Jump to content

Zodiacen går opp i liminga!


Al-Tec

Recommended Posts

Jeg har en Zodiac 260 med 4HK påhenger som lettbåt. Kjekk å ha, men i år har duken mellom pontongene løsnet på flere steder. Resultatet er at båten tar inn vann. Jeg limer med det resultatet at det bare løsner et annet sted etter kort tid. I dag kontaktet jeg importøren Fische Marine i Sætre og la fram problemet, men det var absolutt INGEN VILJE til å gjøre noe med problemet. På spørsmål om Zodiac ikke holder i mer enn 6 år var svaret: Tydeligvis ikke! Dette er herved meddelt forumet, og min neste gummibåt blir iallefall ikke Zodiac!

 

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Gummibåter og RIB har ikke så lang levetid... et sted mellom 4-6 år er gjennomsnittlig levetid på RIB potonger...

ikke kjøp steady, kjøp en river 290, den er stødig, tar sjøen bedre og har en liten v-bunn som ikke gjør at enhver liten bølge slår over båten...

Link to post
Share on other sites

Jeg tror "gummi"båter varer akkurat så lenge som man ønsker, men så må de behandles deretter.

Hørte nettopp om en 20 år gammel Zodiac i perfekt stand. Personlig har jeg en 12 år gammel Bombard. Den er tilsynelatende som ny.

Fasiten på lang levetid er tildekking mot sollys. Mange blåser opp båten når den er ny og lar den henge bak på moderskipet året rundt. Da kan den umulig vare særlig lenge.

Enten et trekk mot sola, eller ha den hjemme i en mørk bod/garasje når den ikke er i bruk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...