Møkkalasset Svart 5.Mars.2017 Del på Facebook Svart 5.Mars.2017 Ferdig rubbet overbygg. Klar for polering til uka. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 5.Mars.2017 Del på Facebook Svart 5.Mars.2017 Fått det svart på hvitt av vi har kjøpt ny bruktbåt... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Knappern Svart 5.Mars.2017 Del på Facebook Svart 5.Mars.2017 (redigert) CB er tingen? Redigert 5.Mars.2017 av knappen (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Hantoen Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Litt vedlikehold av teak. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Likte hanskene Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 På båttur i vindværet Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Joltus Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Likte hanskene Klassiske hansker det. Sikkert KimTech? Skal bare være klar over at de lilla Kimtech hanskene har svært dårlig beskyttelse mot hydraulikkolje spesielt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 I dag har jeg gjort ren propell og polert den, enkelt når den er i garasjen med påmontert aksling. Har også lagt inn et spørsmål her inne om fremgangsmåte vedr rengjøring av stevnlager og hylse før montering av nytt cutlesslager, ingen svar selvsagt, sikker ingen som har gjort det før meg, jeg har aldri gjort det selv heller.... Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Ganske sikkert båtplass 2017 i boks, 10 min gange hjemmefra - trolig også i 2018 og 19 :) Sitér dette innlegget Link to post
NOR2138 Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Pusset og lakket rorkult med det femte strøket, snart i mål der. Pusset og stoffet propell, ser bra ut! Spleiset inn markeringer hver andre meter på ankertauet. Snart ferdig med den delen av båtpussen som kan gjøres i huset mao :) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 6.Mars.2017 Del på Facebook Svart 6.Mars.2017 Bestilt nye førerstoler. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Frode Stiansen Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Montert ferdig Eberspacher D3 vannvarmer, prøvekjørte den og funnet i orden. Tettet også en liten vannlekasje som har kommet iløpet av vinteren. Pusset og lakket Mahogny plate som hadde fått en liten vannskade i den forbindelse. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Fått tak i fire nye 12 m Robline fortøyningstau, kjøpt ubrukt og rimelig på finn.no. Sitér dette innlegget Link to post
Chrisa Svart 7.Mars.2017 Del på Facebook Svart 7.Mars.2017 Montering av nytt utsyr. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 8.Mars.2017 Del på Facebook Svart 8.Mars.2017 Hatt lett tilsyn. Håper på tur i helga :-) Akkurat nå snør det, men iht værmeldingen så skal det snart gi seg. https://baatplassen.no/bildearkiv/24/24307/1478626217.jpg Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Pequod Svart 8.Mars.2017 Del på Facebook Svart 8.Mars.2017 (redigert) Var utpå litt i dag før kveldsjobbing. Hastig avbrutt da jeg plutselig kom på at jeg hadde en legetime... Det gikk akkurat! Redigert 8.Mars.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Joltus Svart 8.Mars.2017 Del på Facebook Svart 8.Mars.2017 Kom fra jobb i dag og var nede og sjekket at den fløyt og at den var tørrere oppi enn utpå! Den var den. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Mars.2017 Del på Facebook Svart 8.Mars.2017 Var utpå litt i dag før kveldsjobbing. Hastig avbrutt da jeg plutselig kom på at jeg hadde en legetime... Det gikk akkurat! Hvor er dette Pequod? Flotte forhold! Godt du rakk bildene før legetimen! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 9.Mars.2017 Del på Facebook Svart 9.Mars.2017 Det var nydelig utpå ja, men snøen kom på kvelden! De to første bildene er fra Vassholmene på Bærumssiden av Oslofjorden, det siste på vei tilbake, du ser Oslo sentrum med Aker Brygge og Rådhuset i horisonten, og Nesoddenferga litt til styrbord. Hadde tenkt meg inn Snarøysundet for å sjekke hvordan isforholdene var der, men snudde ved Vassholmene for å rekke legetimen! Ble litt stress og kom forsinket til jobb i tillegg... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 I dag har vært og bestilt nytt cutlesslager, blir tredje gang på en uke at jeg leverer inn noe jeg ikke kunne bruke Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 Idag gikk "burka'n" av båten i strålende sol og +9gr. i skyggen. Og så ble det kaffe ombord i god og varm båt. Både Wallas kokeapparatet og Eber'n for varme, startet på første forsøk. Og så tok jeg en tur innom Seatronic og kjøpte 95mm2 kabler til min nyinstallerte baugpropell. De kablene var sannelig tykke, men med utrolig mange tynne kordeler, svært myk og bøyelig. Og så har jeg bestilt presskabelsko til 25kr. pr. stykk! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
windyén Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 Skrevet kontrakt på ny båt... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 Det var tidlig burkaløft, Lars :-) Kjenner det begynner å krible i kroppen nå, så får begynne med vårstellet snart. Når skal du ut? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 Jeg skal ut når jeg er ferdig med vask og polering. Vannet er jo ikke satt på i havnen ennå, men det tar jeg med meg i 25 liters kanner, og så har jeg en pumpe som gir trykk nok til spyling. De siste årene har det blitt utsetting i slutten av måneden, så satser på at det blir noen fine dager fremover. Som pensjonist er jeg jo ikke avhengig av å pusse båt i helgene. Tirsdager og onsdager er minst like greie dager. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 10.Mars.2017 Del på Facebook Svart 10.Mars.2017 Sjekket at alt er klart for sesongen. Sjøsetting på Mandag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.