janet Svart 24.Desember.2017 Del på Facebook Svart 24.Desember.2017 MYE! kablet om hele høyre side av sjarken, omfatter; tenningslås, ECU, 4 siksingspanel, 2 rele, 2 -3 brytere, en haug med instrumenter, en haug med fordelingsbokser, dead man switch, klokke tok sin tid, 0800-1700 uten pause, men var rimelig bra planlagt og tegnet op på forhånd. det verste av alt, det funket på første slag, med drivstoffpumper og start av motor og ditten og datten meget! nøgd. kabling tar tid, når det skal se noenlunde ut, være brukbart merket, og resultatet skal tåle pøsregn Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Salt Svart 25.Desember.2017 Del på Facebook Svart 25.Desember.2017 Sett etter at den har det bra. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Fremad Svart 26.Desember.2017 Del på Facebook Svart 26.Desember.2017 Montert nettadapter for kjøleskapet https://www.maritim.no/waeco-eps100-netadapter-230v-24v#.WkH1cqaUmf0 Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 26.Desember.2017 Del på Facebook Svart 26.Desember.2017 Salt skrev for 20 timer siden: Sett etter at den har det bra. opptil 18 m/sek. i havna nå til morgenen, men alt vel med båten. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 26.Desember.2017 Del på Facebook Svart 26.Desember.2017 (redigert) funnet egnet plass på motor for installasjon av rele for start av drivstoff pumpe, samt bryter for å kjøre drivstoffpumpe uten å bruke tenningslås og ECU funnet en el.-feil i matingen av instrumentpanel, en BEP 701 batteribryter som ikke funket som den skulle (har opplevd en hel del problemer med disse BEP bryterne siste halve året, har en haug av dem, bruker kun disse bryterne, til alt mulig - lys - instrumenter - batterier - vifter - you name it, disse batteribryterne er det nærmeste jeg kommer en vanntett bryter som tåler pøsregn - derfor) så glemte jeg det viktigste; spiste lunch i båten i dag, sen og stor lunch, litt fjotttete siden båten ligger 6 meter fra terrassen hvor måltidene normalt inntas, men men reker, blåskjell, kamskjelll-store, laks, mini clams i pikant saus, det hele akkompagnert med høvelige mengder champagne, og ja, også krabbe i utvalg bra saker, sjarken kan brukes til dette også Redigert 26.Desember.2017 av janet (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
pero Svart 27.Desember.2017 Del på Facebook Svart 27.Desember.2017 Vært og hentet en defekt viskermotor. Viste seg at den ene børsten var knekt. Usikker på om det er møyen verdt å forsøke å finne nye børster, bedre med ny motor vil jeg tro. Fant en svinger som jeg er usikker på, noen som har tips om hva det kan være? Tok den ikke ut. Har ikke ekkolodd i båten, kun braketten står igjen med 3 kabler. En av de ser ut som power til Raymarine. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 27.Desember.2017 Del på Facebook Svart 27.Desember.2017 testet ut et lite panel med 2 brytere med strømforsyning til instrumenthaugen, og for å isolere disse galvanisk fra resten av el anlegget, funket byttet ut 2 ignitors, funket vasket replacement topplokk og kammer og etc. neste sjau blir å bytte topplokk Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
torbi Svart 27.Desember.2017 Del på Facebook Svart 27.Desember.2017 Innhentet pris på nye propellen . Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Brigg Svart 27.Desember.2017 Del på Facebook Svart 27.Desember.2017 Har vært om bord i dag for å lade batteriene. Da båtens batterier først og fremst, men mine egne batterier får fort et påfyll straks jeg kommer ombord. Har vært SØ vind med snø i det siste. På vei om bord slo det meg at dette ikke hadde lagt seg på bryggen på grunn av vinden. Det viste seg imidlertid at snøen i stedet hadde funnet veien inn under kalesjen og lå i en stor skavl på akterdekket. I mangel på snøspade fikk jeg kostet det grøfste over bord, resten smelter vel når det ettethvert når det blir mildvær igjen. Kjenner at jeg gleder meg til juli... Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
janet Svart 30.Desember.2017 Del på Facebook Svart 30.Desember.2017 (redigert) gjort kar til mandagens byttte av høyre topplokk, avtapet og åpnet crimps på en del kabler som må av av med 2 stykk eksosrør av med 2 stykk eksosmanifold av med regnværsbeskyttelse over motor av med luftfilter og intake conduit etc Redigert 30.Desember.2017 av janet (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Pequod Svart 30.Desember.2017 Del på Facebook Svart 30.Desember.2017 (redigert) I dag tok jeg årets siste båttur. Godeste "Bergtatt" rykket i fortøyningene av iver etter å kom utpå og motoren startet som vanlig på første forsøk og brummet fornøyd ut av båthavna. Skipperen var like fornøyd! Det ble halvannen time utpå uten mål og mening, med kaffe og punsjboller som en god avslutningskombinasjon på årets siste tur. Håper å åpne båtsesongen 2018 allerede til uka! Redigert 30.Desember.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
mons Svart 30.Desember.2017 Del på Facebook Svart 30.Desember.2017 I dag gikk de to Maxi 77 til Sjøspeiderne i Søgne på land. Tømt for inventar og kjørt kjølveske igjennom saltvannssystemet. Vandrerne skal lære VHF med mer i de kaldeste vintrmånedene. Skøyta SS Nilsen ligger på vannet med avfukter om bord, og skal på noen seilturer i vinter sammen med speiderne fra Flekkerøy. Begynner sesongen for de små båtene igjen i slutten av april med boat-in kino i Olavsundet. Sitér dette innlegget Mons Link to post
janet Svart 3.Januar.2018 Del på Facebook Svart 3.Januar.2018 prøvekjørt motor i et par timer (i brygga - mest tomgang), etter gårsdagens bytte av høyre topplokk (etter påfylling av kjølevæske, må gjøres i 3 trinn før det er fullt) ser bra ut; starter som et skudd - lader bra ingen bensinlekkasje fra slanger, filtere elller injectorer ingen kjølevæske lekkasje fra diverse slanger, rør og radiator den går pent på alle sylindre termoswitcher og vifter funker som de skal oljekjølervifter funker som de skal instrumenter ser ut til å funke omlag som de skal putrer som den skal på tomgang (440-450 rpm) usynlig eksos fra det nyinstallerte topplokket mye velstand testing under belastning i morgen tenker jeg - ie take it for a spin Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Scand 360 dc Svart 5.Januar.2018 Del på Facebook Svart 5.Januar.2018 stoffet båten. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 5.Januar.2018 Del på Facebook Svart 5.Januar.2018 Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike? Det er til 25mm rekke. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 5.Januar.2018 Del på Facebook Svart 5.Januar.2018 Disse finner deu f. eks. her: http://www.seaside.nu/nb/kalesjebeslag-faster/buebeslag/rorfeste/rorfeste-delbart-skrue.html https://www.ebay.com/itm/Hinged-Jaw-Slide-Rail-Mounts-1-Stainless-Steel-MARINE-TOP-QUALITY-/131976991978?vxp=mtr&hash=item1eba7114ea Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Scand 360 dc Svart 5.Januar.2018 Del på Facebook Svart 5.Januar.2018 Takk SoBo. Det vinkelhjernet i bunn, tror du det er spesiallaget? Kan ikke finne det noen plass? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 5.Januar.2018 Del på Facebook Svart 5.Januar.2018 Fant et beslag nå. Takk for god hjelp SoBo. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Januar.2018 Del på Facebook Svart 6.Januar.2018 Trukket 220 V hen til pantryet og installeret stik. Vældig meget efterspurgt facilitet. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 6.Januar.2018 Del på Facebook Svart 6.Januar.2018 Demontert gammel kartplotter og autopilot. Plukket ut alle gamle brytere og spakstell for oppshining? Baugpropell skal gjøres om fra 3 leder til 4 leder for ny type joistick og kobles på fjernkontroll med anker forran og bak. Mye bra tilbud om dagen også? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 6.Januar.2018 Del på Facebook Svart 6.Januar.2018 I dag ble båtsesongen 2018 innledet. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
mmosberg Svart 6.Januar.2018 Del på Facebook Svart 6.Januar.2018 37GM skrev 19 minutter siden: Demontert gammel kartplotter og autopilot. Plukket ut alle gamle brytere og spakstell for oppshining? Baugpropell skal gjøres om fra 3 leder til 4 leder for ny type joistick og kobles på fjernkontroll med anker forran og bak. Mye bra tilbud om dagen også? Lurer på radar jeg også. Hvordan gjør du det med radarmast / innfesting av radaren? Kjøper du av Windy? Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Princess V48 Svart 6.Januar.2018 Del på Facebook Svart 6.Januar.2018 Det har jeg ikke fått sett på enda. Må se litt hvordan targa ser ut. Husker ikke og glemte å se etter i dag. Må nok kjøpe mast av noe slag. Scanstrut har noen fine men de er ganske kostbare. Er faktisk litt å spare på eBay. Skal inn med ny Vhf også?. Kan oppdater etterhvert hvordan det blir med mast. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 6.Januar.2018 Del på Facebook Svart 6.Januar.2018 Gjennomført tur nr 2 i år Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 6.Januar.2018 Del på Facebook Svart 6.Januar.2018 37GM skrev 1 time siden: Det har jeg ikke fått sett på enda. Må se litt hvordan targa ser ut. Husker ikke og glemte å se etter i dag. Må nok kjøpe mast av noe slag. Scanstrut har noen fine men de er ganske kostbare. Er faktisk litt å spare på eBay. Skal inn med ny Vhf også?. Kan oppdater etterhvert hvordan det blir med mast. Tar gjerne en oppdatering for hvordan løsning du går for. Med topplanterne og det hele. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.