Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Montert utelys over døra. Type ledring som er i frontlykter på nye biler. Eneste type som jeg kunne velge gul farge

bilde

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

I går ble det en liten tur utpå. Null is og ingen tåke - da måtte jeg benytte sjansen! Nå er det jo meldt endel minusgrader framover, så det kan vel hende isen kommer tilbake...

 

Med sykemelding, noen feriedager og avspasering skal jeg ikke på jobb før 20. februar, så det kan jo hende det blir noen flere turer.

 

Nå til uka skal jeg begynne med litt pussing av treverk og lakking, montere sjøvannsfilter og batterilader og noen slike ting.

 

Ble fanget opp av webkameraet til Oslo Havn i går... :-)

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vært utpå en tur! Ble bare en liten rundtur blant Osloøyene fordi jeg måttes e ferdig VM-storslalåmen før jeg dro. Så at tåka kom sigende da jeg var nede i havna, men den rammet ikke for fulle mugger før jeg var på vei hjem igjen, og da var den ganske tjukk!

 

Håper på en tur eller to i helga også, vi får se.

 

Var lite is å se, bare stykkvis her og der. Droppet en tur forrige søndag fordi det var endel is rundt båten. Riktignok bare sørpe, men jeg tok ikek skansen likevel. Men i dag var det ikke noe is å se i det hele tatt. Utrolig hva litt sol kan gjøre! Er jo meldt pent vær i helga også...

 

Noen bilder fra turen:

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Stod opp før fuglene idag, spørs om fuglene idet hele tatt står opp idag; kuling og snøbyger !

Skiftet olje på dieselpumpen, byttet olje og dieselfiltre, justert dynamoreimen, sjekket om alle kjølevannslangene var tette ettersom jeg tidligere i uken måtte demontere de for å få skiftet impeller.

Den hang som bare det...

Vasket og ryddet; det er meldt om fint søndagsvær, så det gjelder å være sjøklar !

Hjem og vekket resten av familien og laget lunch, alt dette før kl 1200  !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...