fluefiskeren Svart 29.Mai.2015 Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Skiftet ut anker med nytt i syrefast :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 29.Mai.2015 Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Ikke gjort en døyt med båten, annet enn å se at den er der... Men har montert utrigger og ny fortøyningsbom på den nye stålbrygga. I morgen blir siste bom og enda en utrigger montert. Samt stag til land. DA kan endelig arbeidet ombord i båten ta fatt samt klargjøring av Grandezzaen sluttføres... -å bore horisontalt gjennom 4 mm stålkanaler med 18 mm bor, liggende på ei brygge, er en kraftanstrengelse som overgår mye... På'n igjen i morgen tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Kain Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Sitter med -54,- NOK på brukskonto, båten ligg snudd oppned med båthengeren vedsia! Yay, venter på 160,- så jeg kan kjøpe epoxyprimer og bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Sjekket litt rundt i motorrommet og at alt står bra til med jernklumpen der nede. Godt fornøyd med at olja fortsatt er klar og fin etter 670 timer :-) Tar meg en liten kjøretur i gråværet. Godt med 25 grader inne når det er surt og kaldt ute :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trophy Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Skiftet diesel filter på generator Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Chiefengineer Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Rengjort varmevekslerne på den ene av mine VP-D6. BIlder her:https://baatplassen.no/i/topic/32015-tr%C3%B8bbel-med-volvo-penta-d-serie/page-197 Sitér dette innlegget Link to post
På svai Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Idag har vi faktisk hatt sol og oppholdsvær! Fint for meg som fikk bonet overbygg på båten og for Kristoff & co som sykler Tour des Fjords. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Sap: hvor lang tid har du brukt på de timene? Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Flytta familiens nye stolthet fra Moss til Skjærhalden for sommeren. Deilig rufsete på havet, og deilig tørt og varmt i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Forrige uke ble båten tatt på land i 2 dager, vasket, bunnsmurte og byttet sink, fikk også polert båten nedre halv del.... I dag er olje og filtre skiftet, litt tidlig på våren ble det byttet batterier, impellere, ny dynamo og glødeplugg på webastoen....Poleringen foregår konstant hver gang vi er til kai.... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 (redigert) Sap: hvor lang tid har du brukt på de timene?Båten ble satt på sjøen i Europa sent høsten 2009. Demo/ messebåt. Jeg kjøpte den i April 2013 med ca 70 timer på telleren, så 600 timer på litt over 2 sesonger. Men klart, 110 av de timene var hjem fra NL. I og med at det er saktegående båt går det flere timer enn på en rask båt om man farter litt rundt, men motoren har HD-rating på 5000 timer i året, så timene bekymrer meg lite. Redigert 30.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zach Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Har fått liv i alarmfunksjonene igjen (oljetrykksalarm osv.), etter å ha renset et par kabelkoblinger. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 tatt bilde av min neste båt ;-) som ligger i Brosundet. Noen som vet merke ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Catch22 Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Vinket adjø............ Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 (redigert) Fet båt du skal ha deg, Trophy :) ser han har skudd av AIS'n... Norsk flagg, er det ikke det? Ellers; Ferdigmontert utriggere, forlenget landgangen og buksert den på plass. Slitt meg ut, smerte i kroppen, alle muskler og ledd. Begynte kl 09 i dag, ferdig kl 22:30. Kjempefornøyd! Redigert 30.Mai.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Hugd bort våt og råtten finer fra ankervinsjkasse etter at vinsjen sist helg gav tegn til å ville løsne. Så ikke bra ut i det hele tatt. Har også fått støpt i med glassfiber , så nå er det bare å få tak i ny ramme som sitter mellom gear og ankervinsjkasse. Den tålte ikke demonteringen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 (redigert) tatt bilde av min neste båt ;-) som ligger i Brosundet. Noen som vet merke ? Greenline 70Var her i fjorden i fjor og tilhører (tilhørte) en kjent ex dagligvaremann. Redigert 30.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trophy Svart 31.Mai.2015 Del på Facebook Svart 31.Mai.2015 Hvordan er den motorisert? El båt har e hørt Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
sap_2000 Svart 31.Mai.2015 Del på Facebook Svart 31.Mai.2015 (redigert) Jeg vet ikke med akkurat den, men de første større har vanligvis ren dieseldrift. Alternativet er hybrid versjonen med relativt kort rekkevidde på strøm før dieselene må fyres for å komme videre (samt lade batterienene). Enn så lenge når det det ikke er utbygget et nettverk for lading i 100-500 Kw klassen rundt omkring så kommer strømmen fra motorene uansett. http://oceanclass.eu Redigert 31.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chiefengineer Svart 31.Mai.2015 Del på Facebook Svart 31.Mai.2015 Byttet luftfiltere og veivhusventilasjonsfiltere på motorene. Rekognosert litt ang. videre servicearbeid som gjenstår på motorene. Vasket BB-badet, rensket opp i sluk, vasket forre lugaren. Div. vasking i cockpit/vinduer etc. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 31.Mai.2015 Del på Facebook Svart 31.Mai.2015 smurt alle glidelås i kalesjen med mc kjedespray. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Goodwill Svart 31.Mai.2015 Del på Facebook Svart 31.Mai.2015 Fått på plass alt av puter, alle seil ombord, ny gassflaske på plass, fiksa gulvet på do, vaska reint i kjølsvinet,olja nedgangsluka og fraktet hjem den gamle krybba. Greit dagsverk i temmelig sterk vind. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Solgt "Bitteliten V" Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Bestilt sjøsetting til 12.6. Spennende om påhengeren fra 1997 følger trenden de siste årene med å gå bedre og bedre for hvert år.... Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Billa Svart 1.Juni.2015 Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Solgt "Bitteliten V" Hva blir Bitteliten VI? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.