Jump to content

Slå på styrestrek-Northstar M121?

borghans

Recommended Posts

Har kjøpt en Northstar M121 plotter. Var ute å prøvde den for første gang idag. Finner ikke ut hvordan jed kan slå på den streken som vidser kurden på båten. Jeg vil kalle dette en styrestrek, men det kan godt være at det er et annet navn på dette. Jeg har brukt Maxsea på pc tidligere og på denne er det en strek som vises fra bauen på båtsymbolet på plotteren, denne strekens lengde skal variere med hastigheten på båten. Jeg håper at denne fungsjonen finnes på Nortstaren og at det er en av dere som kan fortelle meg hvordan jeg slår på denne.

Hva betyr statisk navigering? dette er noe man kan slå på eller av.

Til informasjon så har jeg omsider funnet ut av dette, med god hjelp av en annen her på forumet.

Her er løsningen:

Nå har jeg funnet dette i manualen. Kapttel 3-4, beregnet kurs. Denne var temmelig ullen. Har vært innom dette kapittelet før, men trodde det var noe helt annet.

Borghans

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...