softneck Startet 6.April.2010 Del på Facebook Startet 6.April.2010 Kom overDENNE på nett og lurer på hva er dette . ER det virkelig det som overskriften sier og kan dette flyte???? :confused: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Ferrosement tenker jeg, og de flyter da godt de Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 sementbåter på Wikipedia... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Jon-Kåre Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Alt som har nok hulrom flyter jo, tenk på betong bryggene Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
OT-flyktning Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Antagelig ferrocement. Bruk google på "ferrocement" Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 I denne tråden er det bilder av en riktig gammel betong båt, innlegg 920: Hvor er dette? Lykke til Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
softneck Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 Ok, har bare ikke hørt om dette som byggemateriale til båt noen gang. Når jeg tenker meg om så har jeg jo vært på en betonglekter en gang, men at det fantes båter bygD av dette er nytt for meg........så er jeg jo ganske ny i båtverden og da Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Er jo bare snakk om å fortrenge vann. Stålbåtene flyter også. Og de er det mange av Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Ellers så så det ut som om salgsprisen ikke var så viktig. Må nok legge i atskillige båtlapper og timer for å få den farbar Men den som har god tid, interesse og litt på bok, kan sikkert få det til. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
arkmarin Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Betong er lettere enn aluminium! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
arkmarin Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Betong har lavere spesifikk vekt enn aluminium! (2,6 mot 2,7) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
BMP Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Betong har lavere spesifikk vekt enn aluminium! (2,6 mot 2,7) Tror ikke det blir rett for ferobetong som brukes til skrog da den inneholder temelig mte jern. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 hønsenetting er visst sentralt i ferrocement Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hydrox Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Svært utsatt for betongpest Nei, det var en spøk. Har hørt om dette før og jeg lurer faktisk på om ikke lettbåtene til kongeskipet er slike betongbåter. Vet ikke sikkert, men har hørt rykter om det. Fordeler og bakdeler har jeg ikke peil på. Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Betong har lavere spesifikk vekt enn aluminium! (2,6 mot 2,7) Men en ferrosementbåt er nok mye tyngre pga tykkelsen i skroget. Ferrosementbåt=selvbygget=billig brukt=ukurrant=mye båt for pengene? Sitér dette innlegget TMS Link to post
rover Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 "Hva huleste er en betongbåt? Du vet det jo.... Hul betong !!! Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 7.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2010 "Hva huleste er en betongbåt?Du vet det jo.... Hul betong !!! Begynner å skjønne det nå Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Ikke vær for sikker nå -- du har jo sikkert hørt om betong-bil.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
880 Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Sementbåter flyter visstnok ikke. :rolleyes: Her er beviset, selv når de er bygget i stål :giggle: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Gunga Din Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Betongbåten "Linnea". Sjösattes 1918. Bogserades till Ljungskile, placerades som vågbrytare utanför "Eckens" kombinerade bad och båtbrygga, där hon sänktes på plats 1920. Under närmare ett halvt sekel, fram till 10 maj 1967, då hon sprängdes med 15 Kg dynamit, utgjorde Linnea ett pittoreskt inslag, som många alltjämt förknippas med Ljungskile. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 7.April.2010 Del på Facebook Svart 7.April.2010 Betongskipet Silvestre http://www.oslofjorden.com/poi/betongskipe...tre_tjoeme.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.