Christel III Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Idag har jeg brukt båten:-) Og det skal jeg gjøre i morgen også:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
jøran123 Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 I dag ble sjøvannsiden på motoren frostsikret. Frostveske i septiktank og wc. Koplet fra alle slanger til og fra vv bereder.Blåst igjennom de vannslangene jeg kom til. Tømt vanntank. Kjørt dieselvarmeren ca en time, mens jeg drakk kaffe. Stativ og presenning kom på plass forrige helg. Nesten for fint vær i Oslo til å drive med slike jobber, men plutselig er det både snø og kaldt. Da er det bare og vente på våren:) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Skrudd av rørkjøleren på min Cummins 5,9 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Tenkt på den og lurt på om det ikke snart er på tide Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 (redigert) Tatt ned seilene og lazybaggen, første år uten seilene på om vinteren. Det slites for mye ifht de få turene det i praksis har blitt, men det er med vemod, det er kjekt å få disse turene om vinteren. Nå er planen å pakke inn båten for første gang... Så har vi levert båten vi hadde i pensjon... Spennende med båtløft i rom sjø og mørke, men det gikk selvsagt helt fint i det stille været vi hadde, heldigvis, ville ikke gjort dette i kuling... Redigert 13.November.2011 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
M/S AIOLOS Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 I dag hae jeg tatt mål og sendt bestilling på ny dør til cabinen og får den i løpet av vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Ikke i dag, men har jobbet litt ombord.... http://www.ybw.com/forums/showthread.php?t=290687 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
26 Gimsøy Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Har i dag lagt kalesjen i bløtt i Bio-tex. Skylle den i morgen.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Alfonzo Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Har ventet på båten,men den kom ikke pga d forbannede været vi har hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Har kikka litt på den og tenkt at jeg snart må få tid til å plukke ut motoren, gjøre den klar for vinteren og få på burkaen... Meeen blir nok en stund til ennå, må komme seg i hus først Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Sjekket fortøyningene siden Berits venninner kommer på besøk. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Skal skru på den ene og dykke ned te den andre Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Tom Rør Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Tatt ferga over til Oscarsborg, for å sjekke at alt er på "stell". Sitter nå på ferga tilbake, etter å ha måkt av litt snø på dekk! Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Har i dag tømt den for pinnekjøtt. Det ble tre middager, og kunne greid fler om jeg hadde hatt. Så er det vel tiden for å starte på demontering/rensing av generatorens varmeveksler. Det ene endedekselet var knekt så den lakk vann. Spørs om ikke saltsyre blir løsningen for å få den ren og pen......... Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Spylt/rengjort dieseltanken Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
StianJunior Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Gikk ut med verktøykassa i hånda, møtte den lokale `Byåsenstormen` rett rundt hushjørnet før jeg omsider slapp kasse der jeg sto for så å gå inn igjen Sitér dette innlegget 1984 26 Saltrø PlankSnekk 1978 29 Birchwood Tamd60B PROSJEKT! 1999 20 Ibiza Touring med 115 Johnson *Solgt* Link to post
M/S Bastard Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Har vært og måket av snøen Burde vel fortestte prosjekt oppussing snart også Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Lagt opp 12V forsyning til radiokontrollen til trøsterne. Nå funker de både med joystick og fjernstyring. I går monterte jeg separatoren til eksosen til agregatet. Mangler et par meter med 1 1/2" eksosslange som skal lede eksosvann fra separator og ned til en skroggjennomføring i kjølsvinet. Venter med å bore hull til skroggjennomføringa til jeg har slangen. Får kjøre innom Maritim etter jobben imorgen hvis jeg rekker det. Trur de stenger kl 1600 nå i lavsessongen. Gleder meg til båten skal på vannet til Påske Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fjellbonden Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Da har generatoren sin varmeveksler fått en syrevask, ny zink og nye endelokk med pakninger. Dratt etter alle slangeklemmer og fylt på ny kjølevæske. Strammet dynamoreima, sjekket olja og dusjet litt 5-56 rundtomkring. Hvor lenge må man vente før man kan "dekonservere" tro...... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Får kjøre innom Maritim etter jobben imorgen hvis jeg rekker det. Trur de stenger kl 1600 nå i lavsessongen. Hvis det er til Slependen du har tenkt deg, så tror jeg det er åpent til 17.00. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
REM Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 OK, til 1700 ja. Da skal jeg nok rekke det. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Oppdatert og testet plotteren samt lsgt inn ruter og nyecwaypoints fra Garmin homeport. Måket snø på brygge og dekk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Lagt presenning over overbygget/kalesjen. Bruker en gammel kalesje for å "spare" på den nye til sommerbruk. Men den gamle lekker vann inn over alt... Dritlei av å tørke opp nå. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
jøran123 Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 Tatt mål og levert gammel FB kalesje til systue for å sy ny. Nydelig vær i Oslo i dag, det ble tid til en rask kaffekopp på akterdekk i sola. Nå går det fort mot vår.....:) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2012 I går og i dag har jeg montert Engbo ankervinsj, montert og trukket ledninger til kartplotter, fortsetter i morgen:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.