Chilli Solbris Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Og når vi først holder på i kjelleren så ble det ny septikkpumpe. Membranpumpe som tåler tørrkjøring!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
SoBo Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Godt jobba Erikda Liker godt Fargen på motorene dine (har sans for dette motormerket) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 SoBo skrev 1 time siden: Godt jobba Erikda Liker godt Fargen på motorene dine (har sans for dette motormerket) Takker @SoBo! Fikk også montert gitter rundt brannampullen i motorrommet og pusset og gnikket litt på de blå! Er utrolig fornøyd med maskinene! Men IKKE prisen på regreimsettet. Det er direkte latterlig! Bonpet er et meget godt system som ikje gir noen skader slik pulver gjør! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Framtia Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Ikke gjort noe, men bestilt motor for ombygging av storseilvinsj til elektrisk? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
leopard Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 (redigert) Byttet ventiler og gjennomføringer, det var ingen krise ennå men da er det gjort. Disse var 11 år gamle. Monterte nye i Trudesign Redigert 10.Mars.2018 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 (redigert) Sitat Men IKKE prisen på regreimsettet. Det er direkte latterlig! Er ikke dette Toyota 3,0 l blokk på disse Erikda? I så tilfelle kan du kjøpe reg,reimsett hos Toyota. Redigert 10.Mars.2018 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 SoBo skrev 17 minutter siden: Er ikke dette Toyota 3,0 l blokk på disse Erikda? I så tilfelle kan du kjøpe reg,reimsett hos Toyota. Jo @SoBo! Og om tre år blir de kjøpt hos Toyotaforhandler og ikke hos Nogva!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MSHEIMLY Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Montert Meaco DD8L avfukter. Tok en hel del vann bare de få timene den har stått i gang sålangt. Rydda i lagringsluka akter og antagelig identifisert kilden til den grusomme "båtlukta" som herja ombord siden jeg kjøpte skuta. Under røret fra dieseltanken lå det nemlig en god og gammel fille som var dynket i diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 MSHEIMLY skrev 12 minutter siden: Montert Meaco DD8L avfukter. Tok en hel del vann bare de få timene den har stått i gang sålangt. Rydda i lagringsluka akter og antagelig identifisert kilden til den grusomme "båtlukta" som herja ombord siden jeg kjøpte skuta. Under røret fra dieseltanken lå det nemlig en god og gammel fille som var dynket i diesel. Alltid godt å få slike ting vekk!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Fyrlykten skrev On 09.03.2018 at 22.00: Det var kjedelig, håper det ordner seg Fikk ordnet med ny slange og tilkoblinger i dag så nå er alt som det skal være igjen. Må nok sjekke dette oftere ser det ut for. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Bra det ordnet seg da @M/S AIOLOS Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Fyrlykten skrev Just now: Bra det ordnet seg da @M/S AIOLOS Ja og tror det skal være godt utført denne gangen Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 (redigert) Selvgjort er velgjort @M/S AIOLOS Redigert 10.Mars.2018 av Fyrlykten (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.Mars.2018 Del på Facebook Svart 11.Mars.2018 Fyrlykten skrev for 11 timer siden: Selvgjort er velgjort @M/S AIOLOS Sant nok det . Det eneste som jeg ikke skal gjøre selv i år er 700 timers service på motor, dyr sak men er jo dette med garantier og at prolapsen neppe vil hjelpe meg noe særlig Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 11.Mars.2018 Del på Facebook Svart 11.Mars.2018 Det hørtes fornuftig ut @M/S AIOLOS Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kyrholmen Svart 11.Mars.2018 Del på Facebook Svart 11.Mars.2018 Har slipt ventilene, skiftet ventiltetninger, gjenget opp hullet til en festebolt for termostathus og satt i ny termostat. Blir innmontering av ventilene igjen på mandag, må hente klemmeverktøy fra jobben. Så blir det montering av toppen igjen til uken. Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 11.Mars.2018 Del på Facebook Svart 11.Mars.2018 Har fått lappa gummibåten ? Klar for sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 12.Mars.2018 Del på Facebook Svart 12.Mars.2018 Ryddet og tatt med alle tepper, dyner og puter hjem for vask eller lufting. I dag skal salongen og førerstolene renses med et stoff fra Tech7. Fruen står på for å få alt ferdig til påsken. Tirsdag går turen til Lillestrøm hvor jeg blir fram til fredag litt ut på dagen. Ser fram til å lete opp nyhetene til båtfolket. Blir både Facebook-sendinger og flere sider til bladet. Håper jeg møter noen av dere på messen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MajorAndy Svart 18.Mars.2018 Del på Facebook Svart 18.Mars.2018 I dag fjernede jeg burkaen og satte den rigtige kaleche på. Straks steg temperaturen på agterdækket til 20 grader og vårfølelsen indfandt sig øjeblikkeligt. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.Mars.2018 Del på Facebook Svart 18.Mars.2018 (redigert) Kost meg i Oslofjorden i nesten fem timer... Først innover i Bunnefjorden for å se hvor langt jeg kunne komme før isen meldte seg. Svaret var rett etter Berger brygge. Da lå det et belte med is helt over til Oppegård båtforening og Hvervenbukta. Det nærmeste var tynt og oppløselig, men lenger inn så det litt tykkere ut. Mellom Osloøyene var det lite is, bortsett fra et lite belte øst for Skjælholmene. Redigert 18.Mars.2018 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Jernklumpen Svart 18.Mars.2018 Del på Facebook Svart 18.Mars.2018 MajorAndy skrev for 8 timer siden: I dag fjernede jeg burkaen og satte den rigtige kaleche på. Straks steg temperaturen på agterdækket til 20 grader og vårfølelsen indfandt sig øjeblikkeligt. Heldig du. Ingen snø og se ved båten din. Ved min båt er det fortsatt ca 1 meter. Lenge til vårpuss her. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Winge82 Svart 18.Mars.2018 Del på Facebook Svart 18.Mars.2018 I dag har jeg fått malt over motoren, har fått løftet opp og tatt under også? Sitér dette innlegget Link to post
lectron Svart 20.Mars.2018 Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 (redigert) Liten omgang polytrol på nøtteplasten Redigert 20.Mars.2018 av lectron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 20.Mars.2018 Del på Facebook Svart 20.Mars.2018 Ferdig med å høyglanspolere propellene. Skal bli spennende å se om dette forhindrer groe. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Astor Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Gårsdagens vårvær tillot bruk av Autosol og 3D-Nano, og jeg er endelig i gang. Hekken på vår Saga 29 HT er nå blank og fin. Dette trengtes. Nå er det bare resten igjen. Fortsatt ligger isen godt utenfor Sætre-landet. Vi håper at vi kan få luftes oss ila påsken. Håpet er der.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.