Toivo Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 håper det går greit at jeg låner denne linken av eieren http://folk.ntnu.no/~hornang/overhaling.html Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 6.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 (redigert) kjempeflott:D men lurer fortsatt på hvordan det ser ut inni? vet noen hvordan det er og sveise syrefast stål? og justere ventiler til denne motoren? Redigert 6.April.2010 av båtbåtbåtbåt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 (redigert) Her var ett godt tips som jeg forstår du ikke har sjekket. Har du en ventil som henger eller er feiljustert, kanskje brent? Typisk at den blåser ut i forgasser viss ikke ventil stenger. Smaapala Redigert 6.April.2010 av Smaapala (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 bror sin fm var akkurat som din når vi startet den i år, var en ventil som gikk tregt. ga den rustløser i forgasser mens den gikk og litt 2takt olje i bensin, helt fin igjen Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 6.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 hvis den er det som er galt blir jeg sjeleglad. er så glad i marnaen min. da skal jeg dra ned i morgen og dyse ihjæl forgasseren med rustløser og justere ventilene. 0.4mm. takk alle sammen. virker logisk det der med ventilene. men hvis noen har en manifold liggende så tar jeg den. eller andre marna deler. takk igjen Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 (redigert) vet noen hvordan det er og sveise syrefast stål? og justere ventiler til denne motoren? Syrefast? Tror ikke det om det er original manifold. Ventilene skal ifølge instruksjonsboken ha 0,4mm klaring ved kald motor. Av med lokket og sjekk at ventilene beveger seg fint og jevnt. Har du god kompresjon på begge sylindrene? Har du sjekket tenningstidspunktet? Om du har gjennomslag fra eksos gjennom vannkappe og inn i forgasseren sliter du skikkelig. Redigert: Oops. Litt treg med tastaturet. Lykke til. Koselige motorer når de går Redigert 6.April.2010 av Executive (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 6.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 tenningstidspuntet er korrekt. sjekka det flere ganger istad. ventilene hopper og spretter fint. ikke orginal manifold nei. er noe annent drit. håper det er ventilene. har god kompresjon. tenkte og sveive sånn at innsugsventilen står litt åpen og spraye masse guffe på den fra tennplugghullet Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 Vet att på mb 10 a motorer så ryker ventil fjærene og da oppfører motorn seg sån som dere forklarer. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 6.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 det har jeg ikke sjekka. bra tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.