Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Nei, jeg gikk tom for soda og brukte Olivinsand fin 60 på resten. Da skrudde jeg ned arbeidstrykket til 3 kg og brukte veldig lav angrepsvinkel for å blåse skånsomt. Det tok lengre tid. Soda eller kalk er en god måte å fjerne bunnstoff med. Tørris er også genialt på mykt bunnstoff. Det funker ikke på hardt i henhold til Blast it på Lillestrøm. Jeg synes at resultatet med soda er best. Overflaten er bare å vaske så er det klart til sparkling, litt pussing og epoxyprimer.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post

Vasket, gnikket og skurt ei hel helg+ bytta olje og renset vanntank, båten er klar enten for oss, eller en ny eier hvis en handel går i boks.https://baatplassen.no/bildearkiv/43/43898/baat_tur_august_2013_015.jpg

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post

I dag har jeg ikke gjort noenting med båten, (har jo ikke båt), annet enn å vente i spenning på morgendagens prøvekjøring og overtakelse i Bergen.

 

Dette forutsetter imdlertid at jeg kommer meg hjem fra Stockholm i kveld... Norwegian kansellerte opprinnelig avgang kl 1830, ny avgang 2130. Nå har vi fått beskjed om at flyet foreløpig er forsinket til 2150.

 

Jeg reiste hjemmefra kl 0400 i dag, så senga frister og Kjos står ikke spesielt høyt i kurs nå.

Link to post

Etter noen fine og sommerlige dager i havna, med vasking, polering, stoffing, sjekk av diverse leamikk, skravling og kaffedrikking, fikk vi sannelig også sjøsatt i ettermiddag! Yanmar'en satte tydeligvis pris på å bli vekket av vinterdvalen og fyrte som vanlig av umiddelbart.

 

I morgen er det bytte av drivstoffiltre og innlasting av diverse løsøre - og så er vi klare igjen for en ny herlig sommersesong!

 

:sailing:

Link to post

Tilpasser nytt baugspyd og -trapp fra Båtsystemer. Den forrige trappa blei for smal og pinglete.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Tilpasser nytt baugspyd og -trapp fra Båtsystemer. Den forrige trappa blei for smal og pinglete.

Byttet du fra BU75P-4 til BU80P-4 REM ?

(75 er 220mm bred og 80 er 290mm bred)

http://www.batsystem.se/

 

Om det var hva du gjorde så har jeg valgt feil, jeg hadde hatt plass til 80, men det gikk litt fort i svingene når den ble bestilt :blush:

(satser på at det var noe annet du hadde fra før)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post

Rute plottet på nettbrettet fra Vestre Åmøy til Grimstad. 2 alternativer der det er det, innaskjærs og utaskjærs. Nå har reisefeberen slått inn for alvor !

Innaskjærs rute fra Mandal til Grimstad består av 227 plott :pray:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post

bilde

dag spylt båten og fått av alt blomsterstøv og lagt ny dørk på det ene toalettet.

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Byttet du fra BU75P-4 til BU80P-4 REM ?

(75 er 220mm bred og 80 er 290mm bred)

 

Just presis VannTro, just presis. Gikk opp fra BU75 til BU80. Vesentlig breder og mer komfortabel stige. Måtte da samtidig også bytte baugspyd fra MP75 til MP90 som er bredere og lengre. Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Det var som pokker......jeg hadde hatt plass til BU80 på spydet :headbang:

Her må jeg ta noen telefoner i morgen, er ikke helt sikker på at hullene er boret enda....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post

Fått liv i AISen i dag takket være install-CD fra Gunga.

Ser det ann en uke om det fortsetter å være stabilt.

Vår båt ligger innetst i havna og har tidligere bare droppet innom Marine Traffic.

Er takknemlig for rapporter fra andre fartøy om de ser Astor på plotteren. MT er lite å stole på.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post

Montert inn 2 stk 100Ah batt til start,vinsj og truster.

 

Tømt båten for verktøy og søppel,håper det ordner seg med kranbil imorgen.

 

Registrert at 3 døgn med kjøleskap på så har batt.spenningen sunket fra 12,55 til 12,35 Volt. blir morro å følge med på om den holder seg der,eller om den synker mer.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...