Jump to content

Finnes det seilbåter med 2 m ståhøyde i ruff

Even Neve

Recommended Posts

Som ikke er en Yacht eller koster 2 mill. :-)

Jeg er over 2 meter høy - og orker ikke ruffhøyde som passer for folk på 179cm og deromkring lenger.

Budsjettet er på max 400' .

Er det noe som har noen tips ?

• 2 weeks later...

Jeg løfter denne siden jeg er i markedet for en rimelig seilbåt selv, og er 193 på sokkelesten. Ønsker meg ståhøyde ved byssa og helst at flere av køyene er lange nok. Noen tips?

Har samme "problemet" selv, også 193cm. Vet i hvertfall at jeg ikke har de store problemer med høyden i min Contrast 36, må bøye nakken noe på toalettet og i forpiggen men i bysse og salong føles det greit. Så det kom en slik for salg på finn forleden men den var vel i dyreste laget......

Men de fleste av de nyere båtene har vel god høyde?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Så var det det med budsjett da.... nytt og rimelig lar seg som regel ikke forene.

Sailguide er ett nyttig nettsted. Når det gjelder ruffhøyde er det noen båter som har litt bedre ståhøyde akkurat ved byssa. Jeg er villig til å leve uten ståhøyde i resten av båten.