Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Ikke gjort en døyt med båten, annet enn å se at den er der... Men har montert utrigger og ny fortøyningsbom på den nye stålbrygga. I morgen blir siste bom og enda en utrigger montert. Samt stag til land. DA kan endelig arbeidet ombord i båten ta fatt samt klargjøring av Grandezzaen sluttføres...

 

-å bore horisontalt gjennom 4 mm stålkanaler med 18 mm bor, liggende på ei brygge, er en kraftanstrengelse som overgår mye... På'n igjen i morgen tidlig.

Link to post
Share on other sites

Sjekket litt rundt i motorrommet og at alt står bra til med jernklumpen der nede.

Godt fornøyd med at olja fortsatt er klar og fin etter 670 timer :-)

 

bilde

 

Tar meg en liten kjøretur i gråværet. Godt med 25 grader inne når det er surt og kaldt ute :-)

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Forrige uke ble båten tatt på land i 2 dager, vasket, bunnsmurte og byttet sink, fikk også polert båten nedre halv del....

I dag er olje og filtre skiftet, litt tidlig på våren ble det byttet batterier, impellere, ny dynamo og glødeplugg på webastoen....Poleringen foregår konstant hver gang vi er til kai....

Link to post
Share on other sites

Sap: hvor lang tid har du brukt på de timene?

Båten ble satt på sjøen i Europa sent høsten 2009. Demo/ messebåt.

Jeg kjøpte den i April 2013 med ca 70 timer på telleren, så 600 timer på litt over 2 sesonger.

Men klart, 110 av de timene var hjem fra NL.

 

I og med at det er saktegående båt går det flere timer enn på en rask båt om man farter litt rundt, men motoren har HD-rating på 5000 timer i året, så timene bekymrer meg lite.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Fet båt du skal ha deg, Trophy :) ser han har skudd av AIS'n... Norsk flagg, er det ikke det?

 

Ellers;

 

Ferdigmontert utriggere, forlenget landgangen og buksert den på plass. Slitt meg ut, smerte i kroppen, alle muskler og ledd. Begynte kl 09 i dag, ferdig kl 22:30.

Kjempefornøyd!

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hugd bort våt og råtten finer fra ankervinsjkasse etter at vinsjen sist helg gav tegn til å ville løsne. Så ikke bra ut i det hele tatt. Har også fått støpt i med glassfiber :thumbsup: , så nå er det bare å få tak i ny ramme som sitter mellom gear og ankervinsjkasse. Den tålte ikke demonteringen :nonod:

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke med akkurat den, men de første større har vanligvis ren dieseldrift.

 

Alternativet er hybrid versjonen med relativt kort rekkevidde på strøm før dieselene må fyres for å komme videre (samt lade batterienene).

Enn så lenge når det det ikke er utbygget et nettverk for lading i 100-500 Kw klassen rundt omkring så kommer strømmen fra motorene uansett.

 

http://oceanclass.eu

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...