.no i masta. Monterte det i 2009 og er nødvendig når man bakker inn og jeg står nede og styrer, Greit å slippe å dra ledninger. Jeg kjøpte et tråløst ryggekamera og 7"skjerm fra smartprodukter.no. Har en "Furuno NavNet3D MFD8 plotter", noen som vet om det er mulig å få det trådløse signalet inn på denne. Hadde vært greit å slippe å bruke en ekstra skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Fått tak i kartplotter. Det ble en Garmin Gpsmap 720, svært prisgunstig på Båtmessa på søndag. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Besøker den i Nederland. Henter noen dokumenter og blitt enig med firma som skal montere en haug med elektronikk og div om layout, kabeltrekk og div teknisk. Nå pusler jeg rundt og monterer noen led pærer fra ebay. Når alle innvendige lys var på, gikk det ut over 50a, så det er nok lurt med led:) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
ashfirelate Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Sjøsatt småbåten etter flere (6) uker på verksted (garantisak båt og motor er under ett år), kun for å konstatere at verkstedet ikke har fått fikset feilen, eller funksjonstetet den etter reprasjon. Måtte deretter heise båten på land igjen for å kjøre denne tilbake til verksted i morgen tidlig før jobb Finnes det seriøse aktører i dette markedet lenger? Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Polert skroget under fenderlist.. Godt fornøyd.. Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Sjekket hvor mye som skal byttes på mine 2 motorer. Var litt det ja. Godt at Volvo betaler. -G- Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Kom ett par dager forsinket hjem fra arbeid. Litt etter skjema er nå teak pyntelistene på skroget pusset og klar for påføring av olje, når det en eller annen gang blir varmere i været. Fjernet Burka over fly og satt på havnepresseningen. Startet motor. Sjekket at alt elektrisk fungerer, (Søkelyset fungerte ikke). Båten er for å si det pent, ekstremt møkkete. Vurderer å vaske i allefall dekk og overbygg i dag. Med -5 og vind er det vel galskap, men kan nesten ikke reise på Påsketur sånn som den ser ut nå. Polering og ordentlig vårsjau blir tatt på land rett etter Påske. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Euklid Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Bar noen rimelig tunge ting ombord i dag; ikke alltid det er en fordel å ligge helt ytterst på piren ... Nå er de nye batteriene montert, så gjenstår det å bli kvitt de gamle. Og så er det bare å gjøre det samme med bank #2. Sukk. Ankeret er et 15kg Rocna. Når jeg så hvor stort det var ble jeg rimelig happy med å ha gått for 15 i stedet for de planlagte 20. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Fått båten på slipp, vasket og polert, stoffing i morgen, så er det sjøsetting og påsketur på fredag. Fikk polert opp propellen, den ble jeg veldig fornøyd med. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 ser at det er for mye kaldt vær og for få gjenværende dager fra nå og til krana kommer ... Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
beauty of aqua Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 hva brukte du på proppellen for og få den så fin fluefiskeren? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
fluefiskeren Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Vinkelsliper med pad fra 3M XL-UD. 25 fine. Var en drøm å jobbe med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.