Honduras Startet 7.April.2010 Link til dette innlegget Startet 7.April.2010 (redigert) På min kjære 1970 Polar 22 er det ikke flaps. Og jeg kjenner ingen i nærheten med en Polar m/flaps. Men de har blitt levert med flaps i ganske mange år nå. Er det noen av dere som har mulighet til å ta nøyaktige mål eller tegne av flapsen på ett papir e.l. og sende meg. Lurer også på i hvilket materiale den er laget originalt. Send meg en IM hvis du har mulighet til dette så får du min adresse osv. Redigert 7.April.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mulligan Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 La være. Jeg plukka av en sånn tåpetilje på en 22' og det ble en helt annen båt. Mye tørrere og langt mer retningstabil. Fartstapet var ikke til å bry seg om. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Har du den liggende fortsatt... Kan ikke tenke meg at jeg vinner noe særlig på farten, for jeg har ikke 38hk som de nye, jeg har 12. Problemet er at når Marna'n kommer opp mot 7-8 knop, graver båten seg veldig ned. Når jeg sitter på bakbenken ser jeg ikke lenger over dekket. Så jeg skal bare ha ned snuta i 8 knop Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
phrodejo Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Fikk du tak på noe flaps? Er på utkikk etter det til min Polar 20 også. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Solgte desverre min Polar 20 i sommer, ellers skulle jeg sendt mål på flapsen. Men hvis du kikker litt rundt i båthavnene nå på vinterstid, så burde du vel finne en eller annen 20 eller 22 Polar. Det er jo samme flaps størrelse på begge disse. Ellers er jo selve flapsen en ganske enkel sak, så det burde være overkommelig å snekre ei plate sjøl av et eller annet brukbart materiale. Kan jo også kontakte Polarboat på Herre, og høre om de har noe liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Hei. Har flaps på min '77 modell, skal se om jeg kan få lagt ut mål og bilder i løpet av en dag eller to. Evt. kan dere komme og måle/kikke dersom dere er i nærheten av Arendal :-) Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Hei. Jeg vil gjerne ha mål, eller ta en titt på flaps. Byttet akkurat propell på min og den går kjempefint opp til 5-6 knop, men så graver den seg rett ned i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 27.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2016 Hei. Glemte dessverre å ta mål/bilder før jeg sjøsatte, legger meg flat Vanskelig å se noe mens den ligger på vannet, men må gjerne ta en titt til høsten igjen. Har ellers stort sett bare gode erfaringer med trimplan, som andre har nevnt blir det litt mer sprut, men synes det veier tyngre å kunne sitte helt akter og fortsatt se forover uansett fart . Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Hei igjen. Kommer gjerne å ser på båten hvordan det er satt opp. Men hvordan maskin har du i din og hvilken fart oppnår du. Jeg har en 15hk diesel, men kommer ikke over 7 knop. Graver seg bare ned. Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Hei I min er det en Yanmar 2gm20f (18hk). Gjør uten groing i begynnelsen av sesongen ganske nøyaktig 10 knop, og marsjer greit i 6,5 knop, kan da fint sitte akter og styre med grei sikt forover. Båten kommer nok til å ligge på sjøen til midten av oktober, men du må gjerne komme og se/måle når den er tatt opp :-) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Min Polar20 (2011mod.) hadde en Yanmar 3YM20 (21hk.) og gikk 11-12 knop på full guffe. Gravde seg ikke ned noe bak, følte flapsen løftet opp båten bak når den hadde toppfart. Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 11.November.2016 Link til dette innlegget Svart 11.November.2016 Da står båten på land tom. april , så da er det mulig å få målt/sett på trimplan dersom det er aktuelt Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 7.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2017 Noe nytt ang mål på flaps? Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 17.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2017 Hei igjen, skal nok "pakke ut" båten neste helg, så kan sikkert ta mål/bilde da, ellers ligger den på land på Tromøya til medio aprill dersom du vil komme og kikke Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 26.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2017 Hei igjen. Da har jeg pakket ut båten og tatt noen kjappe målv(alle mål i cm), får bare tilgi mine særs begrensede tegneferdigheter, samt det er helt tydelig at det var et sted jeg glemte å spyle båten ved opptak.. Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Da har jeg laget flaps og montert på min gamle Polar 20 med Yanmar 2QM15 på. Skal si dette ble til STOR forbedring :-) Takker for tegninger og tips. Tok en liten video også fra sjøsetting i går. Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Så bra at det fungerer som du ønsket. Dersom du er på vei inni hjemmehavn på videoen tror jeg jammen vi er "bryggenaboer" . Ha en god sommer i oppgradert godbåt . Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Stemmer det. Ligger helt innerst i bukta :-) Sitér dette innlegget Link to post
Styx Svart 9.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2017 Hei igjen. Ser du har ekkolodd i båten, skal til og montere det i min også, og lurer på hvor du har svingeren montert? Tenker å lime den inni skroget, men usikker på hvor jeg skal plassere den. Sitér dette innlegget Link to post
kjeledyret Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 hei hvis det er noen som har mulighet til å ta nøyaktige mål eller lage en papp mal på orginalt trimplan så skal jeg ta på meg å lage ordentlige data tegninger som kan printes ut 1:1 for å fabrikere disse. publiseres selvfølgelig her. hvilken tykkelse og materiale har dere brukt til å lage trimplan ? støpes de fast eller er de skrudd ? noen som har bilder av originalt ? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2018 Gå inn på sidene til Polarbåt, (ikke Polar-boat). Der ligger det en del bilder av div. snekker med flaps. Hadde selv ei Polarsnekke (20 fot) i noen år. Flapsen blir vel "støpt" med glassfiber-matte og skrudd fast i bunn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.