Pequod Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Ryddet i båten og tok med tau og flagg til vask. Noe igjen i kabinen, så skal jeg vaske og støvsuge slik at båten i det minste er ren, pen og ryddig innvendig til påsketuren! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
lippert Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 (redigert) Vasket skrogsider og renset vannlinja Smør på Skyll av Redigert 21.Mars.2016 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Faxen Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Idag skal båten konvertere fra burka til kalesje Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
sap_2000 Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Tatt hjem thrusterpropellene og stoffet de. Ikke et eneste rur de to siste årene. Er litt jålete for fiskene og bruker rød Non-Stop ;-) I morgen er det båtens tur. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 I dag gjorde jeg meg ferding med vask og puss utvendig. Sjøsetting imorgen kl. 1200! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andboats Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Tatt av presening og begynt å vaske utsiden på båten. Litt jordslag var det inne, men var heldigvis lett å få av. Sikkelig sommerfølelse i dag Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Ferdigstilt montering av batterier, NASA bm1, lagt tetningslist under alle plater for å dempe vibrasjoner og lyd. Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Vasket skrogsider og renset vannlinja Smør på Skyll av Hva slags stoff er det du bruker?? Såg jo veldig enkelt ut dette. Mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 I gang med understellsbehandling. Sjekket og skiftet anoder. Skrapt vekk mesteparten av løst bunnstoff. Tar resten i morgen. Plukket ned presenninger. Klubben har utsett den 23.4. Håper å rekke det. Begynner å krible litt etter halvannet år på land. :) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Hva slags stoff er det du bruker?? Såg jo veldig enkelt ut dette. Jepp, er svært enkelt. Hempel's gelcoat cleaning powder. Blandes til en løs paste (tilsett litt og litt vann) og pensles på fuktig gelcoat. La stå litt og skyll av. En boks holder i flere år på vår 25 fot'er. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
sap_2000 Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 I dag gjorde jeg meg ferding med vask og puss utvendig. Sjøsetting imorgen kl. 1200! Og nå 15 minutter over kl 12 henger trudelutt i stroppene klar for en ny sesong :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Og klokken 1235 var hun på vannet og ble tatt en tur rundt havnen til en midlertidig plass. Utliggerne er ikke på plass på egen plass. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andboats Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Ser bra ut Lars. H Jeg har tatt med teaken på badeplattformen hjem for tørking og lakking. Gøy å gjøre ting når man ser resultater! Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Montert vinsj i dag Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
ErikThonhaugen Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Her bygges det nytt el.anlegg Har demontert flaps for å få forstørret dem litt ? Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Total restaurert VP AQ250 Satt på merket i dag. Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Sjøsatt! Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Grunnet to drev og satt på ny zink... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Wandalen Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Montert vinsj i dag Ligner på en Anchorlift. Solid arbeid der. Sitér dette innlegget Link to post
HerJo Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Byttet LCD-display i timetelleren. Forsiktig sagt en litt rimeligere historie enn å kjøpe ny turteller... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mars.2016 Del på Facebook Svart 24.Mars.2016 Fikk vann på brygga så jeg fylte opp vanntankene og gikk over vann-anlegget. Må bytte et par kraner men det var ikke enkelt å få demontert da det satt så vanvittig vondt til. Sydde over en del sømmer i lazybagen. Imponert over hvor godt en vanlig og billig symaskin med jeansnål fungerer for å sy så kraftig stoff. Oppdaterte den hemmlige og lukkede FB gruppa om båten ifht hva som er gjort, hva som må gjøres, hva som må kjøpes inn osv. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Mars.2016 Del på Facebook Svart 24.Mars.2016 (redigert) Fikk ikke start på styrbord motor ved avgang Strømstad. Kinnet og kinnet. Tok ut ledningen til stopperen som da gnistret og viste at strømmen sto påslått. Vred rundt og startet prompted. Dro så avgårde og satt deretter og grublet. Tok turen opp på soldekket hvor posisjon 2 er montert. Startnøkkelene sto i men styrbord nøkkel var ikke slått helt av og sto i stopposisjon. Nå er det heretter kun ett nøkkelsett som er i bruk. Erfaringer får man ikke for mye av. God påske folkens. Redigert 24.Mars.2016 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 24.Mars.2016 Del på Facebook Svart 24.Mars.2016 I dag var det meningen å få vasket og ryddet inni båten, så jeg fylte opp bilen med bøtter, kluter og vaskemidler pluss kone og hund. Så vi startet turen på nesten 7 mil til båten med godt mot. Men etter en mil, begynte det å lukte varm frostvæske og alarmen gikk for lite vann på kjølesystemet. Da var det bare å svinge innom en bensinstasjon rett fremfor oss og åpne panseret. Og der sto dampen mot meg og nesten ikke vann på kjølesystemet. Dermed ble det bare å fylle opp med vann og returnere hjem. Jeg visste at jeg har hatt en liten lekkasje i en kobling der det går en tynn slange opp til ekspansjonstanken, men lekkasjen har vært liten slik at planen var at verkstedet skulle få fikse dette om 2 uker da bilen skal inn til service og garantisluttkontroll ved 5 års alder. Slikt er irriterende, både for at jeg ikke kommer til båten, og at jeg blir uten bil til over påske. Verkstedet er selvfølgelig stengt frem til tirsdag. Jeg har fått det litt tettere med vulketape og en O-ring slik at jeg kommer meg til verkstedet 2km unna. Lekkasjen er der den røde pilen viser på bildet under. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Espen Svart 24.Mars.2016 Del på Facebook Svart 24.Mars.2016 Vask og støvsuging idag. Har hamdlet meg "ny" båt siden sist, men har hverken rukket å lage hentetråd eller annet i travle tider. Slenger ut et bilde og kommer mer etter hvert. (Bilde fra henteturen) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 24.Mars.2016 Del på Facebook Svart 24.Mars.2016 Er igang med å fjerne lakk og pusse ned alt treverket utvendig. Er visst endel lengdemeter tre på en gammel 40 fots Trawler........ Men det skal sies at det går overraskende bra med varmepistol og skrape. Ferdig med vinduene og en dør i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.