sap_2000 Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Vasket skuta på fredag, men med alt regnet i helgen var det nok bortkastet. Får gjøre den presentabel før Østfoldtreffet hvertfall Men var en tur i Smøgen via landevei på lørdag og kikket på nye båten til en kompis. Den var ikke like overleveringsklar ut fra opplaget som forespeilet, så det ble dessverre landeveien hjem igjen også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Billa Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 I går håndpolerte jeg cockpit og debuterte med Collinite voks. Den var grei å jobbe med og ga umiddelbart godt resultat. Deretter vasket jeg utvendig og la på et nytt tynt lag med Carpro Hydro2Lite. Renset også de gamle G5 propellene og pakket de for transport til Winrace. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Stella Polaris Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 (redigert) Demontert gammelt opplegg for ferskvann. Satt inn ny tank, montert ny kran med bryter. Lagt ny tilførsel fra el-tavle. Redigert 12.Juni.2017 av Stella Polaris (see edit history) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Jeg har lagt ut ekstra fendere og doblet fortøyingene. Vi ligger på Klädesholmen Sverige og vindmåleren (3m over havet) slår stadig opp i 15m/s. Men vi koser oss ! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Brigg Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Løftet båten på land for årets vårpuss. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
880 Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 (redigert) Lagt båten ut for salg :( http://bmhome.net/selby.html Redigert 12.Juni.2017 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Chiefengineer Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Satt sammen sjøvannspumpa etter overhaling og hatt prøvestart. Testtur i morra. Sitér dette innlegget Link to post
crazymm Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Oppdaget att tiltmotor på påhengeren er kaputt :( Må bestille ny...huff Sitér dette innlegget www.scooterforum.no Link to post
HansO Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Fant ut at Autosol fjerner skjolder i blå gelcoat. Sitér dette innlegget Link to post
Adec 530 Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 I dag gikk turen til oslo får og hente gir med riktig utveksling. blir vell montert di næmeste dagene. men da er det vell noe annet som ryker eller må fikses. gammel båt mye morro mye utlegg men like bli:)blir godt å bli ferdig med det tekniske snart og. begynne stelle skrog og kansje ha den klar neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Demontert en gammel oljevarmer fra steinalderen .Hinsides redning. Ryddet kabelsalat og klargjort for eventuell montering av ny dieselvarmer. Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Adec 530 Svart 13.Juni.2017 Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 å nei da i dag gikk jeg på en smell igjen. gikk litt fort i svingene med å hente fordi det var j billig.resultat blei og ta av reduksjon på den nye kassa å flytte det over til den gamle. men da lærte jeg meg hvordan kassa er bygd opp vært fall. neste steg skaffe seg akselflens til penta. ps nye kassa var i orden den men passet ikke på motor. så skulle noen trenge ms gir hus til md5 skrik ut. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Ble storvask av båt i går. Har regnet mye den siste tiden her på østlandet, så skuta så ikke ut. Sørgerenner overalt Har jo vært tidenes pollensesong i år også. Det hersens pollenet kommer seg rundt overalt innvendig også selv i en lukket båt. Fikk heldigvis hjelp av stuepiken til full runde med vask, støvsuging og nye sengetrekk. Godt med alt som er gjort Forleden dag var jeg en tur på Vestlandet sammen med en bekjent og så på en godt voksen princesse. Håper det blir tur etterhvert Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Brigg Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Polert skroget under fenderlisten. Bunnsmøring og diverse småplukk gjenstår før årets vårpuss er unnagjort. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Frode Stiansen Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Skiftet temperatursensor og termostater på motoren. Samt fikset luftlekasje på manifold på kompressor, typisk KAD. Prøvekjøring imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Idag har jeg satt på sinkanode på akslingen, montert opp ny windex i masta samt satt på plass vindfanen til vindinstrumentet i mastetoppen - og festet linene til den nye lazybagen til blokkene oppe i masta. Videre har jeg klargjort alle vantskruene og tilhørende riggbolter for påmasting, og gjort klar de nye skroggjennomføringene (satt dem i lukket posisjon) før sjøsetting i morgen. Det kjipe var at ventilen til tømminga av septiken satt fast i åpen posisjon. Prøvde meg med å spraye på noe oppløsende middel fra CRC, dersom ikke det hjelper blir det kun bruk at toalettet ute i åpen sjø inntil videre... Som sagt, sjøsetting i morgen. Sen sesongstart, det skyldes forberedelse til flytting (til Sørlandet) og jobbskifte. Har dessuten kjøpt en mulig konkurrent til seilbåten - en bobil... ;) Spoiler Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 14.Juni.2017 Del på Facebook Svart 14.Juni.2017 Blitt ferdig med vår(kan det kalles det i juni?) klargjøring av siste båten for oss i år, bare å håpe på bedre vær og tid i helgene som kommer ☀️ Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Runde to med sparkel er unnagjort og halve skroget gått over med 240-papir. Bare litt mer glatting nå så er det primertid. Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Brigg Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Bunnsmurt og montert nye sinker. Og satt ut igjen etter vårpussen. Ble tre døgn på land. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Goodwill Svart 15.Juni.2017 Del på Facebook Svart 15.Juni.2017 Sjøsatt - og løst septikproblemet, samt startet rigging. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 28.Juni.2017 Del på Facebook Svart 28.Juni.2017 Hentet salongen etter omtrekking og begynt monteringen. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juni.2017 Del på Facebook Svart 30.Juni.2017 Fikk montert festene for snapdaviterne slik at de passer til den nye gummibåten! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
.Snorre Svart 2.Juli.2017 Del på Facebook Svart 2.Juli.2017 Montert resten av salongen etter at den har vært til omtrekking. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 2.Juli.2017 Del på Facebook Svart 2.Juli.2017 Lagt den ut for salg! Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 2.Juli.2017 Del på Facebook Svart 2.Juli.2017 Installert høyttalere i cockpit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.