StHårek Startet 5.April.2010 Del på Facebook Startet 5.April.2010 Har en Balaton 24 seilbåt fra slutten av 70-tallet som har mange lag med gammelt bunnstoff som jeg ønsker å fjerne. Har prøvd med kaustisksoda og tapetlim, men det ga lite resultat selv etter gjentatte forsøk. Prøvde så med propanbrenner for å myke opp bunstoffet før jeg skraper det av, da kommer det av i store flak. Primeren ser imidlertid ut til å bli igjen på skroget. Ser ingen synlige skader i gelcoaten, men vil denne bli skadet av varmen? Ellers ville jo dette være en enkel måte å fjerne bunstoffet. Noen med synspunkter rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Tar det som en selvfølge at du ikke står i en båthavn med den jobben der...... Sitér dette innlegget Link to post
StHårek Svart 5.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2010 Hehe.. Nei står hjemme på gårdsplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Kjøp den en skikkelig hardmetallskrape, og fei det av for hånd. Liker ikke varmepistol når det kommer til plast Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Kiekhaefer Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Har en Balaton 24 seilbåt fra slutten av 70-tallet som har mange lag med gammelt bunnstoff som jeg ønsker å fjerne. Har prøvd med kaustisksoda og tapetlim, men det ga lite resultat selv etter gjentatte forsøk. Prøvde så med propanbrenner for å myke opp bunstoffet før jeg skraper det av, da kommer det av i store flak. Primeren ser imidlertid ut til å bli igjen på skroget. Ser ingen synlige skader i gelcoaten, men vil denne bli skadet av varmen? Ellers ville jo dette være en enkel måte å fjerne bunstoffet. Noen med synspunkter rundt dette? Det kan gå bra hvis du er forsiktig og ikke skader gelcoaten. Men et godt råd under arbeidet, BRUK GASSMASKE,det er svært giftige gasser som blir dannet når du bruker åpen flamme. Men egentlig er ikke fremgangsmåten å anbefale,det er lett å skade glassfiberen uten att det synst. Sitér dette innlegget Link to post
triggerhappy Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Beste jeg har brukt for å få av gammelt og tykt bunnstoff var felgrens! Mener det var fra Comma eller Clean Plus. Sprayet på, lot virke et minutt, og slipte av for hånd med veldig fint sandpapir. Var ikke snakk om å ta i, var som å gni på våt maling. Spyle av etterpå, så var det rent. Ble også minimalt med riper. Ikke store kraften som må til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.