Jump to content

Hvordan lime Zodiac akterspeil?

Sabrina

Recommended Posts

Hei,

Akterspeilet på min tilårskomne røde Zodiac er løsnet.  Det er løsnet både fra gummiskoen mot akterspeilet og mellom gummien og den røde pongtongen.

Øyensynlig er det limet som har gitt seg mellom gummien og den røde pongtongen, mens selve ytterste finerlaget har gitt seg på akterspeilet.

Jeg akter å dekke akterspeilet med noen lag epoksy, men lurer nå på om epoksyen vil binde mot selve gummiskoen.

Alternativt kan jeg muligens bruke PL400 eller Sikafleks, men vil dette binde mellom epoksy og gummi?

Han noen erfaring med dette eller bedre forslag?

Mvh

sabrina

Hei, det samme skjedde med min oransje Zodiac fra miden av 80-tallet. Jeg  vet ikke om dette er samme type som du har. Mitt akterspeil er festet i en gummiflens. Akterspeilet løsnet når jeg brukte påhengsmotoren.

Jeg monterte akterspeilet i flensen. På toppen av akterspeilet dekker gummiflensen ca 5-10 cm innover toppen av akterspeilet. Jeg kjøpte en metall list med forborrede hull som du kjøper på et byggvaresenter. Monterte metall listen på hver side av akterspeilet ved å skru flere skruer gjennom listen og gummiflensen på toppen av akterspeilet og ned i akterspeilet som er laget av trefiner. Pass på at du ikke skrur gjennom potongene! Dette har fungert utmerket med en 5 HK påhengs. Lykke til!

Alternativt kan jeg muligens bruke PL400 eller Sikafleks, men vil dette binde mellom epoksy og gummi?

Han noen erfaring med dette eller bedre forslag?

Mvh

sabrina

Min Zodiac fra tidlig 80 gikk også opp i liminga der akterspeilet er festa i pantongene etter 10-12år. Jeg gjorde grundig reint, maskerte og limte med sika. Det holdt uten antydning til å løsne i hvertfall de tre åra jeg hadde båten etter reparasjonen. 9.5hk yamaha og hard bruk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...