TrondAW Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Jeg får ikke åpnet bunnpluggen som vist på bildet. Sporet som går over hele pluggens diameter er ca. 4-5 cm langt. Har prøvd med en stor skrutrekker, men jeg får ikke nok kraft med den. Forslag mottas med takk. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Jeg ville bøyd til ett flattjern, og slipt dette så det går akkurat i sporet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hobby 430 Sport Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Som bastard og en skifenøkkel på flattjærnet. når du setter den i igjen smører du et tynt lag med vasslin på oringen som sitter på insiden Quote O Erland med båtførerbevis Link to post Share on other sites More sharing options...
argghhh Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 (edited) Jeg sleit også med dette , endte opp med hammer og meisel . kakket forsiktig til den løsnet , resten gikk med et stor skrujern Edited April 6, 2010 by argghhh (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TrondAW Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 Takk for tipsa. Satser på at dette ordner seg. Hvorfor er denne pluggen her? Er det kondens som samles bak ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Kondens og vann som diffunderer gjennom plasten og ørsmå krakeleringer og sprekker. På eldre båter er det ikke uvanlig at bunnen er full av vann. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TrondAW Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 Blir spennende å åpne da. Har hatt båten i 5 år uten å ha tenk på å tømme kondensen. Håper nesten det er en del vann der, så vil båten gå litt raskere opp i plan. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
simon_a Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Biltemas slagskrumeisel er tingen her. Sett i det store bitset, pass på at den skrur riktige veien når du slår. Quote Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post Share on other sites More sharing options...
ahamm Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Skrap rent først så slipper den nok lettere. Quote Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts