lillefot Startet 6.April.2010 Del på Facebook Startet 6.April.2010 har aldri hørt om vm diesel motorer,finner ikke noe om dem på nett.noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Les litt på denne linken Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
tb55 Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Søk på google "VM-Motori". Italiensk motorfabrikk, leverer til fleste yankee biler med rundt 130 hk, samt Kia, Ford, Opel, Range Rover, Fiat, Toyota ( Hi-lux og landcruiser) osv. M.a.o. en av de store motorprodusenter (og kun det) i verden. Sitér dette innlegget Link to post
lillefot Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 er det dieselmotoren som ståt i voyagern.dem kakkler noe forferdelig da.og hvordan er deletilgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 (redigert) VM diesler er det som Mercruiser/cummins bruker.. Står i masse båt disse Redigert 6.April.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Moyja Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 BmW marine diesel er også VM, toyota ...... tror ikke det de lager egne egne dieselmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 " tror ikke det de lager egne dieselmotorer." :eek: Vart du skræmt no, Moya ? Ta og les på leveranselisten til VM Motori, så kan du se at VM nu skal produsere for Nanni også............ Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 VM Motori produserer Mercruiser Diesel, er vel samme motor med annen lakkfarge. Produsert i Italia. Link til VM Marine Sitér dette innlegget Link to post
mettekl Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Hei. Står en VM 85 hk turbo i båten vår, den har runda 2000 timer, og er en 82 modell. Starter og går bestandig. Ser at det ligger en motor tilsalgs på finn også. Mvh Pål Sitér dette innlegget Link to post
lillefot Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 ja den jeg tenker på sjø.spørs på høyden på motorn.skal inn i en enes og det er ikke så mye å gå på. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 TB55: Nu vart Æ skræmt ja.......... Sitér dette innlegget Link to post
mettekl Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 boka mi som sikkert er fra 82, sier at 488 HT/9 er 684 lang, 665 høy i fra bunnen av bunnpanna og til toppen, bredde på mitten 587. Min står "feil" vei, sånn at proppel akselen går tilbake under motoren. Dette pga fast aksel i en saga 25 LS. Dimensjonene på 488 HT/9 og min 492 HT/9 er like. Mvh Pål Sitér dette innlegget Link to post
mettekl Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 (redigert) boka mi som sikkert er fra 82, sier at 488 HT/9 er 684 lang, 665 høy i fra bunnen av bunnpanna og til toppen, bredde på mitten 587. Min står "feil" vei, sånn at proppel akselen går tilbake under motoren. Dette pga fast aksel i en saga 25 LS. Dimensjonene på 488 HT/9 og min 492 HT/9 er like. Mvh Pål Redigert 6.April.2010 av mettekl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 TB55: Nu vart Æ skræmt ja.......... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 (redigert) har aldri hørt om vm diesel motorer,finner ikke noe om dem på nett.noen som vet? Har selv en VM-Motori 4,2L i min båt og det er riktig som du skriver at det ikke står så mye om dem på nettet. Dette er som påpekt av andre pga at de i det internasjonale markedet markedsføres under andre navn. Mest kjent er nok at Mercruiser 4,2 og 2,8 liter diesel er et rent VM-Motori produkt. Det ble i en periode drevet med parallel import der motorene også ble solgt som Detroit VM - jeg har en av disse. Du finner disse enda solgt som VM med Bertel O. Steen som forhandler, men jeg forstod på salgsjefen der at dette var ikke noe de satset mye på og solgte mye av. Volumet er gjennom Mercruiser sitt forhandlernett, da lakkert svarte og ikke blå VM-MotoriVM-Motori leverer diselmotorer til lystbåter, arbeidsbåter, nyttekjøretøyer, industri applikasjoner og bilfabrikker Redigert 7.April.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
