nerdegutta Svart 2.Februar.2017 Del på Facebook Svart 2.Februar.2017 Skaffet alu plate til å lage lokk til inspeksjonslukehullene jeg har laget til dieseltankene. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 2.Februar.2017 Del på Facebook Svart 2.Februar.2017 Montert utelys over døra. Type ledring som er i frontlykter på nye biler. Eneste type som jeg kunne velge gul farge Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Dykker Svart 4.Februar.2017 Del på Facebook Svart 4.Februar.2017 Tørket litt støv (tok 20 sekunder) på salongbordet og sovet over et par netter. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.Februar.2017 Del på Facebook Svart 5.Februar.2017 (redigert) I går ble det en liten tur utpå. Null is og ingen tåke - da måtte jeg benytte sjansen! Nå er det jo meldt endel minusgrader framover, så det kan vel hende isen kommer tilbake... Med sykemelding, noen feriedager og avspasering skal jeg ikke på jobb før 20. februar, så det kan jo hende det blir noen flere turer. Nå til uka skal jeg begynne med litt pussing av treverk og lakking, montere sjøvannsfilter og batterilader og noen slike ting. Ble fanget opp av webkameraet til Oslo Havn i går... :-) Redigert 5.Februar.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Jernklumpen Svart 5.Februar.2017 Del på Facebook Svart 5.Februar.2017 Spikker hylle i dag Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
nerdegutta Svart 5.Februar.2017 Del på Facebook Svart 5.Februar.2017 Gjort ferdig lokk til hullene jeg har laget i babord drivstofftank. Hull for vask og inspeksjon. Nå gjenstår styrbord tank... Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 12.Februar.2017 Del på Facebook Svart 12.Februar.2017 Montert på plass ei ny hylla over tv`n. Trenger litt meir plass no som me skal bu ombord. Ser den trenger eit strøk til med lakk, så den matcher litt betre. Så blei da også skifta timeteller display, då det andre var defekt. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Pequod Svart 17.Februar.2017 Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 Vært utpå en tur! Ble bare en liten rundtur blant Osloøyene fordi jeg måttes e ferdig VM-storslalåmen før jeg dro. Så at tåka kom sigende da jeg var nede i havna, men den rammet ikke for fulle mugger før jeg var på vei hjem igjen, og da var den ganske tjukk! Håper på en tur eller to i helga også, vi får se. Var lite is å se, bare stykkvis her og der. Droppet en tur forrige søndag fordi det var endel is rundt båten. Riktignok bare sørpe, men jeg tok ikek skansen likevel. Men i dag var det ikke noe is å se i det hele tatt. Utrolig hva litt sol kan gjøre! Er jo meldt pent vær i helga også... Noen bilder fra turen: Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Ble nok en liten svipptur i tåkehavet i dag... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Capt.Yorgoz Svart 19.Februar.2017 Del på Facebook Svart 19.Februar.2017 Revet bort gammelt illeluktende skrogtrekk å demontert innredning ? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 (redigert) Ny tur utpå i går. Rakk noen timer etter jobb i nydelig "vårvær" med noen minutter med sol, blå himmel og speilblankt vann. Og i dag laver snøen ned og det meldes om trafikkaos...Jaja... Redigert 22.Februar.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ida Marie III Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Båten i Norge står forhåpentligvis godt tildekket ennå. Men suget etter båtlivet fikk meg til å kjøpe meg en skjærgård jeep her nede i Spania. Stille flott på Middelhavet Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Skulle bare ned og sveive motoren, men ble så sugen at det ble en digg tur utpå. Litt sjø, men supernice! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Ryddet og klargjort til kurs. Kjøpt tre digre kulefendere, så skal det gås fra kai på spring! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jernklumpen Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Montert ramme til solcellene på targabøylen Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
paulern Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Lagt opp litt landstrøm. ikke ferdig, men i god gang Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Lagt opp litt landstrøm. ikke ferdig, men i god gang Bare 5-6 Ampere da? Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Båden poleret. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Meget flott resultat softice !! Det er den jobben jeg kvier meg mest til.. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 22.Februar.2017 Del på Facebook Svart 22.Februar.2017 Mottatt havneguiden 1 i posten.... skikkelig artig lesning. Eneste problemet er at jeg jo ikke gleder meg noe mindre til "isen" går. Skal bli topp å få båten sesongklar. Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Mottatt alle papirkartene jeg behøver til turen fra Stavanger til Oslo, og ellers går det i å lese havneguiden 2 og dagdrømme om sommeren.Det går fort mot sommeren nå Frissy Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Knappern Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 montert tv'en og tar en pils på badeplattformen? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Jernklumpen Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 Montert på fyllings slange til vanntank Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Pettern1972 Svart 24.Februar.2017 Del på Facebook Svart 24.Februar.2017 vist den fram til potensiell kjøper, hele 3 ganger... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Traale Svart 25.Februar.2017 Del på Facebook Svart 25.Februar.2017 Stod opp før fuglene idag, spørs om fuglene idet hele tatt står opp idag; kuling og snøbyger ! Skiftet olje på dieselpumpen, byttet olje og dieselfiltre, justert dynamoreimen, sjekket om alle kjølevannslangene var tette ettersom jeg tidligere i uken måtte demontere de for å få skiftet impeller. Den hang som bare det... Vasket og ryddet; det er meldt om fint søndagsvær, så det gjelder å være sjøklar ! Hjem og vekket resten av familien og laget lunch, alt dette før kl 1200 !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.