Jump to content

Skilsø 975 96 mod m kad 43 2000 mod., kva utveksing på drevet?

neptun975

Recommended Posts

VP kad 42/43 er standard levert med 1:78 utveksling.. Tror nok de blander med senere leverte båter med KAD44 og 300 de har 1:68.. uannsett så spiller det ingen rolle da alle 42,43,44,300 har samme topp turtall.. 1:68 er levert på DPE og DPG fortrinnsvis.

Hadde jeg hvert deg så hadde jeg kjøpt et DPE drev da dette er bedre enn dpd som er orginalt på KAD 42/43.

DPG som igjen er enda mer forsterket har hatt noe mer havarier en DPE sies det.

Uannsett så har du KAD 43 motor og da har denne et DPD drev med 1:78, 99% sikkert.. Plata hvor du ser dette sitter på flensen på toppen der hvor du skrur fast belgen.. men denne plata er som regel tæret bort.

Bommer du på utveklsing så må du bytte proppeller ikke værre enn det :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Liker ikke å være "gnagesår" Thorlyn, men min motor Kad 42P 1996 modell ble orginalt levert med DP-E drev. Kad 42P er siste utgave før Kad 43. Tror vel da at DP-E er standard også for Kad 43.

Dette med rett utveksling er viktig. Alt går, men den optimale utvekslingen fra Volvo sin side bør følges.

Liker ikke å være "gnagesår" Thorlyn, men min motor Kad 42P 1996 modell ble orginalt levert med DP-E drev. Kad 42P er siste utgave før Kad 43. Tror vel da at DP-E er standard også for Kad 43.

Ja der ser du.. jeg har selv oktober prod 97 mod KAD 42er og har DPD etter hva jeg har fått med meg.. sikkert lett blanding ute og går :flag: eller at jeg surrer :crazy::lol:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...