Jump to content

marna hoster bensin og røyk ut av forgasser


båtbåtbåtbåt

Recommended Posts

Hei. jeg har en marna 8-11hk som jeg halveis overhalte i fjord. sendte magneten til overhaling og bytta alle pakninger, untatt topppakning.

og hadde en knallsommer med snekka.

når jeg skulle starte den for første gang i år startet den littegrann og hosta bensin og røyk ut av forgasseren og det renner litt ut av den. kom noen kraftige smell ut av den også.

 

Noen som vet???

Redigert av båtbåtbåtbåt (see edit history)
Link to post

Bør ta ut forgasser og plukke den fra hverandre. Flottøren inni forgasseren sitter i forbindelse med en nåleventil som regulerer nivået i flottørkammeret. Er denne ventilen defekt, så renner den over :yesnod: Kan også være hull i flottør slik at den ikke flyter opp og stenger nåleventilen :yesnod:

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post

takk takk. regna med at det ikke var normalt at den spytta bensin. blir farlig og ta seg en sigg i båten av sånt. går det ann og kjøpe en sånn nålventil eller må jeg kjøpe ny forgasser på marna for 4400,-? tar gjerne imot flere tips og anbefalinger. kan manifolden være ødelagt? datt masse rustflak ut av den når jeg skrudde på motoren. den er av nyere type og laget i "syrefast stål" ruster ikke utvendig men inni.

Redigert av båtbåtbåtbåt (see edit history)
Link to post

Ta opp forgasseren og ta med deg en knert bensin. Fyll opp forgasserens flottørkammer med bensin og se om flottøren blir med nivået opp. Rist også i flottøren for å høre om det er bensin inni den. Det skal det ikke være. Gjør den det, så er det nok ventilen som er ullen. Sjekk med Marna om de har en ny ventil liggende :smiley:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post

Om båten virket fint i fjor er det helt sikkert ikke en dramatisk feil med forgasseren..Selv om det selvsagt kan være hull i flottøren. Du bør sjekke om du har vann i bensinen. Tapp av flottør huset og eventuelt "glasset" som sitter på bensin røret på de fleste av disse.

 

For meg høres det ut som om du har en rimelig stor feiltenning av en eller annen grunn. Sikker på at pluggledningene sitter riktig? Er kompresjonen god? Om en innsugsventl henger litt kan du også få denne effekten.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post

Ikke noe med forgassser å gjøre den innsugsventilen. Nåleventil sitter i forgasserens flottørkammer :yesnod: Ikke noe med klaring å gjøre der heller. Flottøren styrer nåleventilen for å regulere bensinhøyden i kammeret. I ditt tilfelle så stenger ikke nåleventilen for besinstrømmen inn. :smiley:

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
ja 8-11 k 1955

 

Har du sjekket dokument arkivet?Jeg lastet opp original dok til K 1955 for en tid siden .

Redigert av Executive (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...