lillefot Svart 8.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2010 har fått en god del gode svar.bare kom med mere erfaringer om vm motor. skal veg å se på en i helga Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Mest kjent er nok at Mercruiser 4,2 og 2,8 liter diesel og 2,0 liter Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 (redigert) Mere info her http://www.swedmotor.se/?id=27 Her en link til BMW Marine D150 som også er en VM 6-syl motor http://www.bmwmarine.net/manuals/fixed/BMW...%20Brochure.pdf Jeg har forøvrig 5-syl 3,1l VM diesel også i min Jeep, helt grei motor det også. Redigert 9.April.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SF Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 og 2,0 liter glemte den ja Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Roall Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 VM motorene (2.5TD) som sto i noen litt eldre Land Cruisere (HD 70-serie) levert nede I Italia og noen land der omkring var ikke mye å skryte av. Var så mye problemer med disse søppelmotorene at LC`r med slike motorer ble svært vanskelig å kvitte seg med på bruktmarkedet og da til langt lavere priser enn de med Toyota sine egne motorer (3.4D) Sitér dette innlegget For tiden båtløs. Link to post
Teerex Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Heldigvis er ikke alt som i gamle dager Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
sundancer31 Svart 4.August.2010 Del på Facebook Svart 4.August.2010 Cummins Mercruiser QSD serien er VM motori produkter. Har en hvitmalt 4,2-320Hk i båten min- Går veldig bra, fin lyd også. Italienerene er vel de som har utviklet dieselmotorene mest de siste 10-15 åra. Commonrail innsprøytning var det Fiat som utviklet. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 4.August.2010 Del på Facebook Svart 4.August.2010 VM motorene (2.5TD) som sto i noen litt eldre Land Cruisere (HD 70-serie) levert nede I Italia og noen land der omkring var ikke mye å skryte av. Måtte nesten legge ut denne du er vist nok ikke den eneste som har negative erfaringer med denne 2,5 literen Også motoren – 2,5-liter dieselen – den er dårlig, den! Omtrent like pålitelig som en Italiensk lommetyv i et mørkt smug på nattestid. Men så kommer den også fra Italia, da. Og er i utgangspunktet en marinemotor beregnet for båt. VM-motoren er ekstrem var for temperaturer, og alt over 90 grader er full krise. Altfor ofte ender det med defekt topp-pakning eller sprekt topplokk som resultat. Slitasje i vippearmene gjør at støtstengene spretter ut, og et registerkjede som har en lei tendens til å strekke seg, kroner dette makkverket av en motor Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teerex Svart 24.Desember.2013 Del på Facebook Svart 24.Desember.2013 Måtte nesten legge ut denne du er vist nok ikke den eneste som har negative erfaringer med denne 2,5 literen Også motoren – 2,5-liter dieselen – den er dårlig, den! Omtrent like pålitelig som en Italiensk lommetyv i et mørkt smug på nattestid. Men så kommer den også fra Italia, da. Og er i utgangspunktet en marinemotor beregnet for båt. VM-motoren er ekstrem var for temperaturer, og alt over 90 grader er full krise. Altfor ofte ender det med defekt topp-pakning eller sprekt topplokk som resultat. Slitasje i vippearmene gjør at støtstengene spretter ut, og et registerkjede som har en lei tendens til å strekke seg, kroner dette makkverket av en motor Det høres ut som typisk Benny fra Broom-sjargong. Han er ikke alltid så nøye med at detaljene skal være korrekt, men legger heller vekt på det "humoristiske". Tror ikke engang at jeg trenger å google dette for å finne at det er Benny som skriver. 2,5 literen er nok egentlig ikke en marinemotor i utgangspunktet, den ble tross alt levert flere bilmerker og bilmodeller fra 80-tallet og utover. VM Motori har forøvrig vært store på motorleveranser til landbruksmaskiner. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SveinHa Svart 24.Desember.2013 Del på Facebook Svart 24.Desember.2013 (redigert) Jeg hadde en Range Rover med 2.4 liter VM diesel som var varmkjørt før jeg kjøpte den. Motoren var både startvillig og sprek som bare det. Etter 4-5 år fikk den problemer med vannforbruk og ble erstattet av en MB OM617a med 15 hk mer. Fryktelig mye dauere motor med høyre forbruk. Dieselmotorer generelt tåler ikke å varmkjøres selv om noen er litt mer tolerante enn andre. Som en velrenommert dieselmekaniker en gang sa det: "There is no such thing as a minor overheat".., Italienerne har gjort mer for bil- og motorindustrien enn folk flest aner men når en bare ønsker å fokusere på rykter så gjør en ikke annet enn sladrekjerringer flest... I mitt hode er italienske diesler langt bedre enn f.eks. tyskere og nesten like bra som de franske :-) Redigert 24.Desember.2013 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.