Teerex Svart 24.Desember.2013 Del på Facebook Svart 24.Desember.2013 (redigert) VM-diesler har jo registredrev og ikke registerkjede vanligvis. Kun et par årganger 2,5-motorer som vel hovedsaklig var levert til Chrysler-biler midt på 90-tallet hadde kjede, men de gikk visstnok fort vekk fra det igjen. Men evig eies kun et dårlig rykte Her en litt morsom annonse fra 1987 som jo egentlig omhandler VM-motorene som ble levert til BMW Marine og Mercruiser. Kjølesystemet ble jo forbedret på disse etter at Mercruiser kom inn i bildet og etterhvert overtok da BMW trakk seg ut. VM Motori var blant de første ut med elektronisk styrte dieselmotorer i 1990, først markedsført som Turbotronic. The Birth of the Turbotronic:In 1990 VM Motori launched the Turbotronic engine featuring an electronically controlled injection system and EGR. This engine, widely considered to be the cleanest light duty diesel engine in the world, was notable for having produced best in class performance and emissions results. En liten kuriositet: denne bilen ble utstyrt med 3,6 liters VM Turbotronic-motor i 1998 http://coviniengineering2.wordpress.com/15-2/covini-c36-turbotronic/ Redigert 24.Desember.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.