BOBO II Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Takk for tips, Eureka. Jeg har gjort det du beskriver med en tidligere båt, og det fungerte - en stund. Den tanken (og jeg tror denne tanken også) var laget av aluminium. Siden jeg ikke kan se hvor lekkasjen kommer fra, altså ikke fra slangestusser eller fra sidene, regner jeg med at lekkasjen er i bunnen av tanken. Og da er den sannsynligvis "hagleskutt", dvs. mange små hull pga tæring. Siden jeg ikke har tro på at en lapping med kjemisk metall vil holde over tid, ønsker jeg heller å få laget en ny tank. Uansett får jeg ikke gjort noe med dette før vinteren, så jeg har god tid til å få laget en tank. Spørsmålet er bare hvem som kan lage den. BjørnK Årsland Sveiseservice AS Lyngvegen6, 4340 Bryneepost : jaaarsl@online.no tlf: 911 21 335 Lager septik tank i syrefast fikk laget min på mål der for et par år siden . veldig bra jobb og gode priser ta mye bilder og mål. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
BjornK Svart 31.August.2016 Del på Facebook Svart 31.August.2016 Takk skal du ha, Bergstad ! Da tar jeg kontakt med dem når tiden er inne. BjørnK Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 1.September.2016 Del på Facebook Svart 1.September.2016 Feilsøkt på strømmen ombord. Sliter med forbruksbatteriet.... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.September.2016 Del på Facebook Svart 1.September.2016 Vasket og tørket den ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Billa Svart 1.September.2016 Del på Facebook Svart 1.September.2016 Tettet lekasje rundt frontvinduet, håper jeg...... Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Andboats Svart 1.September.2016 Del på Facebook Svart 1.September.2016 Vasket og tørket den Må si at det er imponerende å se en så blank båt 1. september ! : ) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.September.2016 Del på Facebook Svart 1.September.2016 Jeg blir helt matt SAP, du må være født med poler-pasta og fille i hendene..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
FredT Svart 2.September.2016 Del på Facebook Svart 2.September.2016 Reparert feil på VHF antenne. Kommunikasjonstest mot Tjøme hadde tidligere bekreftet det selger av båten hadde sagt - det er noe rart med VHFen. Min tidligere tekniker-kollega kom ombord med avansert måleutstyr, konstarterte fort at det var brudd/kortslutning 6,73 meter ute på kabelen. Fant frem til hvor skjøten på kabelen var under masten - stemte nok bra med 6,73 meter, og da var det enkelt å måle full kortslutning på den delen som gikk til radio. Klippet av PL-pluggen og klemte/loddet på en ny - og Bingo - mest jeg, men også Tjøme Radio ble fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
KARILLA Svart 2.September.2016 Del på Facebook Svart 2.September.2016 Byttet simringer på styresylinderen, luftinga gjenstår noe som for øvrig er en grise jobb. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
tilla Svart 2.September.2016 Del på Facebook Svart 2.September.2016 Koblet begge winsjene og begge trøsterene til sleipners 4 kanal fjernkontroll. Genialt. Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 2.September.2016 Del på Facebook Svart 2.September.2016 Har solgt båten i dag, vemodig.. Men det kommer vel noe nytt spennende snart. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 2.September.2016 Del på Facebook Svart 2.September.2016 Går hær i båten og flikker på små ting og koser meg hører på musikk ser båten vandrer ( ligger på bøye) koser meg med e en øl og gjør små ting og håper jeg finner en værdig arvetager av mi elskerinne ?båten altså? Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 3.September.2016 Del på Facebook Svart 3.September.2016 Prosjekt siste uken er: Ut med alle kjølevanns slanger - ut med kjølerne for rengjøring. ( ene kjøleren full av impellerdeler og nesten ikke gjennomstrømming) vasket alle delene og lakkert med to komponent epoxy grunning - deretter lakkert to strøk med cummins hvit farge. ( Ble så flott atte :) ). Lagt to lag rustkiller på motorvangene og lakker med to komponent epoxy grunning. Ny sjøvannspumpe ankommet siden den ene hadde lager og aksel havari. Handlet inn alle slanger og bend til maskinene da de gamle var knallharde og ikke brukbare. Blir godt å dra på jobb en periode for å slappe av, før monteringen starter igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hva kan være bedre enn å bruke båten på slike dager? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Vel, jeg synes det er bedre å gå fra hjemmehavn til Borgen enn fra Borgen til hjemmehavn! He he. Lars H. pt. Oscarsborg Redigert 14.September.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hehe, godt poeng, Lars H. Men, vi må faktisk hjem idag ... Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Lars og Bonus........ Jeg er egentlig litt usikker her.... Trodde kanskje Borgen var hjemmehavnen deres......... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 ... Jeg er egentlig litt usikker her.... Trodde kanskje Borgen var hjemmehavnen deres......... Tja, det der var en nøtt, Javi. Hva er definisjonen på hjemmehavn; Der båten er lengst tid? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hehe, koste meg gløgg ihjel på Borgen forrige helg, det må sies! I dag klarte jeg å lure til meg en liten svipptur med båten før legetime og deretter påfølgende kveldsvakt på jobben. Var utpå i såvidt over én time, men det var nå deilig da, åkkesom! I morgen har jeg fri, så da blir det nesten en dagstur...Skal på et møte kl. 18 på kvelden, så jeg må nok hjem, men hvem vet, kanskje blir det Borgen eller kanskje blir det et annet sted? Det var litt rester av morgentåke da jeg dro ut rundt halv ti, men blikkstille og varmt. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
nomen Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Varmkjørt motoren og skiftet olje og filter idag, greit å gjøre dette før den kommer på land. Får ikke varmkjørt motoren skikkelig i hagen. Skiftet fra 10-30 til 15-40 , okke boen vits i tynn olje på en motor som kun blir brukt i varmegrader. Ville egentlig ha 20-50 olje, men det skaffet ikke de jeg kjøpte olje av. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Javi Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Vært en tur ute på terrassen og tittet ned på båten.......... Teller det? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Gjort klar koblingsboks til et lite landstrømsopplegg. Kun for enklere lading og evt en stikkontakt ved landligge. Praktisk ved støvsuging etc i hjemmehavn og! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hvilken båt? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Begynner det å krible, Inge? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Brukt den :-) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.