Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Jeg er nede i båten en til to ganger i uken, sjekker fortøyning og pressening og starter motor en gang i uken, og den får gå til tempen er mellom 60 og 70 grader.

Jeg har en avfukter som har sust og gått siden jeg kjøpte den, og tempen inne har ennå ikke vært under 5 grader.

Nå når stormene synes å være over truer temperaturgudene med temperaturer ned mot 12 minus i neste uke, med klart og fint vær. Hvis vindgudene kan besinne seg, kan det jo bli en og annen båttur.

Slår kuldegradene til pøser jeg på med varme......her skal ingen fryse! :nonod:

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Var nede og sjekket da det har blåst hatter og høy den siste tiden. Har mitt sedvanlige jallamekkpresenningssystem som jeg egentlig ikke stoler 100% på i stiv kuling +. Nesten litt skuffende at alt var i orden etter den lange kjøreturen... tok en frappe mocca hos mc donalds drivein på vei hjem, det er nesten verdt turen alene.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Spinnakerbommen mellom mast og akterstag med noen plankebiter som jeg fant på opplaget som ble bukker, en bukk foran og en bak. Biltemapresening av den tunge typen over og så surret jeg hele greia og alt sammen med tau i alle retninger. . På fordekket la jeg bare en presenning over, flatt, og surret den fast litt her og der.

 

Bilder blir det ikke for det er ikke noe pent nei ;-) Men tok meg ikke mye over 20 min å få gjort heller og når det da virker så er jeg i grunnen fornøyd.

Link to post
Share on other sites

Hatt meg en liten 2 timers tur på fjorden. Fantastisk bra for sjela.

 

Bildene er når jeg ligger til kai hos en venn som også fikk varm og trygg skyss til hytta for inspeksjon etter stomene de siste dagen. Heldigvis var alt i sjønneste orden der også

 

 

bilde

 

bilde

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

I kveld var jeg nede i båthavna og sjekket at alt var OK, og deretter måket jeg litt snø og hakket vekk litt is som hadde satt seg. Kjølen var tørr også denne gangen, bortsett fra det lille dryppet fra pakkboksen, men det er bare snakk om dråper...

 

Var også på Japan Photo og hentet noe små fotoputer som jeg tenkte kanskje ville være morsomme å ha i kabinen, med minner fra sommersesongen 2014... :smiley:

 

Det er bare to puter, med forskjellig bilde på hver side. De to motivene til høyre er fra Kalvön i Sverige, de to til venstre er båten utenfor Håøya og Lindøya fyr i solnedgang.

 

image-1.jpg

Link to post
Share on other sites

Var nede og tjekke at alt var vel. Forsøgte at tage propelleren af, men fejlede :headbang:

 

To måneder til søsætning! Det går hurtigt, men lige nu virker det som om det ikke bliver varmere foreløbig. Men drevene er klar, bunden skal bare have lidt touch up og så er der jo polering af fribord og overbygning, så er jeg klar.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...