Olepo Svart 10.Mai.2015 Del på Facebook Svart 10.Mai.2015 Endelig revet av vinterteltet og montert den nye kalesjen som ble hentet i går, for deretter å konstatere at den mangler en del detaljer som borrelåser, festestropper osv ... Passformen er heller ikke helt som forventet . Tok noen bilder av elendigheten, deretter var det bare å demontere igjen for å sette på den gamle kalesjen som jeg heldigvis har fått tilbake. Etter dette var motivasjonen på et labert nivå, men fikk da utført oljeskift på drevet før det ble kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
T/K Ternen Svart 11.Mai.2015 Del på Facebook Svart 11.Mai.2015 (redigert) Igår satt jeg inn dørene på Ternen. Endelig er det ting som skal på plass etter 2 år med restaurering !! Redigert 11.Mai.2015 av T/K Ternen (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Benji Svart 11.Mai.2015 Del på Facebook Svart 11.Mai.2015 En "drittjob" Måtte ta opp giver til septiktanken da den kuttet ut å virke. Hjalp med en vask i vann, så var den i gang igjen - heldigvis. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Arvid_A Svart 11.Mai.2015 Del på Facebook Svart 11.Mai.2015 I går ble de siste småsjekker og småjusteringer gjort før tursesongen starter: - "Heist" vimplene etter at vimpelmastene og -festene har blitt modifisert litt - Byttet blandebatteri til dusjen på badeplattformen - Fiksa en liten drypplekkasje i en slangenippel i ferskvannsopplegget - Pumpet opp vann-/oljesøl nedi kjølen - Huka gummibåten på plass på hekken - Fylt opp vanntanken - Sjekka nivået på motorolje, girolje og kjølevæske - Tatt en times prøvetur i finværet og konstatert at alt virker slik det skal Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 11.Mai.2015 Del på Facebook Svart 11.Mai.2015 Irriterte meg over at hekkporten ikke lukker ved 90 grader men har en stengt posisjon der den går litt lengre enn dette og toucher bakkalesjen. Ingenting er justerbart. I dag skrudde jeg den av, rigget opp TIG-utstyret og la på en 2-3 mm ekstra gods i form av rustfritt tilsett i slitasjepunktet. Må være forsiktig og kun ha pålegg på buttsida siden dette er elektropolerte greier og må ha en topp finish. Nå stanser den på knappe 90 grader som den skal. Etter syring, vasking og polering med autosol var det tid for montering igjen. Enkel utbedring. Sitér dette innlegget Link to post
Meklingsmannen Svart 11.Mai.2015 Del på Facebook Svart 11.Mai.2015 Byttet ut bunnpluggen i akterspeilet med led lys samt montert nye propeller type J8 Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 I dag har eg skiftet dynamo, olje, olje filter og diesel filtre og klargjort for å kjøre på med step 1,2-3 på teak dørken i morgen :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Jeg har lagt inn 10cm ekstra skumgummimadrasser av topp kvalitet. Nå kommer fruen til å sove som "prinsessen på erten" (uten å kjenne erten). Og så har jeg skiftet gearolje, Yanmar ATF220-1 til KBW20/21 kasse, Den gamle oljen var nesten helt svart, kun med et svakt rødskjær. Ny gearolje var lys rød! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Framtia Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 bestilt fjernkontroll til ankervinsj. Og som Lars H driver jeg og sysler med en overmadrass. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Kjøpt 2 nye kulefendre og vasket skuta fri for sørgerenner etter de siste dagers regnvær. I morra blir det ut på tur :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sebba2 Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 (redigert) . Redigert 12.Mai.2015 av sebba2 (see edit history) Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Polert "hengepuppen"! Eller gummibåten på moderskipet. Sendt motoren til reperasjon ?? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
glalaks Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Satt inn nye høyttalere.. Nå ble det litt finere lyd i skuta! Holder også på å lage overmadrass:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Snikende skeptik Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Levert den til feilsøking og rep, små spent på hva de finner og eventuell kostnad ? Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Levert den til feilsøking og rep, små spent på hva de finner og eventuell kostnad ? Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 12.Mai.2015 Del på Facebook Svart 12.Mai.2015 Montert 2x5M led list i motorrom for belysning.. og klargjort for å få motorene på plass imårra.. en montert nede i rommet for og belyse motorer litt nedenfra og en som er montert i topp. Motorer skal inn imårra... så blir vell torsdag dagen for prøvestarting etter renovering... spent... JAH Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Kjøpt 2 nye kulefendre og vasket skuta fri for sørgerenner etter de siste dagers regnvær. I morra blir det ut på tur :-) Hvor mye må du vaske for å holde Collinite voksen ren SAP? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
REM Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Ser også at det avsettes svarte striper på Collinite. Er vel bare å vaske bort med microfiberklut kanskje? Skal sjekke det ila helgen. Kjøpte inn noen liter av Meguiars M21 Mirror glaze. Skal også sjekke om denne er like bra/bedre som Collinite mtp. glans og renner? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
TICORA Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Hatt lunsj i den....gjemmekontor er oki grunn:-)). Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Hvor mye må du vaske for å holde Collinite voksen ren SAP? Vasker hvertfall en gang i uka og tørker gjerne båten med pusseskinn etter et regnvær når jeg er ute. Bruker microfiberklut (type kjøkkenklut fra Jordan) i den ene handa og masse rennende vann fra slangen i den andre. Tror det hjelper å bruke mye vann så man ikke gnir rendene utover. De virker "fete" av en eller annen grunn... Sørgerender kommer dessverre uansett hva man bruker av voks, men vasker man ofte så setter de seg ikke fast. En overflate som er polert glatt med maskin før voksing fester mindre skit enn en ru overflate som bare er vokset. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Billa Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Skjønner, bare for å trøste deg litt; selv med Aglaze må jeg vaske. Benytter selv en mikrofiberklut til slutt for å pusse frem glansen. Skal ta en runde i kveld og det blir andre vask på 5 uker. Kan se ut som Grønnsåpe passer godt til Aglaze. Skal prøve dette påny i ettermiddag. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
sap_2000 Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Ja, sørgerenner er noe man ikke kommer utenom på båt. Eneste som hjelper er å ikke la det gro inn. Erfarte med tiden at grønnsåpe tar voksen ganske kjapt, så holder den unna alt som er nylig vokset. Bruker den mye til interiør og skinn/ skai i bil og båt. God lukt og fin for hendene er den også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Catch22 Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Betalt den :-) , hentetur Sandvika - Son på fredag Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 så du vasker med rent vann sap_2000, og ikke med vaskemiddel? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
sap_2000 Svart 13.Mai.2015 Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 (redigert) Ja. Etter at jeg begynte med Collinitevoksen i fjor så gjør jeg det på den måten for å få voksen til å vare lengst mulig. jeg har endel horisontale flater som er mest utsatt. Disse fikk en runde eller to ila sessongen. Skrogsider og andre vertikale flater er vesentlig mindre utsatt. I fjor brukte jeg vaskemiddel (Biltema voksshampo) først i august. Båten perlet fortsatt greit vannet ved opptaket i høst. Forutsetningen for at metoden skal funke er at båten er godt polert og vokset med noe ordentlig, og at man vasker jevnlig så møkka ikke setter seg. Helst en gang eller to i uka. Tørke med pusseskinn etterpå hjelper også på horisontale steder så dråpene ikke tørker i sola (prismer). Lar man det gå 2-3 uker eller mer med vekslende regn og solsteik er løpet kjørt og man må på med vaskemiddler som igjen tar voksen kjappere. Redigert 13.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.