Martinal94 Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 ble bra da. Kan du skrive fremgangsmåten du brukte? Slipte du? lakka noen lag, slipte, lakka noen lag, slipte, lakka noen lag så våtslipte eller hva gjorde du? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Koking med biltemas 2 komp hvit har jeg også erfart. Brukete primeren fra BT under, trodde jeg hadde avfettet feil eller no. Burde kanskje tas opp med BT?? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
soleq Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 Min fremgangsmåte var: -Høgtrykkspyler (få vekk maling som er laus) -sliping med eksentersliper 120 papir -sliping med eksentersliper 240 papir -vaske båten med silikonfjerner -Primer/grunning -Våtsliping -vasking med silikonfjerner igjen -bunnstoff 3 lag -maskere over bunnstoff -4 lag med shipolin topcoat tilsutt Ingen våtsliping endå jaffal, skal vurdere det om det er nødvendig å fjerne dei 2 siga eg hadde i lakken. er jo trossalt under båten. Det viktigaste må være at det er gjort skikkelig forarbeid før lakken, at den sitter godt Sitér dette innlegget Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post
soleq Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 2 komponenter skal koke der dersom det blir lagt på 1 komponent gammel/ny lakk. etter det eg har hørt og erfart Sitér dette innlegget Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post
aatral Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Du fikk aldri svar på type sliping - våt er det mest effektive og mest renslig. Dette har du nok erfart allerede da svaret kommer noe sendt Jeg var gjennom et tilsvarende prosjekt for 12 år siden og da slipte jeg skroget helt ned til gelcoat før 3 lag med antipest 2k + toppstrøk i 2k. Sitér dette innlegget Link to post
soleq Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 skulle gjerne slipt helt ned på gelcoat og gjort akuratt det samme,men var snakk om 4 lag med lakk (huffameg) Sitér dette innlegget Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post
aatral Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 (redigert) Jeg sier jo ikke noe om nødvendigheten... I ettertid ble det nok gjort for mye, men jeg måtte gjennom et lag med Bengalakk(!) Skal du ta overbygget på båten også? Jeg satte bort lakkeringsjobben til en proff, men det skulle jeg nok ikke ha gjort. Planen var å lakker skroget blått over overbygget hvitt (Skibsplast 15 HT - se link http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21811173. Lakkereren fikk boksene med lakk og instruksjoner - du kan jo tenke deg til hva som skjedde... Den ble lakkert omvendt!!! Jeg klarte aldri å bli ferdig med denne saken så jeg lakkerte overbygget med pensel for to år siden. Det ble bra nok, men krevende å få pent med 2-komp. Det er ikke noen naturlige plasser å begynne/slutte så jeg måtte ta hele overbygget i en operasjon - og det er ikke enkelt med en 2-komp som lukker seg relativt raskt. Redigert 23.April.2010 av aatral (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
soleq Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Jeg sier jo ikke noe om nødvendigheten... I ettertid ble det nok gjort for mye, men jeg måtte gjennom et lag med Bengalakk(!) Skal du ta overbygget på båten også? Jeg satte bort lakkeringsjobben til en proff, men det skulle jeg nok ikke ha gjort. Planen var å lakker skroget blått over overbygget hvitt (Skibsplast 15 HT - se link http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21811173. Lakkereren fikk boksene med lakk og instruksjoner - du kan jo tenke deg til hva som skjedde... Den ble lakkert omvendt!!! Jeg klarte aldri å bli ferdig med denne saken så jeg lakkerte overbygget med pensel for to år siden. Det ble bra nok, men krevende å få pent med 2-komp. Det er ikke noen naturlige plasser å begynne/slutte så jeg måtte ta hele overbygget i en operasjon - og det er ikke enkelt med en 2-komp som lukker seg relativt raskt. Ser jo flott ut den, uten at ein ser detaljer nært på bildene Har tenkt å ta overbygget sjølv ja. då det er rimelig lite detaljar,ganske greie flater og lite fare for sig i lakken (truur eg) :P skal vente på litt bedre vær med litt +. har faktisk komt 5-10cm med SNØ HER IDAG!!! Sitér dette innlegget Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk Halco 17 foter u/motor (prosjekt) Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.Juni.2010 Del på Facebook Svart 29.Juni.2010 Hva går våtsliping ut på? Sitér dette innlegget Link to post
aatral Svart 30.Juni.2010 Del på Facebook Svart 30.Juni.2010 Bruk av slipepapir som tåler vann. Dypp papiret i vann og slip ivei. Effekten blir mye bedre og alt går raskere. Det blir heller ikke støv - men veldig grisete... Husk at dette er mye mer effektivt så vær forsiktig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.