Førstefender Svart 29.November.2024 Link til dette innlegget Svart 29.November.2024 Surret selvregulerende frostvakt rundt alle ventiler, sikkert unødvendig, men sover bedre om natta. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 2.Januar Link til dette innlegget Svart 2.Januar Gjorde som @Førstefender i dag og surret varmekabel rundt bunnventilene. Begynner å fryse til i havna nå, mye ferskvann som renner ut. Fikk også dunket litt snø av krympeplasten. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar Link til dette innlegget Svart 2.Januar Førstefender skrev On 29.11.2024 at 15.35: Surret selvregulerende frostvakt rundt alle ventiler, sikkert unødvendig, men sover bedre om natta. Jeg praktiserte varmekabelvarianten da vi lå i boblehavn. Better safe osv. osv. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Januar Link til dette innlegget Svart 2.Januar Jeg bor i båten og har av den grunn aldri registrert under 8 varmegrader i motorrommet. Da var det minus 23 ute. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dreamer Svart 6.Januar Link til dette innlegget Svart 6.Januar Hva jeg har gjort i dag? Samme som i går: Måket snø! Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 7.Januar Link til dette innlegget Svart 7.Januar Ditto her. Viktig arbeid. Det har røket med minst en kalesje i min hjemmehavn nå. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Er på Vestlandet og hjelper til med litt modifisering og forsterkninger Bildet av den røde er bare for og vise orginal vindskjerm. Hva syns folket her inne? hvilke av de ser best ut ? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Tøffe begge to, men jeg foretrekker den høye vindskjermen som står på den hvite båten. Da tenker jeg kun på det visuelle, hvordan forandringen slår ut på praktisk bruk aner jeg ikke noe om. Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Det viktigste på båt er utseendet. Alt annet er underordnet. Stort sett bare en feil man kan gjøre angående utseendet. Det er om vindskjerm / overbygg er for høy i forhold til skrog. Grensen i dette tilfellet er omtrent en mellomting, slik som T20. Om man ønsker seg høy vindskjerm på denne type båt, så har man kjøpt feil båt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Selco Racing skrev for 1 time siden: Det viktigste på båt er utseendet. Alt annet er underordnet. Stort sett bare en feil man kan gjøre angående utseendet. Strøkent Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Korsfjord Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Selco Racing skrev for 3 timer siden: Det viktigste på båt er utseendet. Alt annet er underordnet. Stort sett bare en feil man kan gjøre angående utseendet. Det er om vindskjerm / overbygg er for høy i forhold til skrog. Grensen i dette tilfellet er omtrent en mellomting, slik som T20. Om man ønsker seg høy vindskjerm på denne type båt, så har man kjøpt feil båt. Så her er det altså en fasit, og ikke rom for smak og behag? Jeg synes båten kledde den høye vindskjermen best. Andre mener sikkert noe annet. Eika spurte hva vi andre synes Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Jeg synes den røde ser litt latterlig ut med den lille svarte leppa. Så jeg stemmer for den høye. Den kan jo til og med risikere å ha en viss nytteverdi... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eika Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Selco Racing skrev for 5 timer siden: Det viktigste på båt er utseendet. Alt annet er underordnet. Stort sett bare en feil man kan gjøre angående utseendet. Det er om vindskjerm / overbygg er for høy i forhold til skrog. Grensen i dette tilfellet er omtrent en mellomting, slik som T20. Om man ønsker seg høy vindskjerm på denne type båt, så har man kjøpt feil båt. Er dette for høyt ? Er bare snakk om 10-15cm høyere Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Ikke gjort noe med båten, men tegnet litt på en utrigger jeg tenker å lage til sommern ;) Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Bra tegnet, den blir nok fin å ha ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Tuklet med en liten dieselpumpe…..😋😋 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Eika Svart 13.Januar Link til dette innlegget Svart 13.Januar Har gjort akterspeilet mer eller mindre klart for forsterkning. Hadde forventa at det skulle være i endel dårligere forfatning enn det som det faktisk er Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Og da var vindskjermen ferdig sparkla, slipa og klar for lakk, håper på lakkering i kveld sånn at jeg får tatt ett avstøp imorra. Da kan guttungen som eier båten få seg carbon vindskjerm Jeg syns den kler den skjermen her meget godt, akuratt passe høy og "dominerende" og får litt sånn Amerika powerboat vibber Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Eika skrev 5 minutter siden: Og da var vindskjermen ferdig sparkla, slipa og klar for lakk, håper på lakkering i kveld sånn at jeg får tatt ett avstøp imorra. Da kan guttungen som eier båten få seg carbon vindskjerm Jeg syns den kler den skjermen her meget godt, akuratt passe høy og "dominerende" og får litt sånn Amerika powerboat vibber Ser bra ut dette :) Har du bilder av bakre del av skjermen hvor den avsluttes ? Det er en Gilbert ? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Jeg vet ikke helt åssen jeg skal få til bakdelen ennå. Det skal sies at jeg bare har lagt vindskjermen oppå, har ikke fjerna de gamle kalesje knappene ennå så tilpassinga er så som så akuratt nå Det er en Gilbert 21 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Det blir en helt annen helhet bare man får litt glans også, her har jeg bare vaska vekk slipestøvet med vann Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart Tirsdag 19:29 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:29 Fikk tilogmed laga meg støpe bord, vindskjermen fikk litt lakk og imorra blir det avstøp så jeg får meg en form Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart Tirsdag 19:42 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:42 Eika skrev 12 minutter siden: Fikk tilogmed laga meg støpe bord, vindskjermen fikk litt lakk og imorra blir det avstøp så jeg får meg en form Supert :) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart Fredag 16:47 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:47 Idag har jeg fått lekt meg litt Fikk lagt formcoat på vindskjermen også Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart Lørdag 15:59 Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:59 Har fått lagt førstelaget med glassfiber og fornpolyester på vindskjermen også fått poppa ett deksel ut av forma som skal stå over sofaen baki Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.