Even Neve Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Som ikke er en Yacht eller koster 2 mill. :-) Jeg er over 2 meter høy - og orker ikke ruffhøyde som passer for folk på 179cm og deromkring lenger. Budsjettet er på max 400' . Er det noe som har noen tips ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Ikke 2meter men svarer alikevel jeg har en mamba den er vel 190 , er selv 186 og går greit. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Even Neve Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 190 er jo en begynnelse - er dette mest merke/modellavhengig eller er det generelt blitt bedre ståhøyde med årene ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nonsense Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Jeg løfter denne siden jeg er i markedet for en rimelig seilbåt selv, og er 193 på sokkelesten. Ønsker meg ståhøyde ved byssa og helst at flere av køyene er lange nok. Noen tips? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dvil Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Søk på denne sida, under Båtfakta og avansert søk. Ruffhøyde er søkbart: http://www.sailguide.com/index.php Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Rolf Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Har samme "problemet" selv, også 193cm. Vet i hvertfall at jeg ikke har de store problemer med høyden i min Contrast 36, må bøye nakken noe på toalettet og i forpiggen men i bysse og salong føles det greit. Så det kom en slik for salg på finn forleden men den var vel i dyreste laget...... Men de fleste av de nyere båtene har vel god høyde? Quote Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post Share on other sites More sharing options...
bjorngb Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Bavaria Vision og de nye Oceanis'ene har veldig stor høyde - for høyt etter min smak... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nonsense Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Så var det det med budsjett da.... nytt og rimelig lar seg som regel ikke forene. Sailguide er ett nyttig nettsted. Når det gjelder ruffhøyde er det noen båter som har litt bedre ståhøyde akkurat ved byssa. Jeg er villig til å leve uten ståhøyde i resten av båten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts