Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Startet opp steinknuseren etter vinterdvalen.....starta lett å sveiva så fint at det var en fryd..... Rart med disse gamle ford'ene (2715). Det er jo ikke akkurat en ny konstruksjon, men utrolig traust å enkelt liksom. Når den får sitt stell så virker den å være trofast....Deilig å se enden på vinteropplaget nå.....:) god vårpuss til alle som er glad i havet.....

bilde

Sjekket om Autosol kan gi rekkestøttene en

facelift.

Det ble jo litt bedre enn før, som vi ser i forgrunnen.

Noen tips for å få bort enda mer av korrosjonen?

3M polerkräm för metall i tub. Bäst i alla tester och fungerar bra för hand och med maskin får du ett fantastiskt resultst. Du lägger 2lager vax efteråt och får ett mycket bra resultar. Används även inom läkemedelsindustrin för att få topp finnisch på rostfritt/syrafast Redigert av Svensk (see edit history)

Montert nytt toalett, septikslanger, ny 19mm lufting med ny slange, ny tankgjennomføring for lufting og ny pumpe til septiktanken. Skiftet startbatteri og forbruksbank med nye kabler. Mye arbeid men herlig at alt er nytt!

Demontert kasse for ankervinsjen for å klargjøre lakkering under fenderlisten så fort det blir 10-15 grader ute.

Feilsøkt meg gul å grønn på en mercruiser 260, klapre lyd som ble fortalt var løftere som ikke hang med.. Demontering av eksos kne og toppdeksel uten funn, dobbelt opp med oljerens og filterbytte.. Lyden enda tilstede.. Etter mange timer og mye skitne fingre fant man feilen.. Eksos flaps uten gummi... Aaaaaarhh... Men, lyden lokalisert og venter på nye shutters

Sjekket om Autosol kan gi rekkestøttene en facelift.

Det ble jo litt bedre enn før, som vi ser i forgrunnen.

Noen tips for å få bort enda mer av korrosjonen?

Ja, jeg har et tips. Det er flere forskjellige muligheter, men du må bruke maskin for å få skikkelig resultat. Du kan f.eks. gå på biltema og kjøpe et poleringssett med tekstilskive og voks. De har tatt inn litt mer av slikt utstyr, og har både til drill og vinkelsliper. Utstyret for drill kan du med fordel bruke på rettsliper isteden hvis du har tilgang til det, den har litt mer fart. Først bør du imidlertid syrebeise. Gå opp på Proffpartner og kjøp deg en boks med syre for syrevask av rustfritt. Spør etter Jim, han vet hva du skal ha. Polering etterpå :thumbsup:

Ser forresten at du holder til i Fredrikstad. Hvor ligger du?

Ja, jeg har et tips. Det er flere forskjellige muligheter, men du må bruke maskin for å få skikkelig resultat. Du kan f.eks. gå på biltema og kjøpe et poleringssett med tekstilskive og voks. De har tatt inn litt mer av slikt utstyr, og har både til drill og vinkelsliper. Utstyret for drill kan du med fordel bruke på rettsliper isteden hvis du har tilgang til det, den har litt mer fart. Først bør du imidlertid syrebeise. Gå opp på Proffpartner og kjøp deg en boks med syre for syrevask av rustfritt. Spør etter Jim, han vet hva du skal ha. Polering etterpå :thumbsup:

Ser forresten at du holder til i Fredrikstad. Hvor ligger du?

Takk for tips.

:)

Båten har tilhold i Krogstadfjorden i Råde.

Nei, men du bør tynne de første strøkene 50/50 :smiley:

Edit: Ps, ikke ekspert på dette jeg heller, men har en her i stua :smiley:

Pyha, så har jeg gjort det rigtigt. Skal mellemslibe i dag og ny omgang på. Men køber nok en maske, for jeg var lidt tung i hovedet i går, synes jeg :puke:

Hvordan lakk bruker du? Jeg har lakket en del med epifanes, synes den gir fint resultat og varer lenge :-)

Jeg bruger noget skibslak fra farvehandleren. Brugte det same til to lister i forfjor og det blev blankt og fint. Her valgte jeg dog ikke at slibe helt ned først, men bare at slibe de områder, hvor lakken havde løsnet sig. Det er sikkert fint ud fra en praktisk synsvinkel, men kosmetisk blev det ikke så pænt...

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Pyha, så har jeg gjort det rigtigt. Skal mellemslibe i dag og ny omgang på. Men køber nok en maske, for jeg var lidt tung i hovedet i går, synes jeg :puke:

Jeg bruger noget skibslak fra farvehandleren. Brugte det same til to lister i forfjor og det blev blankt og fint. Her valgte jeg dog ikke at slibe helt ned først, men bare at slibe de områder, hvor lakken havde løsnet sig. Det er sikkert fint ud fra en praktisk synsvinkel, men kosmetisk blev det ikke så pænt...

Jeg hadde kanskje lagt noen strøk med beis først MajorAndy slik Nord West gjør 2 til 3 strøk mahogany beis!

bilde

Lagde maler til den nye benkeplata. Har bestillt Fibo Trespo belegg lik det gamle Rexpatex som ble solgt i "gamle" dager. Farge sandgrå. Siste innvendig bortsett fra å lakke dørken i salongen. Blir "Gjør-det-selv-sider" i Båtens Verden til våren. Vasken er tatt ut og får en oppshining i kjellern hjemme.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...