Elon Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Marry Fisher 755 Marlin Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 I dag er Trudelutt "pakket ut", og klar for vask og polering til uken. Kanskje bilen også trenger en vask og polering? Når det gjelder utsetting, er utsettingsbryggen klar uten is, men innover i havnen er det solid is fremdeles. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Jeg har bare tenkt på båten, solen skinner og alt er bra bortsett fra at jeg selvsagt ble forkjølet for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Jeg og dattera har diskutert litt valg av ny båt. Hun er stort sett enig:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
bert Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 En liten luftetur i fin været :) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Marry Fisher 755 Marlin Ny/ brukt, motor? Fortell fortell... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Inter 9000 Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 idag ble det sjøsetting... jippi... Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Petter-B Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Burka'n gikk av i dag og i morgen starter båtpussteamet opp for alvor. Sjøsetting innen noen veldig få uker eller kanskje til og med dager. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Benji Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Vært ute å tanket den opp, tatt ned alle gardinene, så vi har mal til de nye som er på vei. Hengt opp to bilder etter anvisning av "sjefen". Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Vegardos Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Batteriet er ladet opp, og vinsjen på hengeren er justert slik att den drar opp riktig :) Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 idag ble det sjøsetting... jippi... Heldiggrisen.... Is i havna her... Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Uffe Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Fik i solskin og nogle få varmegrader slebet bunden. Mange års bundmaling havde bygget sig op til en ganske ujævn overflade. Nu er den jævn og glat til priming og bundmaling. Mangler polering og voks samt oliering af de udvendige trælister. Søsætning 29 april. Sitér dette innlegget Link to post
Elon Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Ny/ brukt, motor? Fortell fortell... Ny,Evinrude 200 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 I dag er Trudelutt vasket ned til dollboardet! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Runabout Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 begynt å skarpe båten fri for gammal lakk. bare en liten prosess av en lit større opussings jobb på en nydelig 18 fots Mahogany båt https://baatplassen.no/i/topic/98742-moevik-18-prosjekt/ r Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Sanztra Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 De siste dagene har jeg skrapt og skrapt bort gammelt, og klumpete bunnstoff... Har vært stunder da jeg har angret på dette forsøket Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Laholm Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 For oss mindre perfekte fremstår jo denne tråden som forbeholdt "snilleste gutten i klassen" . Jeg leser den ikke ofte ettersom den bidrar sterkt til mindreverdsfølelsen for meg som har ti tommeltotter, men som ser båten som et tilfluktssted hvor jeg kan slappe av og kose meg. Innrømmer glatt at jeg er fornøyd med å overlate servicene på maskinen til et verksted. Polerer båten når temperaturen er over 20.Har gjort de fleste mulige tabbene, vært på grunn et par ganger og har notert at jeg skal be om støttekontakt før jeg passerer jeteen ved Drøbak. Hva har jeg gjort med båten i dag? Tenkt på den. Tar kanskje en tur senere i påsken når jeg kan ta noen dager fri, men da blir det en liten tur ut til en eller annen havn i nærområdet, og så hjem igjen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
torbi Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Malte i maskinrommet, men synes det ble litt for hvitt, eg ville ha litt mørkere enn hvitt, men men. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Lars H. Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Nei, men nei da? Skal du ha coctailselskap der nede? Er det ikke nok med at det er rent der? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Viking. Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 idag ble det sjøsetting... jippi... Heldiggrisen.... Is i havna her... Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Viking. Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 For oss mindre perfekte fremstår jo denne tråden som forbeholdt "snilleste gutten i klassen" . Jeg leser den ikke ofte ettersom den bidrar sterkt til mindreverdsfølelsen for meg som har ti tommeltotter, men som ser båten som et tilfluktssted hvor jeg kan slappe av og kose meg. Innrømmer glatt at jeg er fornøyd med å overlate servicene på maskinen til et verksted. Polerer båten når temperaturen er over 20.Har gjort de fleste mulige tabbene, vært på grunn et par ganger og har notert at jeg skal be om støttekontakt før jeg passerer jeteen ved Drøbak. Hva har jeg gjort med båten i dag? Tenkt på den. Tar kanskje en tur senere i påsken når jeg kan ta noen dager fri, men da blir det en liten tur ut til en eller annen havn i nærområdet, og så hjem igjen. Ho ho Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
torbi Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Nei, men nei da? Skal du ha coctailselskap der nede? Er det ikke nok med at det er rent der? Eg får frysninger når eg ser hvitt, eg vil ha varme følelser. :-) Kanskje eg er litt rar.? :-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Viking. Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Glemte nesten å skrive at jeg har kjøpt nye høyttalere. Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Lars H. Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Eg får frysninger når eg ser hvitt, eg vil ha varme følelser. :-) Kanskje eg er litt rar.? :-) Det med varme følelser forstår jeg, men nede i et mørkt motorrom tenker jeg nok ikke slik. Og der er det greit at det er en lys farge. Men lyse (og positive/snille) følelser ellers? Ja!! Og spesielt når en venter på at isen skal gå så en får sjøsatt båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Glemte nesten å skrive at jeg har kjøpt nye høyttalere. Jensen ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.