Hekri Svart 10.Mai Link til dette innlegget Svart 10.Mai Respect i går - i dag myyye bedre : (Kjøpte hos Marina, @Windy37GM) Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Mai Link til dette innlegget Svart 10.Mai Hekri skrev 53 minutter siden: Respect i går - i dag myyye bedre : (Kjøpte hos Marina, @Windy37GM) Og jeg har den på lager vos meg!😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 10.Mai Link til dette innlegget Svart 10.Mai Men vi er jo i Tønsberg nå, @Chilli Solbris, og dette var impulskjøp! Sorry! Next time..... Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
jørn Svart 10.Mai Link til dette innlegget Svart 10.Mai Byttet tetting på hydraulikkpumpa til styringen. Rattet satt som sveisa, men etter møte med terss så måtte den gi tapt. Ellers en rask enkel jobb å bytte simering. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Mai Link til dette innlegget Svart 10.Mai Noen dagers landligge. Fått polért opp til dolbord, shinet propeller og alt annet under, så stoffet med Jotun Nonstop Suprem. Byttet sink og fått på nyeste thrusterpropeller. Takk til fetter for god hjelp i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.Mai Link til dette innlegget Svart 11.Mai Hekri skrev for 22 timer siden: Respect i går - i dag myyye bedre : (Kjøpte hos Marina, @Windy37GM) Det ble Vakkert! Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Gabi Svart 13.Mai Link til dette innlegget Svart 13.Mai Sjekket at den schwære lensepumpa i motorrommet fungerte! Den slurpet kjapt unna mye vann! Testet også den manuelle Whale-membranpumpa som også fungerte som den skulle. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Hjelper en kamerat med siste finish, før båten går på vannet om noen timer, så han kan evakuere å rømme fra galskapen imorra Sitér dette innlegget Link to post
ttalhaug Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Endelig fått bytta registerhette på den fordømrade pentaen min! Hvem hadde trodd at det skulle ta fem ettermiddager bare å få demontert? Først satt hjulet på beltedriften fast, ingen slag, olje eller ters hjalp her nei! Først en meter latmannsarm for å få av mutter, etterfulgt av banning, steiking, vinkelsliper og feinsag (helt faktisk), før vi fikk den av. Alle bolter satt løst, utenom den siste på saltvannspumpen. Den var hodet knekt av, og noen hadde vært lure og bare gjenget opp for en M4-skrue og vært fornøyd. Prøvde å rikke løs, men ikke søren. Endte opp med å måtte dele dekselet rundt bolten, igjen med feinsag (i know, ikke heldig i det hele tatt!!), få riklet av siste delen, kun for å oppdage at sannsynligvis tidligere nevnte luring, hadde epoxyet den bolten fast... Hadde heldigvis reservedeler på ekstra motor hjemme. Monterte nye pakininger, dieselpumpe, dieselmanifold, og i det vi dro til boltene sprakk dekselet. Fikk en kompis til å sveise, i påvente av nytt deksel, når det nå enn måte dukke opp. Fikk skrudd sammen alt, primet dieselpumpe, startet. Motoren hostet og harket fælt, men kom til slutt. Gikk ruskete, vibrerte og laget masse ulyd. Fikk motorkyndig kompis til å komme og høre, kjørte den på 1800 omdreininger i 15 min, så kom det seg. Hvem hadde trodd at bygge av registerdeksel skulle bli et åtte dagers eventyr :P Det blir ikke 17 mai i båten i år, men nå virker den, og sommeren ser lys ut =) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Fått driiiiiten på vannet 🤣 men desverre ikke min, den kommer på vannet når alle andre er fornøyd med sine båter og jeg kan prioritere en av mine Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Syrevasket rustfritt Polert propellen (litt fort og gæli i år 🙈) Skrudd ut brakett til dieselvarmer som satt med fire vognbolter og sparklet igjen hullene, og en drøss andre ting. Snart klart for sjøsetting. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Okkaby Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Komt nærmere sesong klar med nye dørk. Litt lister igjen, når bare rn finner djappa som har på lager. Men ble greit nok dette, når fn er amatør på snekker arbeid. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Sinvano Svart 20.Mai Link til dette innlegget Svart 20.Mai Skraper, og pusser.. Det verste er kantene. Sitér dette innlegget Link to post
Båtfamilien Svart 21.Mai Link til dette innlegget Svart 21.Mai Hei! idag var en gledens dag! Monterte opp ny mppt og victron cerbo! Så nå kan jeg sitte hjemme å følge status i båten og klikke på rele for lading og inverter😂 Nye dieselmålere ble det og! Som selvfølgelig ble koblet mot cerbo’n. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart Søndag 08:51 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:51 Har vært nede og sjekka at gelcoat'n jeg la på i går hadde herda fint, men det var noe demotiverende vær å slipe i. Så prøver på nytt om 2-3 timer @LM 605 avbestillinga mi av drit været gikk tydeligvis ikke igjennom Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart Søndag 10:09 Link til dette innlegget Svart Søndag 10:09 Eika skrev 1 time siden: Har vært nede og sjekka at gelcoat'n jeg la på i går hadde herda fint, men det var noe demotiverende vær å slipe i. Så prøver på nytt om 2-3 timer Prøver å sende bestilling på opphold og sol, men får bare feilmelding 😂 satser på bedre vært fort så du kan fortsette! Gleder meg til å se resultatet 😎 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart Søndag 10:21 Link til dette innlegget Svart Søndag 10:21 Morten_L skrev 11 minutter siden: Prøver å sende bestilling på opphold og sol, men får bare feilmelding 😂 satser på bedre vært fort så du kan fortsette! Gleder meg til å se resultatet 😎 Satser på at været blir bedre og motivasjonen på topp, når foodora har vært innom med nye forsyninger Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart Søndag 14:26 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:26 Eika skrev for 4 timer siden: Satser på at været blir bedre og motivasjonen på topp, når foodora har vært innom med nye forsyninger Regnet holder på å slutte nå, så det ser bedre ut videre. Du får bare ta natta til hjelp . Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart Søndag 14:27 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:27 LM 605 skrev 1 minutt siden: Regnet holder på å slutte nå, så det ser bedre ut videre. Du får bare ta natta til hjelp . Det er såpass vått at det er frem med oldschool slipekloss til grovslipinga idag Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart Søndag 14:33 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:33 Må nok ha en tur i båthavna senere i kved, for en inspeksjon av arbeidet ditt.. Sitér dette innlegget Link to post
BjarteM Svart Torsdag 18:14 Link til dette innlegget Svart Torsdag 18:14 Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Har først nå kommet i gang med vår/sommerpussen av båten, har i hele april og mai til nå vært opptatt med å bygge ny garasje og restaurere en tilstøtende bod, mye man må forholde seg til ovenfor kommunen , men nå er jeg i gang. Båten min er hellakkert over og under fenderlist med 2k DD lakk ( https://www.dycas.no/) og har selvfølgelig samlet en del dritt, selv innunder et garasjetelt. Jeg var usikker på hvordan jeg skulle vaske den og fikk et tips om å bruke kraftvask (som man vasker huset med). Dette virket, etter noe tankevirksomhet som ikke lurt. Jeg mener at kraftvasken ville matte ned lakken. Derfor kontaktet jeg et bilpleiefirma o\g de anbefalte meg å bruke en bilshampo. Og evt vaske flere ganger. Etter 1. gangs vask ser båten mye bedre ut. Jeg må nok gå over den en gang til - men det er bare moro - det er jo båten (lidenskapen) min. Enkelte steder ser jeg at jeg nok har slurvet litt da jeg lakkerte, båten har "helligdager" noen få steder. Disse går jeg over med avfetter før jeg legger på et eller to lag med lakk. Til onsdag/torsdag til uka kontakter jeg Fuglevik Båtservice AS og spør når de kan komme og hente henne for utsetting Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.