Jump to content

trenger tips om nordkapp 82 mod?

snurresprett

Recommended Posts

hei.. rimelig uerfaren med båt her, men vurderer og kjøpe en godt brukt Nordkapp 17, 82mod. det er typen uten overbygg!

men den mangler kallesje! behøver dette være dyrt? er det noen som sitter på maler til denne?

hvordan er kvaliteten på nissan påhengere`i dette tilfellet en 70hk. legger ved link.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21455004

Redigert av snurresprett (see edit history)

Hei!

Dette kan bli en fin og klassisk båt dette! Med litt stell og oppussing blir det en fin dagsbåt for fine turer på sjøen og med gode muligheter for vannski osv.

En kamerat av meg hadde en slik båt for noen år siden. Han forsterket akterenden på båten og satt på en 115 hk og gjorde om båten innvendig til noe mer "racingpreg". Jeg personlig synes at det er finere når disse båtene blir tatt vare på slik de skal være i original form og jeg mener at dette er et greit kjøp. Jeg har selv ingen erfaring med Nissan båtmotorer, men båten er i allefall en meget god båt etter det jeg har som erfaring.

Om du gir han 20.000,- for den skal du være fornøyd mener jeg! :smiley:

Ikke all verdens av råd og tips fra min side, men bedre med litt enn ingenting når jeg selv har vært borte i Nordkapp 17 noen år tilbake :flag:

Du får ha lykke til! Det kommer nok mange gode svar til innlegget ditt nå etterhvert. Mange dyktige personer her inne!

Mvh

Jonas

30 knop m/ 70hk høres slett ikke ille ut - om det da ikke er "ljugeknop/brosjyreknop" da.

Båten er nok eldre enn 82, motoren nyere - kanskje midten av 80-tallet..?

Syns også den har fine linjer, den er konstruert av Otto L. Scheen jr og skal visstnok ha veldig gode sjøegenskaper.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har du muligheten til å prøve den på vannet? Får du 30 GPS knop med 70hk på den så er alt i skjønneste orden!

Jeg er ikke sikker på at disse er bygget med skum, jeg bare tror det. men det finner du jo ut av når du ser på båten. Det var bare for å tipse om at det kan være verdt å tenke på når du ser på den.

Ellers er jeg enig med de andre her. Flott båt, med flotte linjer.

Hadde en Nordkapp 16 sport for mange år siden.Kjøpte kalesje fra Alf Hansen i Trondheim.Han hadde maler til disse.Ta en telefon til de og sjekk det ut.Fikk kalesje og nye bøyler og det passet perfekt.Har bestilt ny kalesje av de nå også/til en annen båt),men da må de komme å ta maler selv om de har min båt i arkivet sitt.Var vist noe med at de hadde lagt alle maler over på data og da passet de dårlig til båtene etterpå.Du kan også sjekke på nette om de har maler til din båt på www.alfhansen.no.

Har en slik i HT utgaven,og skroget går veldig mykt og fint i bølger og sjø.

Min gjør 34 knop med gammal 85 hk,så tror ikke "din" er full av vann :smiley:

Men når du ligger stille og driver med været kan båten virke litt vinglete pga V-bunnen.

Hvis du skal få sydd deg ny kalesje ville jeg fått laget en 2-delt,slik at du bare kan ta av bakdelen hvis du vil.

Nissan\Tohatsu er vel mest kjent som enkle,pålitelige motorer som går bra.

Brodern her på forumet fikk forresten laget seg ny kalesje til sin HT.

Link

Se på skroget på en Fjordling og sammenlign :-)

hehe den er observert for lenge siden :) kikke på denne båttypen i fjor og , men kronene stoppet;)

i en travel hverdag med huskjøp, bilkjøp og jobbskifte er desverre slike ting litt nedprioritert.

Men hva tror dere om motoren folkens ? har kikket en del på forumet men finner lite info.

Litt vanskelig å gå god for at en motor fra midten av 80tallet vil gi deg problemfritt båthold i mange år fremover basert på bilder i en annonse :) du får vel et visst inntrykk av den når du er å ser/prøvekjører. Totaktere fra denne tiden er meget enkle konstruksjoner. så lenge motoren starter lett, går pent og ikke ser ihjelskrudd eller korrodert ut, så er det thumbs up !!

Litt vanskelig å gå god for at en motor fra midten av 80tallet vil gi deg problemfritt båthold i mange år fremover basert på bilder i en annonse :) du får vel et visst inntrykk av den når du er å ser/prøvekjører. Totaktere fra denne tiden er meget enkle konstruksjoner. så lenge motoren starter lett, går pent og ikke ser ihjelskrudd eller korrodert ut, så er det thumbs up !!

var samme je tenkte.. så lenge det er bra med komp så er det muligheter;)

må bare finne den pokkers komp måleren ihaugen av annet verktøy man bruker en gang vært skuddår....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...