Ask Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Hei Eg har vore på jakt etter ein liten og lett vasskjølt dieselmotor. Denne skal brukast til å dra ein stor 12v dynamo og av og til ein dykkekompressor. Tanken min er å ha dynamoen kopla til kontinuerleg (reimdrift) og bruka giren til å kopla til kompressoren når eg skal fylla dykkeflaskene. Kompressoren kan drivast av ein 2,2 kw 230v elmotor. Denne tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=55016 fekk meg til å sjå på den minste motoren til BUKH. http://www.bukh.dk/dk/mainframe.htm Er det einkvan som har erfaring med desse motorane så er eg takksam for å høyra om erfaringane deira. Eg har inntrykk av at BUKH er kjent for å laga gode motorar, men eg har ingen erfaring med dei. Eg er takksam for svar. Ask Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Klodrik Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Hadde en 10hk med seilbåtdrev i en tidligere båt. Veldig fornøyd. Har også lest fra eksperter i utenlandske båt magasiner at Bukh er veldig bra. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Poseidon Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Eg har vore på jakt etter ein liten og lett vasskjølt dieselmotor. ......Eg har inntrykk av at BUKH er kjent for å laga gode motorar, men eg har ingen erfaring med dei. At Bukh er gode motorer finnes det neppe noen uenighet om, men jeg ville ikke tenke på en Bukh som "liten og lett" - de er tvert imot både tunge og robuste Men ellers blir jeg litt nysgjerrig på opplegget ditt. Hvis motoren skal ha som hovedoppgave å drive en 12 Volt dynamo så vil det vel bli en ganske formidabel strøm, det kan fort bli noen hundre Ampere utav denslags. Da har det lett for å bli problemer med sveising i brytere, etc . . . . Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 Hei Poseidon Motoren er tenkt som generatormotor på langtur. Behovet er å driva den nevnte dykkekompressoren (Bauer Junior II) I dag blir den dreve av ein 5,5 hk Honda bensinmotor, men kan drivast av ein 2,2 kw elmotor. I tillegg så er det behov for 12v lading, varmtvatn og div, 230 v ac. Eit alternativ er sjølvsagt ein vanleg 230 v ac generator av typen Panda eller liknande. Eg har høyrt at slike ikkje er så pålitelege over tid. Den største 230 v forbrukaren er vaskemaskinen, som kan drivast av ein 2 kva inverter. Vaskemaskinen har blitt dreve av ei Honda EU 20i det året me var på langtur. I korte trekk så tenker eg slik: -det er ønskeleg med eit enkelt, lett, påliteleg og rimeleg opplegg. -helst eit opplegg der ein får att noko når ein sel båten. -me treng lading av 12 voltsbatteribanken. -det er ikkje naudsynt å laga 230 v ac, for så å omdanna denne til 14,4 v dc. Då unngår me ein stor batteriladar og eit stort energitap. -varmtvasstanken kan varmast opp av kjølevatnet. (Tank med to kjølesløyfer.) -det virkar deiligt å kunne kopla inn dykkekompressoren berre ved å starta motoren og setja den i gir. Ulempa er behov for ein stor inverter, men den kan òg driva to kraftige 230 v naudlensepumper. Slike pumper er ikkje dyre. Eg har lyst på eit fast opplegg under dekk. Då sparar eg mykje bæring og utstyret kan òg nyttast i dårleg vær. Eit fastmontert opplegg reduserar òg tjuverifaren. På denne måten så unngår me hondamotoren på kompressoren (ca 20-25 kg, Hondagenerator, ca. 21 kg) me treng ha med vesentleg mindre bensin og slepp ein stor landstraumsladar. I dag er det så mykje pes å løfta fram kompressoren at eg har med 4-5 dykkeflasker for å måtte fylla skjeldnare. Me kan òg ha ein mindre batteribank. I tillegg så reduserar me slitasjen på hovudmotorane (2*18 hk Yanmar) dersom dei ikkje blir brukt til lading. (Me har fleire solcellepanel og vind- eller slepegenerator er uaktuelt.) For meg så framstår dette som ei hensiktsmessig løysing. 7-hestaren til BUKH veg 64 kg med gir. Dette er "tørr" motor. Eg har ikkje lykkast i å finna ein mindre vasskjølt dieselmotor. Veit du eller andre om nokon så er eg takksam for opplysningar om slike. Kom gjerne med synspunkt eller spørsmål om opplegget. Ask Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Hei I dag såg eg denne motoren på nettet: http://www.yanmar.com/products/industrial-...minimax/3tnm68/ Ein tresylindra Yanmar som berre er 8 kg tyngre er klart meir attraktiv enn ein einsylindra BUKH (Faryman). Sistnevnte kosta ca. 42 000. Eg er spent på kva Yanmar skal ha. Ask Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Farco Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Ein tresylindra Yanmar som berre er 8 kg tyngre er klart meir attraktiv enn ein einsylindra BUKH (Faryman). Det er nok vekt uten gear. Husk at marinegear har utveksling, jeg vil tro du er best tjent med en kopling. Denne veier 39 kg uten gear. Jeg tror det kan bli vanskelig å lage en slik "reodor" løsning for drift av både dynamo og direkte drift av kompressor. I USA er det noen som leverer slike løsninger, basert på f.eks. Kubota motorer, men jeg kommer ikke på navnet i farta. Det er selvfølgelig ikke helt gratis. Kommer du i mål med selvbyggerprosjektet, vil du sannsynligvis forstå hvorfor. Lyddemping er også en utfordring. Du har gjort deg mange refleksjoner og tanker rundt problematikken, men mitt råd er å ikke finne opp hjulet på nytt for å spare noen kroner. Quote Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts