Sitrin Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 (redigert) I helgen ble en ekstra sigarettenner uttak koblet til, festet noen gummilister, Montert for tilkobling av hornbryter på FB, Montert zinksaver i min og kompis sin båt. Vasket innevending (Æh fruen tok den), Fjærnet og montert nye vinduslister, Fjernet burkaen og vasket bort littt utvendig møkk (må gå over felere ganger da vi ikke rakk det på høsten pga. sent opptak). Målet er å få vasket ferdig denne uka og polert og stoffet neste helg for å sette ut båtene uka etter. Redigert 4.April.2011 av Sit (see edit history) Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Kim-Kenneth Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 I går fikk jeg tatt ned pressendingstativet, satt på kalesja og tatt ut den ene vindus ramma. Var uheldig i vinter, stativet rasa og knuste det ene sidevinduet. Så nå er den hos glassmester. Så nå er det bare å sette igang med vask og polering. så blir det vell motorservice til helgen. Link to post
NorSiglar Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 (redigert) Vært ute på sjøen for årets første tur, måtte brøyte 15cm tykk gammel is før vi kom ut i "åpent" farvann :-) Endelig har sesongen begynt. Redigert 4.April.2011 av NorSiglar (see edit history) Link to post
SRA Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Montert gsm til wifi router Link to post
Pjolter Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Tatt av eksosmanifoild, trykktestet denne. ( fant ingen lekkasjer)tatt av toppdeksel. Renset for gammel pakning, Limt tak trekk i pantry. Gjort klart til montering av nye turboer, vasket kjølesvinet, Registert VHF, laget ny inngangsluke og dekt den med Coelan, Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Bonus Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Montert gsm til wifi router Litt nyskjerrig; hvilken router er dette? Link to post
Haba Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Vasket ned båten, fjernet den gule randa, nå er det klart for boning og bunnsmøring. Link to post
hanto1 Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Kikket bekymret på berget av stæsj som skal ned i båten før påske, kanskje jeg bare kan heve vannlinjen til fendelisten og stoffe skroget? Link to post
pivago Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Da var aksling klokket, klemflens dreiet, gir justert og og opprettet etter aksling. Båten ryddet for det verktøyet som ikke hører til ombord og gjort klar for en prøvetur. Ble ikke det i dag da det er litt for mykje sjø til å få gå med full fart. Gleder meg til det blir roligere sjø !!! Link to post
Lars H. Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Jeg har sørget for at ryggen er stiv og kranglete. Jeg vasket hele overbygget på båten pluss den ene siden av skroget. Nå skal jeg se dagsrevyen og lufte hunden før det blir en svømmetur i badekaret! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Coast Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 NEst siste hånd på verket før sjøsetting torsdag. Fredag blir det direkte til Tønsberg for å henge på nye seil. Herlig med våren ! Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
lgboat Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Oh-la-la, første tur ut på over 2 mnd. Jalmar fyrte på første som vanlig, forsiktig ut av vinterbåsen, dytte isflak, utover ,utover til fritt farvann. Fra Malmøya, mellom Lindøya og Hovedøya, of så til Aker Brygge hvor vannet var satt på. Fylte vanntanken med ca 100 liter, spylte båten og tok en kattevask med Zalo i vannet. Så tilbake i 16-18 knop og 3-3200 o/min. Herlig! Inn i båsen, på med lading, og så ser vi imorgen hva som ellers skal gjøres. Link to post
Astor Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 før det blir en svømmetur i badekaret! Lars H. Husk dykkermanske og gakk gakkene i vannet. Bruker småbåter selv! Hils Trude! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Prøver å vekke Eber'en til live. Bare puttrer og ryker før den stopper. (Masse røyk, ingen ild ) Se egen tråd om dette! Haha jeg har større prob,min vil ikke tenne,står bare å suser,hakke peiling på hva dette er? Link to post
Lars H. Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Idag har det vært vasking, inne og ute på båten. Når det gjelder det tekniske, så startet Wallas Safeflame kokeapparatet på første forsøket siden i høst. Det samme med Eberspächer varmneapparatet. Og også Yanmarn nede i kjølsvinet startet på sekundet! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Omegaen Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Har stått på for å prøve å finne en grei løsning på styrepossisjonen og føler at eg e på rett vei.. :) KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Fyret 25 Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 har kjøpt og satt på ny gassvaier i snekka Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
jsw Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Har lagt siste hånd (?) på tegningen jeg bare måtte lage etter å ha kjøpt en del Sterling-stæsj fra Jørg etter anbefalinger her på forumet, nærmere bestemt lader, regulator og amperetimeteller. Det blir langt innpå 30 ny kabler i båten, det.. Fant også link til greit tegneprogram. Skikkelig bra forum, dette Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Finn Erik Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Tømt bøttene under saltposene for vann og planlagt vårpussen som jeg regner med å begynne på denne uken. Har tenkt å kose meg med den til ca. midt i mai. Gleder meg til en lang og varm sommer Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Fælt lite, dårlig med arbeislyst i dag Fått gjort no med interiøret? Link to post
Ulv I Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 tja, i dag fikk hk service montere på drevet, samt skifte zink. I tillegg sjekket de opp i oljelekasjen som var på motoren, og han fant ut av det.. bilder og info på bloggen min.. :) Mens jeg vasket og ryddet videre inni båten. og mere trengs.. Men du verden så tungvindt alt er når man kun har ei hånd og ett bein som fungerer.. Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
arnstein156 Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Fredag slippet jeg båten, og vasket og spylte båten skikkelig. Lørdag bonet jeg alt under fenderlisten, samt drev m.m. I dag var Båtdoktoren Geir Hetland og hadde service på drev og motor. Litt flekking av bunnstoff, der hvor jeg var for uvøren med høytrykkspyleren - så kan bare godværet komme! PS: Prøvde et, for meg, nytt vaskemiddel - Globex 80 - også kjent som Husvagntvätt. Dette var skikkelige saker! Sprøytet på, en runde med kost, og spyle av. Helt utrolig stoff - og ikke minst et skånsomt stoff mtp metall, gummi, plast - anbefales! http://www.uniolprodukter.se/no/art/globex-80-caravan-cleaning-5-l.php You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Tine IV Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Tetta en lekk i ferskvannet ut til dursjen ute,ikke lett når Princess har noen gjenger som ikke er å oppdrive her.Men blenda hele dri,,, brukes aldrig alikevel.Prøvd å fixe sikkerhetsventilen på varmtvannstanken,men ikke lett da jeg ikke ser eller når den nok til å skru den ut.Den slipper ut trykk/vann innimellom,mærklig syntes jeg.Trudde den virka eller ikke , nå slipper den ut endel vann innimellom.Noe som er rimelig dumt,men må vel ut med tanken.Noe som ikke er lett,hehe er jo båt vi snakker om.Men påsketuren går vel greit,er bare å slå av pentrypumpa når vi ikke bruker vann.Litt tungvint ,men det går jo . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Salt Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Regnvær. Vært ombord med mere båtpussgreier. Får se i morgen kveld og på lørdag; det skal være ophold da. Må børste rust på kjølen, prime flekker på kjøl og på roret, og stoffe flekkene samt øverst mot vannlinja. Videre stell av fribordet får bli hvis det blir tid før utsetting. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Knert1 Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Montert ny radarantenne. (se eget emne) Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn