escossi Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 hvor får jeg kjøpt komplett hydraulisk styring til mercruiser? nytt eller brukt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Manzon Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Tja si d, skal bytte ut servo sylinderen i båten, denne samt styrebolten på drevet med foringer og alt annet kjøper jeg mest sannsynlig fra www.drev.se Har ellers god erfaring med ebay, og for å finne delenummer så bruker jeg www.mercruiserparts.com, kan også bestille fra dem, men ofte finner jeg ting billigere andre steder. Slanger lager jeg hos lokale leverandører, da får jeg nøyaktig den lengden jeg trenger. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Maritim har dette, er vel sleipner sitt system de fører. De har sylinder som monteres direkte på transom og du dropper servo eller en som du monterer på servosylinder. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
escossi Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 så man må ha servo sylinder,rattpumpe og slanger?ingen mulighet å få brukt de mekaniske oppmot en servosylinder? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Enten er det meg som misforstår eller så er det du som er litt for lite spesifikk i første innlegget ditt. Du har tre muligheter med styring på Mercruiser drev. Mekanisk teleflex kabel som kobles til servosylinderen på drevet. Hydraulisk rattpumpe og hydraulisk styresylinder som monteres på servosylinder på drev. Du har da hudraulisk styring og servo i tillegg, men det gjør ikke noe. Gir færre tørn på rattet i fra side til side. Hydraulisk rattpumpe og hudraulisk styresylinder direkte på drev, du dropper da servosylinderen på drevet. Med denne løsningen må du ha større sylinder og du ender opp med flere tørn på rattet i fra side til side. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
escossi Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 (edited) det jeg har no er Mekanisk teleflex kabel.. men synst den er alt for tung på rattet, ikke noe behaglig å bruke når man skal legge til og brukest til vannsport.. må ta veldig godt i med begge henda skal svinge kraftig i fart båten er en crownline 18" 04 mod. så må nok til med hydraulisk. det jeg lurte på va om de gikk ann å bruke Mekanisk teleflex kabel systemet opp mot en hydraulisk styresylinder, for å da sleppe å bytte alt framover i båten :-) Edited April 7, 2010 by escossi (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts