tomcat Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Hei! Slik jeg forstår er det ikke mulig å koble sammen en c80 med RayTechRNS i et "live" nettverk (seatalk) for redigering av ruter og seilasplanlegging, stemmer ikke det? Men bruker man RayTechRNS sammen med en Navionics kortleser kan man da ta ut kartbrikken fra plotteren, putte denne i kortleseren på pc'en og få opp kartene der, og planlegge ruter i forhold til vær etc. Kan man da lagre rutene tilbake på kartbrikken og så lese disse inn igjen på plotteren etterpå? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Er vel ingen grunn til å kjøpe en fullversjon av RayTechRNS for å koble til en C-serie Classc. Trenger SeaTalk HS (Ethernet) for å få nytte av fullversjon. Kjøp deg kartleser og bruk gratisversjonen av programmet til planlegging og overfør waypoints og ruter via et CF kort. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
tomcat Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 Tenkte å bruke gratisversjonen ja. Det jeg lurte på da er om jeg kan bruke CF kortet som kartet ligger på til å overføre ruter og waypoints eller om dette må være et annet. Et annet spørsmål er jo om navionics kortleseren evt kan brukes til å lese/skrive andre CF kort enn kartkortet? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Det anbefales å bruke en annen CF brikke enn kartbrikken til dette formålet, så slipper du å tukle med kartdataene. En tom standard CF brikke er grei å ha både til ruter og til å oppgradere sw på plotteren. Navionics kartleseren kan brukes ja. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
arkmarin Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Slik jeg forstår er det ikke mulig å koble sammen en c80 med RayTechRNS i et "live" nettverk (seatalk) for redigering av ruter og seilasplanlegging, stemmer ikke det? Om du hadde E80 kunne du bruke RayTech i nettverk med plotteren. Du kunne bl.a. fått radarbilde mm på PC-skjermen. WP kunne du endre og få endringen inn på plotteren umiddelbart. Dessverre har ikke C80 Ethernet tilkopling. Quote Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts