Jump to content

Lakkering av barracuda 17

soleq

Recommended Posts

Min fremgangsmåte var:

-Høgtrykkspyler (få vekk maling som er laus)

-sliping med eksentersliper 120 papir

-sliping med eksentersliper 240 papir

-vaske båten med silikonfjerner

-Primer/grunning

-Våtsliping

-vasking med silikonfjerner igjen

-bunnstoff 3 lag

-maskere over bunnstoff

-4 lag med shipolin topcoat tilsutt

Ingen våtsliping endå jaffal, skal vurdere det om det er nødvendig å fjerne dei 2 siga eg hadde i lakken. er jo trossalt under båten.

Det viktigaste må være at det er gjort skikkelig forarbeid før lakken, at den sitter godt :smiley:

Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk

Halco 17 foter u/motor (prosjekt)

Jeg sier jo ikke noe om nødvendigheten... I ettertid ble det nok gjort for mye, men jeg måtte gjennom et lag med Bengalakk(!) :wink:

Skal du ta overbygget på båten også? Jeg satte bort lakkeringsjobben til en proff, men det skulle jeg nok ikke ha gjort. Planen var å lakker skroget blått over overbygget hvitt (Skibsplast 15 HT - se link http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21811173. Lakkereren fikk boksene med lakk og instruksjoner - du kan jo tenke deg til hva som skjedde... Den ble lakkert omvendt!!!

Jeg klarte aldri å bli ferdig med denne saken så jeg lakkerte overbygget med pensel for to år siden. Det ble bra nok, men krevende å få pent med 2-komp. Det er ikke noen naturlige plasser å begynne/slutte så jeg måtte ta hele overbygget i en operasjon - og det er ikke enkelt med en 2-komp som lukker seg relativt raskt.

Redigert av aatral (see edit history)
Jeg sier jo ikke noe om nødvendigheten... I ettertid ble det nok gjort for mye, men jeg måtte gjennom et lag med Bengalakk(!) :wink:

Skal du ta overbygget på båten også? Jeg satte bort lakkeringsjobben til en proff, men det skulle jeg nok ikke ha gjort. Planen var å lakker skroget blått over overbygget hvitt (Skibsplast 15 HT - se link http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21811173. Lakkereren fikk boksene med lakk og instruksjoner - du kan jo tenke deg til hva som skjedde... Den ble lakkert omvendt!!!

Jeg klarte aldri å bli ferdig med denne saken så jeg lakkerte overbygget med pensel for to år siden. Det ble bra nok, men krevende å få pent med 2-komp. Det er ikke noen naturlige plasser å begynne/slutte så jeg måtte ta hele overbygget i en operasjon - og det er ikke enkelt med en 2-komp som lukker seg relativt raskt.

Ser jo flott ut den, uten at ein ser detaljer nært på bildene :smiley:

Har tenkt å ta overbygget sjølv ja. då det er rimelig lite detaljar,ganske greie flater og lite fare for sig i lakken (truur eg) :smiley: :P

skal vente på litt bedre vær med litt +. har faktisk komt 5-10cm med SNØ HER IDAG!!! :cryin:

Barracuda cleveland 17" yamaha 90hk

Halco 17 foter u/motor (prosjekt)

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...