trulssyv Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Har en mercury 115 EFI påhenger. Kjørte en tur idag også at den lå på 17 volt på maks turtal, rundt 12 volt på tomgang. den økte med turtallet. Skal det være sånn på påhengere, er vant til innenbords motor. Er det spenningsregulator på denne motoren. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Må være noe som ikke stemmer. Hadde selv en 115 EFI (07 mod.) i tre sesonger, og mener å huske at ladingen under kjøring lå på 14,3 - 14,4 V. , når jeg hadde turtall på motoren. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
trulssyv Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 Hørtes ut som mer normal volt det.. min er en 2004 md. 4 takter. så høy volt kan jo skade andre ting som er koblet til også Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Vil tro at regulatoren har takket for seg. Du har kanskje frakoblet batteriet med motoren igang (eller har en kontaktfeil et sted). Kostet sånn ca kr 2000 hos Honda i for 10 år siden Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Droll Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Kostet sånn ca kr 2000 hos Honda i for 10 år siden Mercury#881346T koster 1194.57 +MVA ( Ravns Garage ) ( Mercury 4-Takt EFI 2004 ) Ifra manual 1. Check battery voltage at battery with engine running.2. If battery voltage is above 14.5-15.0 volts, replace voltage regulator/rectifier. Check condition of battery as overcharging may have damaged battery. 3. If battery voltage is below 14.5 V charge battery. If battery can NOT be satisfactorily charged, replace battery. Arne Kjetil Quote Deler søkes... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.