Jump to content

marna hoster bensin og røyk ut av forgasser

båtbåtbåtbåt

Recommended Posts

hvis den er det som er galt blir jeg sjeleglad. er så glad i marnaen min. da skal jeg dra ned i morgen og dyse ihjæl forgasseren med rustløser og justere ventilene. 0.4mm. takk alle sammen. virker logisk det der med ventilene. men hvis noen har en manifold liggende så tar jeg den. eller andre marna deler. takk igjen

vet noen hvordan det er og sveise syrefast stål? og justere ventiler til denne motoren?

Syrefast? Tror ikke det om det er original manifold. Ventilene skal ifølge instruksjonsboken :wink: ha 0,4mm klaring ved kald motor. Av med lokket og sjekk at ventilene beveger seg fint og jevnt. Har du god kompresjon på begge sylindrene?

Har du sjekket tenningstidspunktet?

Om du har gjennomslag fra eksos gjennom vannkappe og inn i forgasseren sliter du skikkelig.

Redigert: Oops. Litt treg med tastaturet. Lykke til. Koselige motorer når de går :seeya:

Redigert av Executive (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

tenningstidspuntet er korrekt. sjekka det flere ganger istad. ventilene hopper og spretter fint. ikke orginal manifold nei. er noe annent drit.

håper det er ventilene. har god kompresjon. tenkte og sveive sånn at innsugsventilen står litt åpen og spraye masse guffe på den fra tennplugghullet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...