Viksund 830 Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 I dag var tålmodigheten over....... Isen skulle til pers, jeg har 50 meter til åpent vann. Isen var 10-15 cm hvor av 80% hvit seig sjøis. Utstyrt med overlevelsesdrakt, tau, motorsag og et stort ønske om det åpne hav gikk jeg til verks. Båten har vært kjørt med propellen i gang inne i båsen slik at det var en åpen råk bak båten. Kuttet slisser i isen slik at jeg kunne få snudd den med baugen mot åpen vann. Kuttet deretter en laaaaang slisse mot åpent vann. La deretter baugen inn i slissen og kjørte forsiktig på tomgang. Isen som var seig bøyde seg ned etterhvert som vi kjørt fremover. Det ble noen turer i vannet, men med godt utstyr går alt bra Nå ble det endelig påsketur på oss også Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 dette har jeg gjort de 3 siste dagene laget teak til akterdekket jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
JePeKj Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Kjøpt nye forbruksbatterier, 3x110 amp vanlige blybatterier. Monteres i morgen. Funnet sprukket rør i ferskvannsanlegget ombord. Vannet i akterkøyen skyldes ikke vinterkondens ;) Fikses også i morgen? Kanskje ;) Uansett så gjøres det klart til Påsketur nr 2 til Kalvåg lørdag til mandag visst været holder. Jomfruturen tok vi Palmehelgen, 1/4 nautisk mil fra hjemmehavn til Florø Gjestebrygge. God Påske! Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Tok en titt under presenningen i dag, satt på litt lading. Folk fisket på isen ute i råka så det haster ikke veldig med pussen ennå... Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 i dag startet jeg opp båten, kastet loss og hadde en fin tur med min venn "smygen". Vi forsøkte oss på litt fiske, men fant etter ca en time at det var greit å få opp kalesjen og få satt på litt varme. Så bar det innom "den andre byen" også på folkemunne kalt fredrikstad, før det var å forlyste seg med isflak-slalåm oppover Glomma til vinterhavnen. En flott førstetur. Sessongen er med dette erklært i gang, for min del. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Salt Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 av med presenningen. fjernet løs rust på kjølen, og olja med Owatrol penetrerende olje. skal prime om noen dager. Fjerna rur-rester her og der. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Zapata Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Skiftet plugger og fyrt opp maskinen. Reparert pakningen på motordekselet. Sparklet div småskader på et deksel jeg har foran/over motoren. Fruen har sydd nytt kantbånd på kalesjen. En bra dag! Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Nede i havna og hakket løs fortøyningstau jeg glemte i høst. Bedre sent enn aldri hehe.. Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Idag har jeg slipt teaken på badeplattform og lagt på to strøk med golden teak. Er svært fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Idag har jeg slipt teaken på badeplattform og lagt på to strøk med golden teak. Er svært fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Jensen ? Godt gjettet. Stemmer. Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
ezach Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Vasket og vasket. Og man ser jo at det var et visst behov... En solid innsats med både Zalo og Hugos, men så ser man jo en smule forskjell: :) Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 (redigert) Slipt bort gammelt bunnstoff mm. under vannlinjen, nå gjenstår bare smådetaljer som fjerning av rester på kinkige plasser og vinkler og en del Sparkling - slank gelcoat enkelte steder ;-) Så skal alt snart være klart for primer Redigert 28.Mars.2013 av Sanztra (see edit history) Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
REM Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Slipt bort gammelt bunnstoff mm. under vannlinjen, nå gjenstår bare smådetaljer som fjerning av rester på kinkige plasser og vinkler og en del Sparkling - slank gelcoat enkelte steder ;-) Så skal alt snart være klart for primer Ahhh, bra jobba Har liggi under en sånn ei hel Påske jeg også. Vet akkurat hvordan det føles når du er ferdig. Gratulerer. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
succes 42 1980 Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Støvsuga og rydda i skuffer og skap druket kaffe og kosa meg Sitér dette innlegget Link to post
tkpettersen Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Har vasket kalesje, skiftet dieselfilter og satt første batteri til lading. Ble litt speiding utover isen inne i Hunnebunnen i Skjærviken og drømming om at den snart forsvinner. Nå sitter jeg og forbereder en liten handleliste og håper marineshop i Sarpsborg har åpent på lørdag (kanskje å ha litt høye forhåpninger men). Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Polert og vokset ferdig båten (det er den ene gangen i året jeg ikke ønsker meg større båt). Begynt å legge på bunnstoff, men ble ikke ferdig før det ble mørkt. Blir vel ferdig i morgen så får i se hvordan det er med is på båtplassen (ikke langt til åpent vann, men tykk is) Skulle ønske vi var på vannet. Sjøsetting blir vel ca om en eller to uker Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
"Mojo" Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Ryddet og tømt båten for diverse verktøy og utstyr til bruk ved installering av Eber D4 og montering av ny plotter+radar. Utrolig hvor mye verktøy som har samlet seg i båten i løpet av vinteren! Reddet iPad-ladekabel og 'foret' kablegjennomføringer med sugru, det nye universalstoffet. I morgen (i dag faktisk ....) er det avgårde på påsketur nr 2 til hytten i strålende bergensk påskevær. Sitér dette innlegget Link to post
Xtrion Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Byttet septiktank fra hullete Alu til plast (dritt jobb) ;) byttet begge tankgiverene til dieseltankene, tatt oljekjølerne og varmevekslerene hjem for syrevask... Masse jobb igjen.. Knall vær i påska da :D Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Må bare si dere er gode. Vi er på fantastisk påskeferie i båt. Sånn er det med innendørs opplag. :-) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Rune Totland Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Fjernet all lakk fra masta(ikke alt i dag) påført det første av to strøk med antiparasitt (et forsøk/eksperiment) og etter det blir det linolje/terpentin til den er "mett". Sitér dette innlegget Link to post
4-Stroke Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Godt å se at flere sliter med skraping. Jeg holder det gående på 5 dagen nå, og har lyst å gi opp hver dag. Heldigvis går det fremover. I dag har jeg også fått rubbet et ufattelig matt skrog. Så matt at jeg trodde toget var gått... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 I dag har jeg faktisk gjort noe med den. Har skrapt av lakk på badeplattformen med varmluftspistol. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Møkkalasset Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Fikk tatt demontert ankervinsjen fra båten, men får ikke demontert selve vinsjen. Har slengt ut et spørsmål om hjelp her inne, men lite respons så langt.... https://baatplassen.no/i/topic/98839-demontering-av-ilas-500-w-ankervinsj/ Sitér dette innlegget Link to post
ToreSB Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 skaffet plass i sommerhavn :) må ut av boblehavnen 15.april, så det var fint å få dette på plass nå. det eneste risikomomentet nå er at isen i Holtekilen bør smelte i løpet av de neste to ukene... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.